sivesind Skrevet 25. juni 2004 Del Skrevet 25. juni 2004 Jeg mottok min nye Panasonic FZ10 fra B&H (http://www.bhphotovideo.com/) i går. Leveransen gikk på bare 3-4 dager. Forventningene var skyhøye. Skuffelsen var derfor stor da jeg etter 3 minutter fant et solid støvkorn (ser ut som flass) på andre eller tredje glasset i linsen. Slik skal absolutt ikke forekomme. Etter å ha testet videoopptak kom imidlertid en enda større skuffelse, da lyden dessverre er helt ubrukbar. Skurring og skraping på alle opptak. Dette gjelder også lyd som legges til stillbilder. Det hele blir veldig dumt da jeg straks drar på ferie og planla å dekke den med kameraet. Jeg har snakket med to av de uavhengige verkstedene i byen (Oslo), og de kan/vil ikke fikse dette kameraet. Hos Lømork foto trodde de at Panasonic Norge sannsynligvis ikke ville være behjelpelige, siden kameraet er kjøpt i utlandet. Av en eller annen grunn fulgte det heller ikke med garanti, bortsett fra for innbyggere av Canada. Jeg føler meg en smule svindlet, spørs om det er best å returnere hele greia. Jeg har sendt mail til B&H, men ikke fått svar. Forsøker å ringe dem når de åpner i dag. Forslag/kommentarer mottas med stor takknemlighet! - Lars Lenke til kommentar
Dykkern Skrevet 25. juni 2004 Del Skrevet 25. juni 2004 Skjønner godt du er skuffet og lei deg, men du er sikkert enig i at dette er en produksjonsfeil hos Panasonic, ikke noe som B&H kan noe for. Kvaliteten til B&H som butikk får vi når du får svaret på din e-post. Du har gjort det helt rette til nå synes jeg, for oss andre på Forumet blir det veldig viktig å få vite hva som skjer i oppfølgingen. Det er nettopp i reklamasjonssaker at man kan skille gode fra dårlige forretninger. Min tro/forventning er at B&H kommer til å rydde opp i dette slik at du ender med et nytt og feilfritt kamera, men du må nok belage deg på å betale returporto og vente noen dager på det nye kameraet. Surt. Lenke til kommentar
sivesind Skrevet 25. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2004 Takk for støtten :-) Jeg skal rapportere tilbake når det skjer noe mer! Jeg håper det er Panasonic som er ansvarlig jeg også. Men det var litt pussig at ingen garantipapirer fulgte med. Selv om ikke B&H har stemplet garantien burde jo et tomt skjema fulgt med hvertfall.. Lars Eirik Lenke til kommentar
sivesind Skrevet 25. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2004 Se svar i forum "Digitale kompaktkamera". Etter det jeg fikk beskjed om får man ikke garanti når man handler hos B&H, bortsett fra i USA. Det blir litt tynt for meg. - Lars Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 25. juni 2004 Del Skrevet 25. juni 2004 Se svar i forum "Digitale kompaktkamera". Etter det jeg fikk beskjed om får man ikke garanti når man handler hos B&H, bortsett fra i USA. Det blir litt tynt for meg. - Lars Dette er det som er ulempen med å kjøpe fra slike butikker i USA, disse gir kun garanti i USA og man må sende produktet tilbake til B&H for å benytte seg av garantien. Boff, og så var prisforskjellen mellom pris i USA og Norge forsvunnet Lenke til kommentar
sivesind Skrevet 25. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2004 Vel, med den markante prisforskjellen kan jeg sende kameraet 7-8 ganger i retur :-) Forskjellen er stor. Problemet er at jeg ikke har tid til det, da jeg drar på ferie i morgen og svært gjerne vil dekke den.. Håper jeg får tak i et kamera i morgen. - Lars Lenke til kommentar
sivesind Skrevet 16. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2004 Sånn for å oppsummere: Jeg sendte kamera i retur, det tok 7-8 dager og kostet 330 med posten. Ikke så verst. Pengene for kameraet er nå refundert til min konto av B&H. De gjorde jo så godt de kunne. Veldig dumt at de sendte kamera med feil bare. Jeg ringte og snakket med dem, og spurte om de kunne teste kameraet før de eventuelt sendte meg et nytt. Det var de ikke interessert i. De forholder seg bare til bokser på en hylle. Det er vel slik butikken deres fungerer. En annen historie blir jo å få igjen penger av staten for moms/toll. Jeg tenkte selvsagt ikke på å få eksport-papirer på at jeg returnerte kameraet. Så nå må jeg gå den lange veien og dokumentere hele operasjonen, sendte et lua-i-hånda brev til o-store-tolldirektorat og håpe at snille staten gir meg momsen tilbake. Tenkte å sende dem en attestert utskrift fra banken min, som viser at B&H har satt penger inn på min konto. Kanskje det kan overbevise dem på en god dag. Elkjøp kan bare skaffe sølvfargede utgaver av FZ10 forresten. (Hvertfall sa de det på Carl Berner) / Lars Lenke til kommentar
sarom Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 Jeg husker ikke om det var deg jeg svarte tidligere, men Oslo Kameraservice i Karl Johansgate Oslo har svart utgave til kr 6500,-. Lenke til kommentar
sivesind Skrevet 25. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2004 Det var nok du som svarte :-) Jeg reiste sporenstreks ned etter forrige tips, men kameraet hadde forsvunnet dagen i forveien. Jeg var i kontakt med dem for en uke siden, men den hyggelige damen jeg snakket med mente leveringstiden kunne bli lang på en svart utgave. Panasonic Norge hadde ikke full kontroll visstnok. Så nå har jeg en bestilling inne hos ITButikken. B&H var forresten veldig proffe, pengene var tilbake på konto relativt raskt. Det eneste de egentlig ikke var proffe på, var å sende meg et kamera som var i orden. /Lars Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 25. juli 2004 Del Skrevet 25. juli 2004 Så nå har jeg en bestilling inne hos ITButikken. B&H var ..... Det eneste de egentlig ikke var proffe på, var å sende meg et kamera som var i orden. Ikke tro at ITButikken har noe bedre kontroll over det de sender fra seg. Muligheten er tilstede for at man kan oppleve det samme der, og tror da ikke de er så proffe som B&H med å gjøre opp for seg. Lenke til kommentar
sivesind Skrevet 27. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2004 Takk for tips! Det viste seg at ITButikken ikke kunne levere den svarte utgaven. Jeg stakk nedom Oslo Kameraservice, og jammen hadde de ikke et inne gitt. Ren flaks, på telefon sa de at alle de svarte var bestilt vekk. Deilig å ha et kamera til slutt! /Lars Lenke til kommentar
sarom Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 Det var fint å høre at du fikk den svarte utgaven du ville ha. Du betalte vel kr 6500,- da, og det er en bra pris. Jeg måtte ut med 6995,- på El-kjøp, men jamen fikk jeg prutet med meg et ekstra minnekort, så da ble prisen omtrent som på Kameraservice. Håper staten betaler deg tilbake toll og moms, men stat og komune er de værste stabukker når det gjelder service. Lenke til kommentar
sivesind Skrevet 10. august 2004 Forfatter Del Skrevet 10. august 2004 Oslo Kameraservice er nå oppe i 6995 akkurat som alle andre. Så der røk muligheten du hadde til å få igjen på prisgaranti. Elkjøp har nemlig det. De fortalte meg at jeg bare kunne ta med en prisbekreftelse fra Oslo Kameraservice, så hadde jeg fått igjen mellomlegget. / Lars Lenke til kommentar
sarom Skrevet 10. august 2004 Del Skrevet 10. august 2004 Ja det er litt rart dette med prisene på FZ 10. For ca. en uke saiden hadde El-kjøp Sandvika både svart og sølv på lager. Sølv til kr 6995,-. Og sort til kr 6488,-. 2 dager etter var sølv utsolgt og nå har de bare svart på lager til kr 6488,-. Så dette med tilgjenglighet og farger på El-kløp er ikke lett og bli klok på. Og ikke heller at de opererte med forskjellig pris på sølv og sort samme dag. Men jeg er godt fornøyd med min sølvfargede. Det sies jo at den er mer "sexy" også. Forstår ikke hvorfor, for det sies jo at sort er sexy på kvinner. Lenke til kommentar
aja Skrevet 12. august 2004 Del Skrevet 12. august 2004 Noen som har prøvd å kjøpe med utvidet garanti når man kjøper fra b&h? Ser at de tilbyr 5-års internasjonal garanti for 50 dollar hvis du bestiller fz10. Vil man med denne bare kunne plage panasonic norge med problemer? Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 Moralen er at man bør benytte seg av norske nettbutikker, spesielt når det gjelder svært dyre gjenstander. Bestiller mikrofoner o.l. derfra, men ikke noe mer. Lenke til kommentar
qdos Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 Moralen er at man bør benytte seg av norske nettbutikker, spesielt når det gjelder svært dyre gjenstander. Bestiller mikrofoner o.l. derfra, men ikke noe mer. Er ikke helt med på den konklusjonen. Det blir jo mer å spare jo dyrere gjenstandene er. Det vil jo ikke være så mye å tjene på billigere gjenstander ettersom porto og toll fjerner mye av gevinsten på å kjøpe fra utlandet. Hvis det skal være en moral i dette, må det være at man holder seg til seriøse leverandører - uansett om man kjøper fra norske eller utenlandske nettbutikker. Lenke til kommentar
rulleguru Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 Noen som har prøvd å kjøpe med utvidet garanti når man kjøper fra b&h? Ser at de tilbyr 5-års internasjonal garanti for 50 dollar hvis du bestiller fz10. Vil man med denne bare kunne plage panasonic norge med problemer? Synes det nå virker litt rart at hvor mye penger du gir til en amerikansk butikk skal påvirke panasonic i feks norge. Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 Vel, B&H er en svært seriøs leverandør, om ikke den mest kjente og beste når det gjelder foto- og videoprodukter. Jeg snakker ikke om å spare på å kjøpe mikrofoner, jeg snakker om at tapet for evt. feil ikke er enorme, og de har utvalg som norske nettbutikker ikke har. Personlig synes jeg 24% mva er drøyt, og holder meg derfor til litt billigere saker, slik at 1/4 av prisen ikke blir astronomisk. Lenke til kommentar
faaeri Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 Har handlet noen ganger fra B&H, både fra butikken deres, og over nettet. Å besøke butikken er en atraksjon. Hvis noen av dere skal til New York anbefaler jeg det sterkt. De er profesjonelle, men så til de grader at det blir ekstremt upersonlig og firkantet alt sammen. I tillegg er jeg ikke imponert over kundeservicen. Det er vanskelig å få et godt svar på e-post. Det meste kommer som en ferdiglaget mal for den typen spørsmål, eller så kommer det ingenting i det hele tatt. Men må du returnere noe, så ordnes det, og du får nytt produkt eller pengene tilbake. Men ikke prøv å få noe du ikke strengt tatt har rett på. Det går ikke. Erik Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå