Gå til innhold

Hva syns du er det kuleste rockeriffet?

kiske

Anbefalte innlegg

Det finnes så utrolig mange bra riff... men et riff som virkelig sitter i ryggmargen her i gården, som jeg har nynnet på kanskje oftere enn noe annet riff i hele verden, er steinalderriffinga i Public Image Ltd - Religion II. Måten den tynne, gnålende gitaren gnukker seg inn den dype, stødige bassen, på et bakteppe av primitiv, men effektiv tromming... det appelerer til ur-instinktene. Et ekko fra menneskehetens barndom, dans rundt bålet og heftig parring. I tillegg er teksten ekstremt underholdende, så da har man en klassiker:

Se filmen hos Youtube

Edit: Beklager tåpelig video, men lydkvaliteten var i det minste ganske ok.

Endret av svinepelz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

In Flames - Vanishing Light

In Flames - Colony

In Flames - Take This Life

In Flames - My Sweet Shadow

In Flames - Dead Alone

Hvis det er noen sanger du ikke liker introene på må du høre hele sangene for det er noen syke riffs i midten av sangene eller på slutten etc

Endret av Touch of Red
Lenke til kommentar
In Flames - Vanishing Light

In Flames - Colony

In Flames - Take This Live

In Flames - My Sweet Shadow

In Flames - Dead Alone

Hvis det er noen sanger du ikke liker introene på må du høre hele sangene for det er noen syke riffs i midten av sangene eller på slutten etc

[pirke modus]Life* ;) [/pirke modus]

Ellers er White Stripes med Seven Nation Army en sterk favoritt her igården nå for tiden.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

For tiden har jeg Pantera - Walk på hjernen. Takker dermed for tipset fra tråden! :thumbup:

Likevel mener jeg at det er ingen som slår Rage Against The Machine på riff. Bare hør Know Your Enemy. Helt genialt. Hele første plata (Rage Against The Machine) er forresten stappet med fete riff.

Lenke til kommentar

Jeg MÅ bare legge til to til... To som jeg kom på når jeg gikk gjennom noe av musikken jeg har. Nemlig en sang fra Guitar Hero 1 og en fra 2-eren. Første er fra 1-eren og andre er fra 2-eren.

Anarchy Club - Behind The Mask klikk (ikke bry dere om videoen, bare hør sangen)

Anarchy Club - Collide klikk

Utrolig kult, eller hva? Dritbra riff spør du meg.

Endret av OverLegen619
Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Iron Mainden: The Evil That Men Do

Iron Maiden: Dance Of Death

Nirvana: Smells Like Teen Spirit

Ozzy Osborne: Crazy Train

Pantera: Cowboys From Hell

Aerosmith: Cryin'

Og selvfølgelig:

Avantasia: The Scarecrow! :love:

Det er så digg når de har fiolin og gitar sammen på den sangen! Kanskje den beste ukjente sangen som finnes! :thumbs:

Endret av Stellis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...