Gå til innhold

Kjøp av nytt grafikkort!

Simi

Anbefalte innlegg

Tenkte å kjøpa et nytt grafikk kort, 9800 pro, 9800xt eller x800 pro, men så har eg i d sista hørt mye her på forumet om at mange oppleve at bf.v hakke med disse kortene, å d e et spel eg spele litt.

Endret av Simi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis Battlefield Vietnam hakker med et x800pro, så er det pga. for lite ram, ikke skjermkortet. Tviler også sterkt at 9800 pro ikke skal takle FB:V selv i heftige kamper. Mulig at det er en spesiell bug i spillet jeeg ikke kjenner til. Jeg spiller ikke BF:V spesielt mye selv.

Just my 2 bits

-Stigma

Lenke til kommentar

I det siste så har det kommet en del spill ute på markedet som krever 1024Mb for å fungerer plettfritt, så jeg anbefaler faktisk at du kjøper deg sånn at du har minst 1024 til 1536Mb i ram. Da har du i alle fall nok å gå på fremover.

Overkill? Kanskje litt, men det hjelper veldig mye i flere situasjoner.

Lenke til kommentar
I det siste så har det kommet en del spill ute på markedet som krever 1024Mb for å fungerer plettfritt, så jeg anbefaler faktisk at du kjøper deg sånn at du har minst 1024 til 1536Mb i ram. Da har du i alle fall nok å gå på fremover.

Enig der. 1gig RAM trengs faktisk for de aller mest krevende. Skal du ha et topp-kort som x800 eller NV6800, så bør du også ha 1gig ram IMO. Ellers vil du oppleve hakking og trege loadetider som du ikke bør finne deg i med såpass oppdatert hardware.

Uansett så er 1gig ram ikke den dyreste oppgraderingen du kan kjøpe. Spesielt ikke om du ikke skal klokke så mye. Twinmos eller noname ram er ikke noe dyrt i det hele tatt.

-Stigma

Lenke til kommentar

Enig der. 1gig RAM trengs faktisk for de aller mest krevende. Skal du ha et topp-kort som x800 eller NV6800, så bør du også ha 1gig ram IMO. Ellers vil du oppleve hakking og trege loadetider som du ikke bør finne deg i med såpass oppdatert hardware.

Uansett så er 1gig ram ikke den dyreste oppgraderingen du kan kjøpe. Spesielt ikke om du ikke skal klokke så mye. Twinmos eller noname ram er ikke noe dyrt i det hele tatt.

-Stigma

Er ikke loadtiden styrt av hastigeheten på hardisken og cpuen?

mener jeg har lest dette en plass .

Lenke til kommentar

Heisann, hakking kan defineres på to måter: Loade lag og lav FPS.

Loade lag:

har man lite ram og rammen blir fylt opp ender det opp som regel at hardisken må loade opp, divere ting som skjer.(dette skjer som oftest med spill som har store landskap, og mye skjer på brettet).

Har man 512mb ddr ram, kan man merke en del loading i starten av bfv når kartet fortsatt loader inn.

Lav FPS:

Grunnen for dette er at man enten har et dårlig skjermkort, eller drivere som ikke helt passer inn.

som regel når man kjøper seg et nytt bra skjermkort og man merker at man har lav FPS, kan man få bedre ytelse med å oppdatere div. drivere:

bios, hovedkort driver, agp, skjermkort osv...

må ikke glemme å nevne at noen innstillinger i biosen må jo egentlig være korrekte, flere hovedkort nå til dags har "rare" default innstillinger.

som at fastwrite er av og init display first er på pci, grunnen til dette er for å få posta systemet uten problemer.

har selv opplevd at systemet ikke poster når jeg har en del innstillinger på. da var problemet at jeg klokka kanskje en smule for mye, og maskinen ble for varm, ellers var det rammen som var problemet,

men det har ingenting med temaet å gjøre.

Følte egentlig bare for å skrive det :p

håper noe av dette hjelper :)

Lenke til kommentar

Jeg merker ihvert fall stor forskjell på loading av kart på maskinene her hjemme,

Har et p4 system som loader raskest og et amd 64 system som loader nesten like raskt, og til slutt et amd xp system som loader tregest.

Alle hardiskene er like, og det er 1024 ram på maskinene.

Lenke til kommentar
jeg har en amd athtlon 2200+, 768 mb ram, så jeg tenkte å kjøpe x800, e dette vits eller bør jeg kanskje tenke på å oppgradere noe av d andre også?

foreslår at du invisterer i A64 ! blir altfor mye overkill med det systemet du har nå ! :no:

Lenke til kommentar

Det er vel neppe noen spill som støtter 64-bits alternative kode-ruter enda. Tviler at selv H2 og Doom3 vil ha det. Kanskje generasjonen etter dem vil begynne så smått, men det er litt begrenset hva man kan optimisere med 64bit-kode i spill.

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...