xersess Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 Tools versjon av Led Zeppelins No Quarter den e god ^^ skulle akkurat til å nevne orginalen, fordi eg synes tool sin er litt for treig Lenke til kommentar
Dumrian Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 Umulig å velge en, men dette er noen som man alltid kjenner igjen. In Flames - Embody the Invisible Nightwish - Dark Chest of Wonders (ja, med hjelp fra keyboard og feler, men inneholder likevel helt syke riff!) Disturbed - Prayer Mötley Crue - If I die tomorrow Godsmack - I fucking hate you (start riffet, første 30 sek) All that remains - Regret not (02:04 - 02:35) Lenke til kommentar
Stonemeister Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 Smoke on the water er jo pensum for alle. Fixed. Lenke til kommentar
oOF Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Tools versjon av Led Zeppelins No Quarter den e god ^^ skulle akkurat til å nevne orginalen, fordi eg synes tool sin er litt for treig Jeg syns Tool-versjonen er bedre og det er da litt interessant mmed hvordan de har vridd litt på teksten i forhold til originalen. Nuvel det er kanskje en avsporing fra denne tråden. Lenke til kommentar
SGE7000 Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Iced Earth - The Coming Curse Uten tvil! Lenke til kommentar
JorgenSeverin Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Thightrope - SRV & DT er jo ganske kult! "Rocke riffet" på Baby I'm Gonna Leave You - Zeppelin Heartbreaker - Zeppelin Whole Lotta Love - Zeppelin Lenke til kommentar
ErlingDrammen Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 Satisfaction med Rolling Stones kan jeg ikke se er nevnt her. Utrolig ! Her er hva Rolling Stone skriver om riffet fra Satisfaction: "It's the riff heard round the world," says Steve Van Zandt, guitarist for the E Street Band....... That spark in the night -- the riff that opens and defines "(I Can't Get No) Satisfaction" -- was the crossroads: the point at which the rickety jump and puppy love of early rock & roll became rock. Mer her: http://www.rollingstone.com/news/story/659...no_satisfaction Lenke til kommentar
Addan Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Tears don't fall - Bullet for my valentine riffet 22 sekunder uti og under refrenget er helt sykt genial. alle sammen last ned kunne ikke vært mer enig ! bullt for my valenitne generellt er bra men denne sangen er genial ! Lenke til kommentar
SwissChesus Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Slenger meg på Iced Earth - The Coming Curse Lenke til kommentar
Mark 9 Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Personlig: Når Hetfield drar "Master of Puppets" alene. Sad but True, Outlaw Torn, Orion, Four Horsemen. Dette er noen av mine personlige favoritter, hva andre måtte synes om dem bryr meg ikke. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Liker veldig godt åpningsriffet til Rainbow/Dios; Man on The Silver Mountain. Men også en del av det som er nevnt tidligere her... Alt for trøtt nå tidlig på dagen, men det kommer en edit, etter at jeg er ferdig på jobb i dag tenker jeg Lenke til kommentar
.Lagrange. Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 I think I lost my headache - Queens of the stone age http://www.youtube.com/watch?v=kSvgZhcQ-h4 Mmmyeah. Lenke til kommentar
T-ooT Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 Two minutes to midnight riffet er fett! Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 Thin Lizzy - Got to Give It Up! Mew - Apocalypso! Rainbow - Man on the Silver Mountain Deep Purple - Any Fule Kno That Deep Purple - Lazy King Crimson - 21st Century Schizoid Man The Mars Volta - Viscera Eyes Lenke til kommentar
Skarpnord Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 (endret) Frank Zappa - Ya Hozna, Van Halen - Panama, The Who - Who are you og Pink Floyd - Pigs (three different ones) ligger høyt på toppen over de kuleste riffene. Endret 2. januar 2008 av Skarpnord Lenke til kommentar
stratosfære Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 Dream Theater - The Glass Prison (1.45 - 1.50) Megadeth - Duke Nukem Theme (0.23 - 0.28) Pantera - 5 minutes Alone (På starten der) Pantera - Cowboys from Hell (På starten der ) Black Label Society - Doomsday Jesus (0.32 - 0.40) Noe av det jeg kom på nå Lenke til kommentar
SideburnsKongen Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Metallica - Master of puppets Metallica - Motorbreath Metallica - Seek and destroy Pantera - Cemetary gates (Det riffen etter det rolige i starten) Rebels revange - Rebel Mulig det er no skrivefeil her og der.. De riffene er i alle fall mine favoritt riff.. Lenke til kommentar
AlexGM Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Eric clapton - Layla Pantera - The sleep Ozzy osbourne - Lightning strikes Rebel meets rebel - Cowboys do more dope Black label society - Funeral bell Black label society - We live no more Bls - Death march Cream - Sunshine of your love Cream - Tales of brave ulysses Cream - strange brew + mange andre Pantera sanger, ozzy sanger og andre klassikere, men ser ikke noe poeng i å repetere det andre sier Lenke til kommentar
andyboy92 Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Startriffet i Dream Theater med Never Enough er vel ganske fett Lenke til kommentar
Psychotron Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 uff, den listen kunne jo blitt evig. Haha. Men kan ta ut noen av de jeg syns er best: Metallica - Master of Puppets Megadeth - Hangar 18 Megadeth - Almost Honest Pantera - Cemetary Gates Pantera - Shattered Pantera - Cowboys From Hell Deep Purple - Smoke on the Water Black Sabbath - Killing yourself to Live osv... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå