akvario Skrevet 25. juni 2004 Del Skrevet 25. juni 2004 Hei, håper det kanskje er noen her som kan komme med noen tips... Har drevet et nettsted i 8 år, som etterhvert har blitt et "merkenavn" på internett innen bransjen. Nå har en annen person valgt å opprette et .com domene som er identisk med navnet på mitt nettsted. Altså samme domenenavn, men endingen er .com istedenfor .no Nettstedet "heter" også det samme. Forumet på nettstedet har også tildels samme kategoristruktur som mitt nettsted. Hva burde jeg gjøre ? Har sendt mail, men får ikke svar. Er en anmeldelse veien å gå ? Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 25. juni 2004 Del Skrevet 25. juni 2004 La meg spørre deg om dette : Hvorfor registrerte du ikke .com domenet samtidlig ? Her er det først til mølla prinsippet, akkurat rettigheter har du ikke så mye av. Hvilket nettsted er dette snakk om? Lenke til kommentar
zeitgeist Skrevet 25. juni 2004 Del Skrevet 25. juni 2004 Tror ikke du har noen rettigheter. Dersom logo etc er egnet til forveksling, har du en sak. ta f.eks dnb.no vs. dnb.com... Lenke til kommentar
Desdichado Skrevet 25. juni 2004 Del Skrevet 25. juni 2004 Handler sidene om det samme også? Copyrights på ditt materiale? Nettstedet det gjelder er? des,OUT! Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 25. juni 2004 Del Skrevet 25. juni 2004 Tror ikke du har noen rettigheter. Dersom logo etc er egnet til forveksling, har du en sak. ta f.eks dnb.no vs. dnb.com... Ser ingen sammenheng mellom dnb.no og dnb.com Lenke til kommentar
pett Skrevet 25. juni 2004 Del Skrevet 25. juni 2004 Du burde ha brukt de 2 dollarne i året det koster å parkere dittnavn.com dittnavn.net og dittnavn.org når du oppdaget at siden din ble viktig/populær... Nå har du null sjangs... parker .net og .org, prøv å kjøp den .com addressa hvis du virkelig vil ha den. Men det er sikkert dette vedkommende er ute etter, eller å ta en del av dine annonseinntekter, kommer jo litt an på hvor stor og hvilken type side det er... Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 25. juni 2004 Del Skrevet 25. juni 2004 Hvis du virkelig kan hevde Varemerke , så kan følgende være til hjelp: ftp://ftp.ntnu.no/pub/rfc/rfc1591.txt http://ecommerce.wipo.int/domains/ http://arbiter.wipo.int/domains/index.html Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå