Gå til innhold

åssen funker tv kort

Anbefalte innlegg

åssen funker tvkort?

er det slik at man plugger inn antenne på kortet og ser på tv på PC-en?

kan noen anbefale et billig et, eller fortelle meg ulemper og fordeler ved tvkort??

kan man koble til VHS og se på film? lagre frilm fra vhs?

Kan man lagre filmerserier som går på tv på PC-en??

hilsen VeNoM

ISDN 64k online150 :cry:

EPoX EP-8KHA+ KT266A :grin:

amd xp 1800 :grin:

Gainword gf3 ti200 @ 240 / 540 :grin:

3x 256ddr pc2100 :eek:

2x 60bg ibm 7200rpm :smile:

24/10/40 brenner :smile:

Zalman CNPS 6000 CU :smile:

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: venomzorg på 2002-04-18 18:39 ]</font>

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: venomzorg på 2002-04-18 18:43 ]</font>

[ Denne Melding var redigert av: venomzorg på 2002-04-18 18:46 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et TV kort er jo først og fremst beregnet på "som du sier koble antenne til kortet og se tv på pc skjerm enten i fullskjerms modus eller i et lite vindu mens du jobber med andre ting " flesteparten av korta støtter også at man grabber frames av det som vises eller evt korte klipp. man kan nogså koble til annet utstyr som feks video

Lenke til kommentar

Har selv et tv kort fra pinnacle, meget godt fornøyd. Har kabel slik at signalene er alltid på topp.

Du kan ta opp til hardisken, enten fra tv eller video, riktignok er det vanelig gul videoplugg slik at lyd & bilde friker som meg får ikke den kvaliteten jeg ønsker, men greit nok, på linje med vhs.

mvh Christian

Lenke til kommentar

Et tv kort har en tv-tuner slik at man kan koble til antennen / kabel for å få inn.

Men hvis du likevel skal ha videomaskinen siden av PC-en trenger du bare et kort med video-inn. For videospillere har vel tunere.

Nå har du jo et ganske nytt skjermkort så denne løsninger er kanskje ikke aktuelt for deg...

Har prøvd TV kort fra Haupauge og den var "grei". Skulle ønske det var bedre software. (fikk heller aldri fjernkontrolleren til å funke)

Lenke til kommentar

anngående video-spillere og pc'er.. mens jeg bodde i USA for 2 år siden så jeg noe rart i en katalog som jeg aldri har hørt om i norge.. nemlig et pci kort som du installerte i pc'n og som hadde en scart-ledning som du kunne koble til hvilkensomhelst video-spiller (med opptak). VIPS.. så hadde du en backup-løsning som gjorde at du kunne ta opp opptil 3 GB på en 4 timers VHS kassett.. for hvis du tenker på det er det jo nesten akkurat slik en DAT-kassett fungerer?

Nå vet jeg ikke hvordan denne løsningen ville fungere med hensyn til sikkerhet og effektivitet, men jeg vil tro at det er ganske treige saker.. :wink:

Uannsett så vil nok kostnaden pr mb lagret være ganske billig :smile:

mvh

karl kristian aurstad

Lenke til kommentar

Tv- kort har normalt en caputre funksjonalitet (DVS at de kan ta opp bilder og video, men video kvaliteten blir bare 320x200 i oppløsning normalt) Jeg har et Win Tv Pci med Nicam Stereo og Fjernkontroll. Det er et meget godt kort, særlig lydmessig, men hvis jeg var deg, ville jeg kjøpt dette.

http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...24&GrpID=2&s=pl

Et helt nytt kort som ser meget bra, og billig ut!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...