svinepelz Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 (endret) Det finnes så utrolig mange bra riff... men et riff som virkelig sitter i ryggmargen her i gården, som jeg har nynnet på kanskje oftere enn noe annet riff i hele verden, er steinalderriffinga i Public Image Ltd - Religion II. Måten den tynne, gnålende gitaren gnukker seg inn den dype, stødige bassen, på et bakteppe av primitiv, men effektiv tromming... det appelerer til ur-instinktene. Et ekko fra menneskehetens barndom, dans rundt bålet og heftig parring. I tillegg er teksten ekstremt underholdende, så da har man en klassiker: Se filmen hos Youtube Edit: Beklager tåpelig video, men lydkvaliteten var i det minste ganske ok. Endret 8. januar 2008 av svinepelz Lenke til kommentar
Touch of Red Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 (endret) In Flames - Vanishing Light In Flames - Colony In Flames - Take This Life In Flames - My Sweet Shadow In Flames - Dead Alone Hvis det er noen sanger du ikke liker introene på må du høre hele sangene for det er noen syke riffs i midten av sangene eller på slutten etc Endret 9. januar 2008 av Touch of Red Lenke til kommentar
Big Tone Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 In Flames - Vanishing LightIn Flames - Colony In Flames - Take This Live In Flames - My Sweet Shadow In Flames - Dead Alone Hvis det er noen sanger du ikke liker introene på må du høre hele sangene for det er noen syke riffs i midten av sangene eller på slutten etc [pirke modus]Life* [/pirke modus] Ellers er White Stripes med Seven Nation Army en sterk favoritt her igården nå for tiden. Lenke til kommentar
Touch of Red Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 (endret) [pirke modus]Life* [/pirke modus]Ellers er White Stripes med Seven Nation Army en sterk favoritt her igården nå for tiden. Wups jeg beklager for skrivefeilen :\ Endret 9. januar 2008 av Touch of Red Lenke til kommentar
sigurd90 Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 Pantera-Walk Rage Against The Machine- killing in the name(of) Ligger høyt på lista over de riffene jeg syntest er kulest. Begge sangene er med ganske tunge gitar riff. Lenke til kommentar
Touch of Red Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 Pantera - Cowboys from hell Pantera - Regular people helt sinnsykt fete riff Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 For tiden har jeg Pantera - Walk på hjernen. Takker dermed for tipset fra tråden! Likevel mener jeg at det er ingen som slår Rage Against The Machine på riff. Bare hør Know Your Enemy. Helt genialt. Hele første plata (Rage Against The Machine) er forresten stappet med fete riff. Lenke til kommentar
ArsEna Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 AC/DC - Back in Black Ingen over ingen ved siden av! Men AC/DC´s "Let there be Rock" må også nevnes! Lenke til kommentar
BlindAct Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 AC/DC har utrolig mange bra sanger med bra riff på. Jeg kan legge til mange fler, men min favoritt, og det har den vært lenge, er AC/DC - For Those About To Rock (We Salute You). Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 The Project Hate - And damnation in forced upon the weak. Utrolig fengende riff. Lenke til kommentar
The Jester Race Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 Er mye helvetes bra riffer fra In Flames. Aner ikke hvilke jeg skal nevne, så jeg skriver bare noen jeg hører mye på for tiden. Zombie Inc. Embody the Invisible Reroute to Remain As the Future Repeats Today Trigger Lenke til kommentar
BlindAct Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 (endret) Jeg MÅ bare legge til to til... To som jeg kom på når jeg gikk gjennom noe av musikken jeg har. Nemlig en sang fra Guitar Hero 1 og en fra 2-eren. Første er fra 1-eren og andre er fra 2-eren. Anarchy Club - Behind The Mask klikk (ikke bry dere om videoen, bare hør sangen) Anarchy Club - Collide klikk Utrolig kult, eller hva? Dritbra riff spør du meg. Endret 24. februar 2008 av OverLegen619 Lenke til kommentar
Kaffegriner Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Green Day - Jesus Of Suburbia Lenke til kommentar
JPNord Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Jeg har lovprist denne sangen før, men jeg gjør det likevel igjen: Darkthrone - Rust I det riffet slår inn igjen etter 6.10 min = Pur nytelse på den måten som bare Darkthrone kan gi. Lenke til kommentar
svinepelz Skrevet 1. mars 2008 Del Skrevet 1. mars 2008 Metalens fedre, The Kinks - All Day and All of the Night: Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Metallica - The Four Horsemen Hør spesielt riffet fra 2:37. Helt konge! Avhengighetsskapende er det, ikke noe annet. Lenke til kommentar
Kristiiin Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 Støtter definitivt Four Horsemen ellers har jeg lagt spesielt merke til riffene i: Avenged Sevenfold - Critical Acclaim(1.50) Metallica - Judas Kiss ---||---- - Harvester of Sorrow (1.20) SOAD - Forest Lenke til kommentar
Stellis Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 (endret) Iron Mainden: The Evil That Men Do Iron Maiden: Dance Of Death Nirvana: Smells Like Teen Spirit Ozzy Osborne: Crazy Train Pantera: Cowboys From Hell Aerosmith: Cryin' Og selvfølgelig: Avantasia: The Scarecrow! Det er så digg når de har fiolin og gitar sammen på den sangen! Kanskje den beste ukjente sangen som finnes! Endret 21. november 2008 av Stellis Lenke til kommentar
jonaz91 Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 Queens of the Stone Age - Millionaire Lenke til kommentar
svinepelz Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 AC/DC - Riff Raff Se filmen hos Youtube Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå