eirikJO Skrevet 25. juni 2004 Del Skrevet 25. juni 2004 Jeg prøver å få til noe slik: <?if($logged_in){ echo ' <?$tabell = array(0 => "Livet er kjipt", "Livet er herlig",); srand((double)microtime()*1000000); $plass = rand(0, count($tabell) -1); echo $tabell[$plass];?> '; }else{ echo ''; } ?> Dvs. Dersom man er logget inn, skal en tilfeldig tekst komme til syne. Dersom man ikke er logget inn, vises ingen ting. Jeg skal altså ha et lite script inni en echo ''; Går dette, eller tenker jeg helt feil...? Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 25. juni 2004 Del Skrevet 25. juni 2004 du tenker riv ruskende galt. pseudocode: <?php if($logget_inn){ # kalkuler tilfeldig string echo $tilfeldig_string; } else{ # ingenting. } ?> Lenke til kommentar
Nervetattoo Skrevet 25. juni 2004 Del Skrevet 25. juni 2004 På en måte kan vell en formulering som "en funksjon i en echo" være korrekt, men det vil være en veldig dårlig formulering. echo function(); Da må function() returnere en verdig, echo vil så skrive den ut. Lenke til kommentar
magh Skrevet 25. juni 2004 Del Skrevet 25. juni 2004 Hvis ingenting skal vises når man ikke er logget inn, blir else-uttrykket overflødig. if (isset($logget_inn)) { //.. $tabell = array(0 => "Livet er kjipt", "Livet er herlig"); srand((double)microtime()*1000000); $plass = rand(0, count($tabell) -1); echo $tabell[$plass]; } Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå