The.Arisen.One Skrevet 25. juni 2004 Del Skrevet 25. juni 2004 (endret) Halloen! Kan noe fortelle meg hva som egentlig er forskjellen mellom: Installasjonkabel UTP CAT5E 100m trommel AWG24, uten plugger, grå og Patchkabel UTP CAT5E 100m trommel AWG24, uten plugger, grå ?? Skal kjøpe normal, fungerende droppkabel på rull, ca. 100 meter, men jeg kan ikke skjønne hva forskjellen skal være på disse? Isolasjonen eller noe? Endret 25. juni 2004 av The.Arisen.One Lenke til kommentar
The.Arisen.One Skrevet 25. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2004 Jeg ringte like godt til Datakjeden og spurte hva forskjellen var, og ekspeditøren sa at det var egentlig ikke noen forskjell på selve kabelen, men at den ene (patchkabel) var litt enklere å få tak i enn den andre (installasjonskabel). Han visste ikke helt hvorfor begge lå der, egentlig, for når det er samme varen og samme resultatet man får ved å bruke dem, virker det jo litt rart at patchen koster 24 kroner mer? Lenke til kommentar
Irons Skrevet 25. juni 2004 Del Skrevet 25. juni 2004 hmm, det er også mulig at installasjons kabelen er stivere, siden den er ment for fast montasje, mens patchekabelen er for ledninger mellom switch/punkt og pc Lenke til kommentar
alos Skrevet 25. juni 2004 Del Skrevet 25. juni 2004 (endret) kanskje noe forskjell i matrialet dem har laget kablene i? har egentlig ikke peiling, men ville tro det var no sånt i så fall. edit: fillern litt for seint ute. Endret 25. juni 2004 av alos Lenke til kommentar
barton Skrevet 25. juni 2004 Del Skrevet 25. juni 2004 Patch-kabelen er mye mer fleksibel en installsjonskabelen. Installasjonskabelen er grei nok som patch-kabel men bør da bare brukes som "permanent" kabel, da denne ikke er særlig fleksibel. Patch-kabelen kan du lage en fint bundt av når du ruller den opp. Installsjonskabelen blir det bare krøll med....... Tom .. som bruker patch til patch og installasjonskabel i veggen.. Lenke til kommentar
The.Arisen.One Skrevet 25. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2004 Okei! Takker og bukker for svar, folkens! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå