Gå til innhold

LEGO Creator på WinXP

Anbefalte innlegg

Heisann

Så en på en post her i forumet i går og tenkte jeg skulle instalere det gamle spillet, men da det var instalert og jeg skulle prøve det fikk jeg en feilmelding:

"Not supported on winNT"

Hva er det for noe?! Kan spillet bare spilles på Win98 og 95 ?? Søkte litt på google og det ser ikke ut som noen andre heller har klart det. Finnes det en løsning eller en oppdatering? Har prøvd å instalere det på en FAT32 stasjon og kjørt det i kompatibel modus, men uten hell..

Jonas

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Søk på google etter et program som heter "VDMsound". Det har jeg tidligere brukt med eldre spill (dog kan det være at det bare gjelder DOS-spill). Men det skader jo ikke å prøve :). Når du har installert programmet burde du få opp et alternativ om å kjøre programmet med VDMsound når du høyreklikker på exe-filen.

Lenke til kommentar
Søk på google etter et program som heter "VDMsound". Det har jeg tidligere brukt med eldre spill (dog kan det være at det bare gjelder DOS-spill). Men det skader jo ikke å prøve :). Når du har installert programmet burde du få opp et alternativ om å kjøre programmet med VDMsound når du høyreklikker på exe-filen.

Fikk innstalert det, men jeg fikk ingen nye alternativer ved høyreklikking :dontgetit: Noe mer enn å innstalere jeg må gjøre? Readme fila ble jeg ikke mye klokere av.

Lenke til kommentar

Det så ut som noe jeg trengte da :)

Men hvordan bruker jeg det? Leste i readme fila, at hvis jeg skulle starte en exe fil, skulle jeg bare legge banen bak i snarveien til DOSbox. Slik:

"H:\Program Files\DOSBox-0.61\dosbox.exe" H:\LEGO Creator\Constructive\CREATOR\Creator.exe

Men det funka ikke.. Vet du hva jeg jeg skal skrive?

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Tror du må bruke hermetegn på banen din, slik:

"H:\Program Files\DOSBox-0.61\dosbox.exe" "H:\LEGO Creator\Constructive\CREATOR\Creator.exe"

Jepp, det måtte jeg, men det viste seg at spillet ikke kunne kjøres i dos mode :(

eught, hvordan instalerte du VDMsound? Får ikke opp noen nye alternativer ved høyreklikking :dontgetit:

Lenke til kommentar

Jonas, jeg vet ikke hvordan du manuelt kan sette opp VDMsound til å kjøre med Lego Creator. Det er mulig at du bare får opp alternativet på exe-filer den kjenner igjen som DOS-programmer. Det du kan prøve er følgende:

Start->Kjør->cmd

Finn VDMsound sin exe-fil og dra den inn i command line-boksen

Trykk space en gang

Finn Lego Creator sin exe-fil og dra den inn i command line-boksen

Så trykker du enter, og hvis du er heldig kjører VDMsound exe-filen. Det kan dog være at den ikke kan benyttes på den måten.

Lenke til kommentar

Problemet er bare at jeg ikke vet hvilken exe fil det er! Jeg har prøvd alle sammen nå, men ingen av de funka.. Tror egentlig ingen av dem skulle funka, fordi ingen het "VDMSound.exe". "VDMSound.exe" finnes ikke :dontgetit: Jaja .. Jeg får vel leve uten Lego Creator da..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...