Gå til innhold

DV cam godt egnet for stillbilder ?

Anbefalte innlegg

Heisann.. jeg lurte på om noen har erfaringer med noen kameraer som er godt egnet for stillbilder ? kanskje med blitz?

har selv et panasonic NV-GS5 og jeg er ikke alt for fornøyd med kvaliteten på dette.

det er min stefar som er ute etter et kamera, men som tidligere hobbyfotograf er jeg ganske sikker på at han ikke blir fornøyd med kvaliteten som er normalt på DV kameraer.

håper dere skjønner hva jeg mener og at noen har erfaringer med dette.

Truls Klausen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis din far fortsatt ønsker å opprettholde kvaliteten han var vant med som "hobbyfotograf" så tror jeg han skal slite med å få det til. Det jeg kan si er at jeg er veldig fornøyd med stillbildekvaliteten til Sony PC330. Det er videokameraet du vil ta med deg på tur, på 17. mai, på familiemiddagene i hagen osv. Det er ikke kameraet du vil bruke for å ta de gode portrettbildene, sport og actionbildene eller de gode innebildene. Blitzen duger til mellomavstand men får problemer med dekning ved full vidvinkel og mangler kapasitet for de lengre avstandene.

Likevel: Jeg er imponert over og fornøyd med kvaliteten på PC330 til bruksområdet jeg har listet over. Jeg vil påstå at PC330 for alle praktiske formål kan erstatte et vanlig kompaktkamera for "bevare minner fra viktige begivenheter" situasjoner.

Lenke til kommentar

Ingen kan foreløpig sammenlignes med stillbildekameraer... men PC330 er nok det nærmeste du kommer, og som har akseptabel kvalitet.

Tipper at innen et par år blir disse langt bedre... Spesielt når det kommer flere videokamerea med lagring på minnekort..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...