norpheus Skrevet 18. april 2002 Del Skrevet 18. april 2002 En kamerat av meg har en rar pc.. når jeg er på LAN sammen med han, så finner ingen pc'en hans. Han kjører w98 uten noen form for brannmur. Jeg vet hva Ip'en hans er, og hjeg får svar fra han når jeg pinger han, men nå jeg prøver å gå inn på maskinen hans med //192.168.1.6 så finner jeg ikke maskinen hans.. er det noen osm vet hva som kav være feilen? Lenke til kommentar
slowcooler Skrevet 18. april 2002 Del Skrevet 18. april 2002 Subnettmask? Har dere sjekket det? Dere MÅ tilhøre samme subn.mask for å kunne se hverandre. Lenke til kommentar
DeejPhant Skrevet 18. april 2002 Del Skrevet 18. april 2002 Har han på klient for microsoft nettverk og deling av filer og printere? Lenke til kommentar
norpheus Skrevet 18. april 2002 Forfatter Del Skrevet 18. april 2002 jeg har sjekka alle instillinger og alt det.. men jeg skal prøve subnetmask. Takk for tipset! Lenke til kommentar
FRODESTORDALEN Skrevet 19. april 2002 Del Skrevet 19. april 2002 Sett opp en DHCP! Da vil det fungere. Pass på da at hvis 98 maskinen skal finne de andre maskinene må alle har FAT32 som filsystem (FAT32 leser ikke NTFS). Kos dere....... Går det i CS og MOHAA hos dere også??? Har dere prøve Jedi Knights 2 da?? Lenke til kommentar
D_KILLAH Skrevet 19. april 2002 Del Skrevet 19. april 2002 Spoon: Over nettverk klarer alt og lese NTFS bare tjeneren tar d!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Lenke til kommentar
DeejPhant Skrevet 19. april 2002 Del Skrevet 19. april 2002 Quote: On 2002-04-18 21:50, norpheus skrev:jeg har sjekka alle instillinger og alt det.. men jeg skal prøve subnetmask. Takk for tipset! Hadde dere ikke hat samme subnett mask så hadde dere ikke klart å pinge... (Her var det mye pisspreik, *hint til spoon og slowcooler*) Lenke til kommentar
slowcooler Skrevet 19. april 2002 Del Skrevet 19. april 2002 SEFF. Masse piss, husket ikke at han hadde ping. HEHE Lenke til kommentar
The Jackal Skrevet 19. april 2002 Del Skrevet 19. april 2002 Legg inn protokollen NetBeui <-- Tror den heter noe slikt. Pleier å funke ganske fint da. Selvfølgelig bare hvis ingenting av de andre forslagene funker. Lenke til kommentar
petter_n Skrevet 19. april 2002 Del Skrevet 19. april 2002 Sjekk subnett ja, men ta å legg inn NetBEUI Protokol og enable WINS. Går utfra att dere har Shara noe på 98 makina.:smile: Du kan jo også prøve å kjøre ipconfig /renew på 98pc'n etter en reboot, hvis ting ikke funker. Lenke til kommentar
The Jackal Skrevet 19. april 2002 Del Skrevet 19. april 2002 ipconfig funker ikke på win98. da må du skrive "winipcfg", det er samme greia. Det vil uansett bare funke hvis du har satt opp en DHCP server også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå