Gå til innhold

Hvordan funker en x-box

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Altså... Nå er det X-Box, PS2 og GameCube som konkurrerer om konsolltronen.

X-Box har jo allerede blitt en slags flopp, i og med at den kan henge seg for noen, pluss at kontrollene er alt for store og klumpete. Eneste som er positivt med X-Box er grafikken.

GameCube har potensiale, men Nintendo er som sagt 1000 ganger før en konsoll mest for barn og litt barnslige folk. Jeg tror GameCube har mye større sjans til å klare seg blant konsollene enn X-Box hvertfall.

PlayStation2 ligger ann til å vinne, siden den var tidlig ute, har rimelig bra grafikk, supre kontroller og MANGE brukere. Det som også er positivt for PS2 er at det kommer HD og Linux (har kommet i Japan).

Hvis man skal kjøpe seg konsoll så er vel egentlig ikke X-Box et alternativ hvis man ikke liker at maskinen henger seg...

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-19 10:26, Ar`Kritz skrev:

Quote:

On 2002-04-19 10:06, Civilix skrev:

...btw bruker spillkubben kasett?

Spillekuben bruker mini-cd. Trur eg...

Forventer ikke alt for mye av den, siden den på all hardware er litt svakere enn XBOX, og ikke har den harddisk heller :sad:

mini-dvd, faktisk. Matsushita har også lagd en fetere versjon som takler vanlige dvd-plater.

.xstian

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-19 12:36, kim_a55 skrev:

Altså... Nå er det X-Box, PS2 og GameCube som konkurrerer om konsolltronen.

Vel noe har du riktig...

Quote:

X-Box har jo allerede blitt en slags flopp, i og med at den kan henge seg for noen, pluss at kontrollene er alt for store og klumpete. Eneste som er positivt med X-Box er grafikken.

Henger seg? Og det med størrelsen på kontroller er jo inviduellet, dessuten har trust kommet med noen mindre kontroller som ikke koster skjorta heller.

Quote:

GameCube har potensiale, men Nintendo er som sagt 1000 ganger før en konsoll mest for barn og litt barnslige folk. Jeg tror GameCube har mye større sjans til å klare seg blant konsollene enn X-Box hvertfall.

Forskjellige markeder, ingen vet hvordan det vil gå

Quote:

PlayStation2 ligger ann til å vinne, siden den var tidlig ute, har rimelig bra grafikk, supre kontroller og MANGE brukere.

Tidlig ute = Mange brukere, men når konkurentene kommer tar de over deler av markedet og har mulighet til å få en like stor brukermasse.

Quote:

Det som også er positivt for PS2 er at det kommer HD og Linux (har kommet i Japan).

Igjenn sier du noe om hva som skjer i fremtiden, ingen vet om dette med linux blir noe suksess. Og det at du faktisk må kjøpe HD som eksta-utstyr trekker vel endel ned...

Quote:

Hvis man skal kjøpe seg konsoll så er vel egentlig ikke X-Box et alternativ hvis man ikke liker at maskinen henger seg...

Henger seg?

kan du gi litt bedre begrunnelse neste gang, og kansje noen linker til relevante ting som noe som kan bekrefte at den henger seg.

[ Denne Melding var redigert av: Civilix på 2002-04-19 13:24 ]

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-19 11:05, negerhenriksen skrev:

X-box er egentlig en PC

Spesifikasjoner : Celeron 733

64mb minne

Nividia GeForce 2 (tror jeg)

Nvidia Hovedkort og Chipset

Maxtor 8 GB harddisk

Leste om noen som prøvde å sette inn større disk

(tror det var på toms hardware guide). Dette gikk

i prinsippet med X-box hadde ett merkelig filsystem...

X-box har Pentium 3 733Mhz og en vassere utgave av GeForce3 - NV2A som har 2 vertex shadere.

Men uansett så kan ikke en Xbox direkte sammenlignes med en PC siden Xbox'en er ikke bremset ned av de restriksjonene den åpne PC platformen har.

Lenke til kommentar

Det er bare i Japan, at ca 250 (1%prosent av de solgte maskinene) personer har meldt fra at de mener xboxen lager riper i dvdene, og låser seg hele tida...

Men så er nå japan sony's og Nintendos hjemmeland.

Og, ja du har sett xboxen stå i lås (skjermen har låst seg) i en butikk,.. Men som oftest, spessielt på spaceworld, er alle konsollene "muchled" (vil ikke mer).. Men det er fordi mesteparten av de som står i butikkene ikke blir tatt så bra hånd om..

Og playstation 2 kan absolutt ikke stå på i flere timer... Jeg husker jeg spilte intenst med en venn av meg på ps2'en, og alltid etter rundt 4-5 timer maks, måtte vi skru den av for at den skulle hvile seg.. varmen skulle synke...

(er ikke mulighet med kjøleribber i konsoller.. derfor vi kjøper pc! :o)

Så det er absolutt ikke rart ps2'en ihvertfall står låst...

Når det gjelder kontrollen til xbox, er det bare en vane sak.. Alle norske pc blad som har testet den synes kontrollen er super, man må bare venne seg til den..

Jeg har spilt time splitters i mange timer på ps2, og halo på xbox i mange timer, .. Etter playstation kontrollern var henda mine skikkelig slitne... Men på xbox'ens (som har samme utfroming som dreamcast sin kontroller forresten) var det faktisk behagelig i lengden.. Untatt ristingen...

Joachim

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-19 11:07, trenchypost skrev:

Hva er poenget med den diskusjonen her?? Vi vet alle at xbox er myntet på de som ikke har/kan pc i det hele tatt. At forumdeltagerne på hardware.no ikke ser poenget med en egen box til å spille på, er vel ingen bombe akkurat...

Mange gamere er enig i at enkelte type spill gjør seg best på en konsoll så derfor tror jeg nok å ha både en PC og Xbox er interessant for noen her? Eller er jeg den eneste? :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-19 10:19, olsen skrev:

Kan stemme det, kanskje ikke like bra men nesten.

Dessuten så er jo spillene til xbox designet mot ett oppsett av hardware og arkitektur. Ikke slik som med pc spill der spillene må designes mot utrolig mange forskjellige oppsett.

?? nå skjønner jeg deg ikke... alle pc spill har forskjellige instillinger for PC-er. fks. så kan man ikke spille den høyeste kvaliteten med den høyest oppløsningen på et tnt kort... men det kan man på geforce 4...

har du bra cpu og skjermkort så får spillet bedre gli også...

xbox suger like godt som moskva-marit! er bare en rævva pc som lagger på spill, som egentlig ikke skal lagge... microsoft skulle heller gitt ut en feilfri pc, som ikke klikker, med windows!! :roll: sikkert umulig med windows.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-19 14:49, mr.a skrev:

Quote:

On 2002-04-19 10:19, olsen skrev:

Kan stemme det, kanskje ikke like bra men nesten.

Dessuten så er jo spillene til xbox designet mot ett oppsett av hardware og arkitektur. Ikke slik som med pc spill der spillene må designes mot utrolig mange forskjellige oppsett.

?? nå skjønner jeg deg ikke... alle pc spill har forskjellige instillinger for PC-er. fks. så kan man ikke spille den høyeste kvaliteten med den høyest oppløsningen på et tnt kort... men det kan man på geforce 4...

Poenget er vel at med et oppsett kan spill produsentene konsentrere seg om det ene oppsettet og dermed utnytte mulighetene fullt ut.

En stor grunn til at det tar lang tid før PC spill tar i bruk nye features er fordi flertallet har ikke hardware støtte for dette og det er da liten grunn til at spill produsentene skal bruke tid og penger på å implentere disse nye features i spillene sine.

Ta deg f.eks, en wannbe hardware junkie som forsatt sitter på et DX7 kort :roll:

[ Denne Melding var redigert av: MistaPi på 2002-04-19 17:30 ]

Lenke til kommentar

Ville bare spytte inn at vi har oppløsninger på PC-en. Spill ser veldig mye finere ut på 1280x1024 enn 640x480 (?) på tven. Ikke trenger vi å se ting med 60Hz refresh heller (Ja, jeg vet noen har 100Hz TV).

[ Denne Melding var redigert av: aschj på 2002-04-19 18:08 ]

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-19 11:05, negerhenriksen skrev:

X-box er egentlig en PC

bare at den egentlig ikke er en PC i det hele tatt. Det er en spillkonsoll i likhet med playstation og nintendo.

du som foreslo å kjøpe en PC i steden: Har du tenkt over at en XBOX er ca 4 ganger billigere enn en PC?

Tror egentlig ikke at MS har laget den boxen for folk som har dritbra PC.

Synes Xbox virker skikkelig proff ut, i motsetning til PS2 (første gang jeg så PS2 - GT3 - trodde jeg først det var PS1. det var foresten et elendig bilspill.

At XBOX er en stor og stygg klump er egentlig latterlig dumt. alle klager på utseende.

HAR DERE DEN PÅ FANGET NÅR DERE SPILLER!?

Jeg ville heller konsentrert meg om å se på skjermen når jeg spiller, enn å stirre på boxen! samme hvordan den ser ut vel!

den står vel bare i hyllen eller noe sånt i likhet med en like stygg video spiller eller noe sånt.

Synes designet på XBOX er helt OK, i motsetning til gamecube, som har kvalme farger.

Lenke til kommentar

Til alle som har masse imot xbox;

IDIOTISK! Kjøpte den her for en uke siden med halo og rallisport om må si det er sinnsykt morsomt! Mye bedre enn å spille på pc! Dessuten har jeg heller aldri opplevd noe bug eller shit som folk er redde for med MS produkter....! Spilleopplevelsen på en xbox koblet opp mot tv er mye bedre enn på pc! Bare så det er sagt...

Har du råd er det absolutt verdt det! Dessuten får jeg nå 2 valgfrie spill og en kontroller gratis fra MS!! Genialt! Se http://www.xbox.com/no hvis du bryr deg....

Lenke til kommentar

GeeZuZz: LOL! På fanget! Hehehhehee, vi kan jo begynne å lure på hvor folk plasserer konsollene siden de klager på utseendet. Personlig er ingen av dem egentlig pene å se på, men GC er styggest, så kommer PS2.

Jeg vet ikke helt hva jeg liker, men jeg vet hva jeg hater :wink:

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-20 00:30, Mulch skrev:

GeeZuZz: LOL! På fanget! Hehehhehee, vi kan jo begynne å lure på hvor folk plasserer konsollene siden de klager på utseendet. Personlig er ingen av dem egentlig pene å se på, men GC er styggest, så kommer PS2.

Jeg vet ikke helt hva jeg liker, men jeg vet hva jeg hater :wink:

I dag på Sone2 ble visst spillkonsolene vurdert, og da var det visst veldig fokusering på utseende! ingen hadde XBOX som favorit visst, pga utseende. han ene hadde visst sagt at xbox var så stygg han ikke ville fått lov til å ha den i stuen.

så ikke programmet selv, men hvis dette stemmer så er det jo til å grine av.

utseende burde selvsagt ikke vært med i vurderingen engang.

Microsoft har kanskje brydd seg mer om det som er inni, enn det som er utenpå? noen som har tenkt på det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...