Gå til innhold

B&H svikter - leverte FZ10 med flere feil


Anbefalte innlegg

Jeg mottok min nye Panasonic FZ10 fra B&H (http://www.bhphotovideo.com/) i går. Leveransen gikk på bare 3-4 dager. Forventningene var skyhøye. Skuffelsen var derfor stor da jeg etter 3 minutter fant et solid støvkorn (ser ut som flass) på andre eller tredje glasset i linsen. Slik skal absolutt ikke forekomme. Etter å ha testet videoopptak kom imidlertid en enda større skuffelse, da lyden dessverre er helt ubrukbar. Skurring og skraping på alle opptak. Dette gjelder også lyd som legges til stillbilder. Det hele blir veldig dumt da jeg straks drar på ferie og planla å dekke den med kameraet.

 

Jeg har snakket med to av de uavhengige verkstedene i byen (Oslo), og de kan/vil ikke fikse dette kameraet. Hos Lømork foto trodde de at Panasonic Norge sannsynligvis ikke ville være behjelpelige, siden kameraet er kjøpt i utlandet. Av en eller annen grunn fulgte det heller ikke med garanti, bortsett fra for innbyggere av Canada. Jeg føler meg en smule svindlet, spørs om det er best å returnere hele greia. Jeg har sendt mail til B&H, men ikke fått svar. Forsøker å ringe dem når de åpner i dag.

 

Forslag/kommentarer mottas med stor takknemlighet!

 

-

Lars

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ouch indeed :(

 

Høres ikke bra ut i det heletatt, selger de b-varer eller noe på den nettbutikken eller? Støv inne i mellom linsene i kamera?!?

 

Du kan jo forsøke å høre med Panasonic Norge, men jeg vil anta at de vil referere til de som har solgt deg kamera osv, men PRØV, det lønner seg alltid å prøve.

 

Tror nok det blir en retursak med butikken du kjøpte kamera i ja, og det er vel egentlig forståelig at folka i norge ikke kan/ønsker å åpne der for å gå inn (det krever vel ganske stor spesialkompetanse og verktøy og renhetsrom osv?).

 

Synes du bør kreve nytt kamera fra stedet du kjøpte det på, det er jo dritvanskelig å drive fikse på slikt antar jeg, i tillegg til at det er rimelig skandaløst¨å selge noe slikt fra seg da.

 

Virkelig synd å høre at du fikk en bugger av et kamera :(

 

- Ang lyden, må jo bare spørre for sikkerhetsskyld da, du er klar over at mikken befinner seg rett ved LCD skjermen bakpå kamera? Slik at du ikke har kommet borti med fingre eller pustet på mikken. i det du har gjort opptak? (går ut fra at du vet hvor miken var da :) )

Endret av znapper
Lenke til kommentar
Virkelig synd å høre at du fikk en bugger av et kamera :(

 

- Ang lyden, må jo bare spørre for sikkerhetsskyld da, du er klar over at mikken befinner seg rett ved LCD skjermen bakpå kamera? Slik at du ikke har kommet borti med fingre eller pustet på mikken. i det du har gjort opptak? (går ut fra at du vet hvor miken var da :) )

Takk for tips! Det kan jo hende jeg treffer en person hos Panasonic som har en hjelpsom dag :-)

 

Ang. mic så har jeg testet grundig. Jeg holdt kameraet veldig forsiktig, det skurrer uansett. Faktisk sier dokumentasjonen som fulgte med mitt kamera at mikrofonen sitter foran. Jeg tror høyttaleren sitter bak muligens.

 

Veldig synd dette her, fordi kameraet i seg selv er aldeles genialt! Utrolig raskt til alle operasjoner, tror det tar under et sekund fra bilde er tatt til en nytt kan tas. Review av bilder går tilsvarende fort. Alt er aldeles supert, bare det ikke hadde vært defekt. Jeg oppdaterer her når det skjer noe mer.

 

-

Lars

Lenke til kommentar

Ring BHphotovideo... De pleier å være flinke til å svare på tlf... Har heller ikke opplevd at de ikke svarer på mail, men husk på den store tidsforskjellen mellom NY og her... Pleier å ta 2-3 dager før jeg får svar.. (så vidt jeg har forstått har de relativt stor avdeling for support).

 

Når det gjelder retur, så har du vel returrett på kamera som det allerede er feil på når du får det... skal ikke gå på garanti det....

 

Worst case: Uansett så kan de fikse det i norge.. Det er bare ikke interisert når du sier du har kjøpt det i utlandet, for det taper de selvfølgelig penger på.. Si du har kjøpt det brukt, og det har et par feil. Hva noe sånt koster er selvfølgelig en helt annen sak...

 

Hold oss oppdatert.. er selv interisert i hva BH sier... :)

Lenke til kommentar

Snakket med Panasonic Norge. De var kjempegreie de, men de må ha et internasjonalt garantikort for å kunne gjøre jobben. Lurer på hvorfor ikke B&H sendte med det? Følger ikke det med alle kameraer når de selges? Skal ringe B&H så fort de åpner. Har sendt mail, men ikke fått svar.

 

-

Lars

Lenke til kommentar
...Faktisk sier dokumentasjonen som fulgte med mitt kamera at mikrofonen sitter foran. Jeg tror høyttaleren sitter bak muligens.

Ehum.... :blush:

 

Stemmer nok det (jeg har ikke benyttet meg av denne funksjonen noe særlig), det er rett at høyttaleren er ved lcd'en og mikken er foran på kamera.

 

Uansett håper jeg saken får en positiv utgang for deg, tror nok jeg også hadde vært helt rabiat av både skuffelse og sinne om dette hadde skjedd meg ja... :wallbash:

Lenke til kommentar

Snakket med B&H nå. De sender ikke med noen garanti, med mindre den ligger i esken når de får den. hmm. Dvs at man har 7 dager returrett på varer. Skjer det noe galt etter det, er det ditt eget problem. Det går ikke an for meg hvertfall. Kommer til å returnere til B&H og kjøpe i Norge. Hva er billigst her i landet, Elkjøp eller ITbutikken? Eller andre kanskje? (For å kjøpe FZ10 altså)

 

-

Lars

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...