Windoge Skrevet 25. juni 2004 Del Skrevet 25. juni 2004 Er det kommet ut noe info om man blir å ha noen hjelpe i Doom 3 på enkelte maps? Synes ærlig talt det er mye morsomere om man har noen mennesker med seg til å hjelpe til å ta monsterene. Lenke til kommentar
banzay Skrevet 25. juni 2004 Del Skrevet 25. juni 2004 Hadde vært utrolig kult. Litt alien aktig alle blir slaktet i mørket rundt deg, til bare du er igjen. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 25. juni 2004 Del Skrevet 25. juni 2004 (endret) Hvis jeg ikke tar helt feil vil det kun være noen "normale" mennesker i starten av spillet. John Carmack har kommentert at jo mer en 3D modell ser ut som et virkelig menneske jo mer kritisk vil vi bli til bevegelsene og derfor ville det ha vært veldig mye arbeid med å ha mange (levende) mennesker løpene rundt i spillet. Det handler like mye om å unngå at ting ser dårlig ut som det er å få ting til å se bra ut. Med monstere så har man ikke dette problemet siden vi ikke har noe formening på forhånd om hvordan dem skal bevege seg. Endret 25. juni 2004 av MistaPi Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 25. juni 2004 Del Skrevet 25. juni 2004 Nei, huff. Hjelpere passer inn i "walk in the park"-spill som Half Life, men Doom skal være et ekkelt spill som skremmer deg. Du blir ikke særlig skremt om du til alle tider har 3-4 marines rundt deg som roper kommandoer. Lenke til kommentar
slash Skrevet 25. juni 2004 Del Skrevet 25. juni 2004 Synes å huske å ha lest en sniktitt der det ble vist at du måtte eskortere en forsker eller noe sånt. eller ble eskortert av en forsker. Men det kan være at jeg tar feil. Jeg synes at ved å bruke npcer så legger de litt realisme til spillet. For uansett hvor fudged up basen har blitt så må det jo være NOEN overlevende. Hvis doomguy kan overleve så kan vel andre og gjøre det. Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 25. juni 2004 Del Skrevet 25. juni 2004 DOOM er vel ikke akkuart serien hvor så mange har hjulpet deg? Og denne gangen har jo utvikleren lagt ekstra mye ned på å skremme oss gamere, og man blir da mer skremt om man er alene. Så nei, jeg tviler på at det er noen som hjelper deg. Eskortering kan det jo hende at finnes. Lenke til kommentar
.tomf Skrevet 25. juni 2004 Del Skrevet 25. juni 2004 (endret) hadde egentlig vært tøft med sånne vakter som på half-life,de derre som var dumme som stuter hele tiden som egentlig var mest nyttig hvis du drepte dem og tok ammoen edit: skriveleif Endret 25. juni 2004 av t0mm3n^_ Lenke til kommentar
cock hammer Skrevet 25. juni 2004 Del Skrevet 25. juni 2004 "After exploring the Alpha Labs even further, we found ourselves in almost complete darkness. We then happened upon one of the game's nonhostile characters, a frightened scientist who offered to help us if we accompanied him on his way. As Hollenshead explained, this and other missions are completely optional, but they directly affect the way the next part of the game plays. If you decide to take the scientist with you, he uses his own flashlight to guide the way, which frees you up to keep a good firearm equipped. However, if you don't want to deal with a defenseless tagalong, you can make your own way much faster. You then have to carry your own flashlight, which acts as a poor defense against any monsters who might try to ambush you." We then visited another area where toxic gas was leaking from barrels that were stored in a glass-enclosed control room. To proceed, we had to take control of a crane inside the room. We then had to lift a limp, dead zombie with the crane and place it on top of the gas leak. We didn't drop the corpse squarely on the leak, so the zombie's corpse realistically flopped to the ground. Since we failed, we had to move the crane so we could try again What we've seen of Doom 3's single-player, so far, seems extremely impressive. Its graphics are nothing short of amazing, and the game sounds fantastic as well. What's more, while Doom 3 might have previously seemed like a rather straightforward shooter, it actually seems to have a number of interesting additional gameplay elements that directly affect the game. We earnestly hope that the rest of the single-player game can be as consistently atmospheric, good-looking, and as exciting as what we've seen so far. http://www.gamespot.com/pc/action/doom3/pr..._6075567-2.html Lenke til kommentar
AshtraY Skrevet 26. juni 2004 Del Skrevet 26. juni 2004 personlig liker eg dårlig å ha NPC hjelp, om dei har dårlig AI er dei berre i vegen.. Tilogmed i Far cry suger det å ha NPC hjelp(dama) klarer meg fint uten.. PS: snakker om FPS nå. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 27. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2004 DOOM er vel ikke akkuart serien hvor så mange har hjulpet deg? Og denne gangen har jo utvikleren lagt ekstra mye ned på å skremme oss gamere, og man blir da mer skremt om man er alene. Så nei, jeg tviler på at det er noen som hjelper deg. Eskortering kan det jo hende at finnes. Nei, men nå tviler jeg også på at det var så mye teknoligi da de første Doom spilla kom til å kunne gi deg hjelpe med en brukbar AI. Lenke til kommentar
Dingot0m Skrevet 27. juni 2004 Del Skrevet 27. juni 2004 (endret) Nei, huff. Hjelpere passer inn i "walk in the park"-spill som Half Life, men Doom skal være et ekkelt spill som skremmer deg. Du blir ikke særlig skremt om du til alle tider har 3-4 marines rundt deg som roper kommandoer. :yes: EDIT: Post nummer 600!! Endret 27. juni 2004 av Dingot0m Lenke til kommentar
[r]endre Skrevet 27. juni 2004 Del Skrevet 27. juni 2004 Hadde vært utrolig kult. Litt alien aktig alle blir slaktet i mørket rundt deg, til bare du er igjen. Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 27. juni 2004 Del Skrevet 27. juni 2004 Håper og tror at Doom skal bli sinnsykt skummelt, og at det er HL som skal ta seg av action-delen. Er klar for å bli skremt livet ut av, for å si det sånn Lenke til kommentar
ToXciK Skrevet 27. juni 2004 Del Skrevet 27. juni 2004 (endret) Nei å ha en gnom med maskingevær til å passe ryggen din i et slikt spill syns jeg blir for dumt. Hele poenget med spillet er jo å skremme deg og når du har en til å passe ryggen din hele tiden så skjer netopp ikke det. For eksempel: Du sniker deg bortover en gang bare opplyst av små lys som kommer og går, så plutselig rundt hjørnet hører du noen skikkelig uhyggelige lyder.... Du skal akkurat til å titte rundt hjørnet da soldaten du har med deg jaller ut "ILL GET HIM!!! DIE SCUM!! DIE DIEEEEE! Og setter i full turbo og med maskingeværet satt på full auto rett frem og rundt hjørnet.... Og så var hele skrekkøyeblikket over.... For min del iallefall. Endret 27. juni 2004 av ToXciK Lenke til kommentar
Mala Skrevet 28. juni 2004 Del Skrevet 28. juni 2004 Har jo alltid hatt i bakhodet at Doom 3 kunne bli veldig linært i lengden Fryktet at selve gameplayet og orginaliteten vill bli gjemt godt under den fantastiske grafikken. Men siden det er Carmack og Doom3 det er snak om så kan det vel ikkje slå feil. Litt NPC hadde vert hyggelelig sånn av og til, men som nevnt over så er det mye mer skremmende når du valser rundt alene i basen å sånn Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 28. juni 2004 Del Skrevet 28. juni 2004 (endret) Nei å ha en gnom med maskingevær til å passe ryggen din i et slikt spill syns jeg blir for dumt. Hele poenget med spillet er jo å skremme deg og når du har en til å passe ryggen din hele tiden så skjer netopp ikke det. For eksempel: Du sniker deg bortover en gang bare opplyst av små lys som kommer og går, så plutselig rundt hjørnet hører du noen skikkelig uhyggelige lyder.... Du skal akkurat til å titte rundt hjørnet da soldaten du har med deg jaller ut "ILL GET HIM!!! DIE SCUM!! DIE DIEEEEE! Og setter i full turbo og med maskingeværet satt på full auto rett frem og rundt hjørnet.... Du hører et skrik å tar en titt og ser et svært guffent monster meske seg med gallen hans. Endret 28. juni 2004 av king_of_kong Lenke til kommentar
ToXciK Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 (endret) Du hører et skrik å tar en titt og ser et svært guffent monster meske seg med gallen hans. Ja blir du kvitt dem så lett så er det ikke noe problem Om de lager "Hjelpe-NPC'er" til spillet så syns jeg de bør lage de sånn at du kan velge selv om du vil ha dem med deg eller ikke. Endret 30. juni 2004 av ToXciK Lenke til kommentar
cock hammer Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 (endret) Ja blir du kvitt dem så lett så er det ikke noe problem Om de lager "Hjelpe-NPC'er" til spillet så syns jeg de bør lage de sånn at du kan velge selv om du vil ha dem med deg eller ikke. dette er allerede svart på før i tråden. for å få det frem en gang til "...We then happened upon one of the game's nonhostile characters, a frightened scientist who offered to help us if we accompanied him on his way. As Hollenshead explained, this and other missions are completely optional, but they directly affect the way the next part of the game plays..." Endret 30. juni 2004 av cock hammer Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 3. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2004 Uten hjelpere blir det for min del bare et ensformig spill med litt mangel på action. Men det er bare min mening. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå