kag Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 Eller er Wall Street Journal også dritt? Nå ser jeg ingen link. Og Forbes ble gjort narr av i en av de første episodene av The awful truth. (... eller var det i The Big One? ...) Men nei. The Wall Street Journal er ikke "dritt". Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990 Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 Og Moore-beskytterene kommer ut... ja huff.. seff er jeg en hjernevasket venstrevridd fjortisskommunist av en mooretilhenger når jeg stiller spørsmål til ting du sier eller motsier deg Jeg sa bare at Moore hjernevasker deg HVIS du ikke tar med den store sammenhengen rundt det han presenterer. Jeg sa ikke at du var noen av de andre tingene du lister her. Hvorfor putter du ord i munnen pa meg? Dessuten er dette en genial mate a ikke matte svare pa det jeg sa... og det er ikke rart kag stiller spørsmål til den siden steffy, den er jo ikke akkurat mye bedre enn moore den; ser bare ting fra en side av saken. Ja, fordi Moore presenterer bare en side av saken, og den siden presenterer den andre, siden som viser at Moore er full av shit... Hva er egentlig løgnen? Moore stiller en del retoriske spørsmål som kan virke provoserende og kommer med en del bastante meninger. Trenger man å angripe ham for det? Tja, han gjør det faktisk selv, for dem som ikke har fått det med seg. Og hvis mannen har vanskelig for å forsvare en liberal våpenlov, hvorfor skal han tvinges til det. Vær gjerne skeptisk til bøkene hans hvis du leser dem, men før du kritsierer så LES BØKENE. Lognen? Du mener den lange listen av lognene Moore har sagt og skrevet? Latterlig at du bare sier at Moore stiller retoriske sporsmal. Han gjor det OG lyger og misleder folk. Jeg trenger ikke lese bokene nar jeg kan lese utdrag fra den og se hvor feil de utdragene er! Spar oss for flere slike kvasianalyser før du har sett filmen. Jeg får ikke dette til å stemme i det hele tatt.Jeg HAR sett den filmen! Det narmeste filmen kommer til a snakke om etnisk komposisjon i USA, og hvordan dette har en effekt pa volden, er nar han har tegnefilmen hvor de hvite er redde for alt... ogsa senere nar han snakker med Heston, og Heston sier, ikke Moore, at den spesielle etniske situasjonen i USA kan vaere en grunn for at det er mye vold. Men Moore selvfolgelig vrir dette om pa en mate sann at Heston virker som en rasist..... I hvilket annet land finner vi kombinasjonen bank/våpenhandel?Det kan jeg desverre ikke svare pa, siden jeg ikke har en oversikt over ALLE BANKER I HELE VERDEN... Det er jo akkurat dette som er sa svakt med filmen. Moore finner EN bank i USA som gjor dette, ogsa far vi folk som tror at dette er en utspredt ting som foregar i USA, som ikke er tilfellet. Hvor mange banker i USA gjor dette??? Hvorfor forteller ikke Moore oss noe om dette? En grunn: fordi han vil mislede og ikke informere. Tror dere scenen ville fortelle om at amerika er på ville veier, eller bare illustrere hvordan mentaliteten blant enkelte er når det gjelder våpen? Ehm, en bank ut i groften som tilbyr kuponger for kjop av vapen i et omrade hvor mange folk jakter som hobby, og man ma ga gjennom alle de vanlige prosedyrene for a skaffe seg et vapen som ellers i landet.... Men det er ikke dette Moore viser oss. Han viser oss at han gar inn i en bank, skaffer seg en CD-konto, og gar ut med et gevar med en gang. Dette er helt falskt. Sa ja, scenen viser at Amerika er pa ville veier, men bare fordi Moore totalt faket hele scenen og fremstilte noe helt annet enn det som egentlig skjedde... Syns folk er veldig pirkete når det gjelder hva m.m sier, uansett, det som intresserer meg mest er videoklippene av Bush. Ja, du syns det er pirkete fordi du vil beskytte Moore og vil tro pa det han sier... Nå ser jeg ingen link. Og Forbes ble gjort narr av i en av de første episodene av The awful truth. Oi, lurer pa hvorfor Moore skulle gjore narr av de som viser at han er en logner.... :!: Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 SEIXON du er vel neppe rett person til å bedømme hvem som er objektiv eller ikke , til nå har du jo hevdet i tråd etter tråd at det finns bare en objektiv person her på forumet , nemmelig du . Ja du kommer til å skrike etter beviser ,derfor sier jeg med en gang , nei du har ikke sagt dette med rene ord , men enhver som kan lese og tenke ser hva du mener. Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 Dessuten er dette en genial mate a ikke matte svare pa det jeg sa... Hva skal jeg svare på? jeg synes det er sykt, du synes ikke. Men da er jeg vel hjernevasket av Moore. Ja, fordi Moore presenterer bare en side av saken, og den siden presenterer den andre, siden som viser at Moore er full av shit... Nei.. Den siden prøver får hardt, og da blir det bare tullete. Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990 Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 SEIXON du er vel neppe rett person til å bedømme hvem som er objektiv eller ikke , til nå har du jo hevdet i tråd etter tråd at det finns bare en objektiv person her på forumet , nemmelig du . Hvor sa jeg dette? Jeg sa bare at jeg anser meg selv som objektiv, og jeg oppfordrer hvem som helst til a bevise annerledes. Hvor sa jeg at jeg var den eneste pa forumet? Nok en gang har du diktet opp noe jeg ikke har sagt, nok en gang. Ja du kommer til å skrike etter beviser ,derfor sier jeg med en gang , nei du har ikke sagt dette med rene ord , men enhver som kan lese og tenke ser hva du mener. Der kom den ja. Du dikter opp din egen subjektiv mening om hva jeg mener med det jeg sier, isteden for a forholde deg til bare det jeg har sagt. Du dikter opp disse tingene som jeg skal ha sagt fordi du fiendtliggjor meg og ma ditke opp ting for a kunne gjore meg til din fiende, sann at det er kvalifisert for deg selv. Det finnes ikke en eneste ting hvor jeg har sagt/antydet/ment at jeg er den eneste objektive personen her pa forumet, eller at jeg er faktisk objektiv. Jeg sa at jeg anser meg selv som objektiv, og jeg oppfordrer folk til a bevise at jeg ikke er det. Hva skal jeg svare på? jeg synes det er sykt, du synes ikke.Men da er jeg vel hjernevasket av Moore. Syns du det er sykt at en bank lar en kunde kjope et vapen gjennom dem pa akkurat samme mate de kjoper det av en vapenforhandler? De far ikke vapenet av banken, det er fremdeles kunden som indirekte kjoper vapenet, og de ma ga gjennom alle de vanlige prosedyrene for a skaffe seg vapenet. Hvorfor syns du dette er sykt? Nei.. Den siden prøver får hardt, og da blir det bare tullete. Prover for hardt? Hva slags tull er det? Bare innrom det, du vil ikke at Moore skal vaere en logner og du prover a se bort i fra alle feilene og lognene hans som bevises enkelt og greit. Men jeg skal si at noen av disse sidene som gar etter Moore tar opp tema som ikke er verdt a ta opp. De bor holde seg bare til direkte logner eller situasjoner hvor det er tydelig at Moore prover a lure folk til a tro noe annet enn sannheten. Lenke til kommentar
kag Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 Nå ser jeg ingen link. Og Forbes ble gjort narr av i en av de første episodene av The awful truth. Oi, lurer pa hvorfor Moore skulle gjore narr av de som viser at han er en logner.... :!: Det lurer jeg også på. Han gjorde narr av Forbes kampanjen og magasinet før Forbes angiveligvis skulle ha gått ut med kritikk mot scenene i Bowling for Columbine. Måtte sjekke hvor jeg hadde dette fra. Viste seg at det var ifra The Big One. Lenke til kommentar
kag Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 Hva skal jeg svare på? jeg synes det er sykt, du synes ikke.Men da er jeg vel hjernevasket av Moore. Ja, fordi Moore presenterer bare en side av saken, og den siden presenterer den andre, siden som viser at Moore er full av shit... Nei.. Den siden prøver får hardt, og da blir det bare tullete. Prover for hardt? Hva slags tull er det? Bare innrom det, du vil ikke at Moore skal vaere en logner og du prover a se bort i fra alle feilene og lognene hans som bevises enkelt og greit. Gjør ikke du det samme? (... evt. motsatt, alt etter hvordan man ser det ...) Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990 Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 (endret) Gjor hva motsatt? Her er enda et gullkorn fra F911: Filmen viser Condi Rice som sier: "Oh, indeed there is a tie between Iraq and what happened on 9/11." Og der kutter Moore av resten av utsagnet. Hvorfor? Fordi som det star na, sa ser det ut som Rice sier at det var en forbindelse mellom Irak og 9/11. Men dette er grunnen hvorfor Moore ikke tok med hele utsagnet hennes, fra CBS Early Show: "Oh, indeed there is a tie between Iraq and what happened on 9/11. It's not that Saddam Hussein was somehow himself and his regime involved in 9/11, but, if you think about what caused 9/11, it is the rise of ideologies of hatred that lead people to drive airplanes into buildings in New York. This is a great terrorist, international terrorist network that is determined to defeat freedom. It has perverted Islam from a peaceful religion into one in which they call on it for violence. And they're all linked. And Iraq is a central front because, if and when, and we will, we change the nature of Iraq to a place that is peaceful and democratic and prosperous in the heart of the Middle East, you will begin to change the Middle East...." Wow. Enda et til bevis pa at Moore prover a lure folk. Prov a krype dere vekk fra denne, Moore-elskere... Endret 2. juli 2004 av medlem-23990 Lenke til kommentar
kag Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 Gjor hva motsatt? Jeg insinuerte bare at du gjorde det samme som _Julenissen_. Du anklager andre for å ikke ta innover seg det du mener er sannheten, uten vise fleksibilitet og aksept over at andre kan ha en annen oppfattning enn deg selv. Lenke til kommentar
Feynman Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 Det kan jeg desverre ikke svare pa, siden jeg ikke har en oversikt over ALLE BANKER I HELE VERDEN... Vedder en hundrings på at det ikke finnes i noe annet land (kanskje med unntak av Canada). Og jeg ser virkelig ikke interessen av å slenge opp statistikk om hvor stor prosentandel av amerikanske banker som sleger våpen i filmen. At det i det hele tatt finnes var nok for min del. Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 (endret) Hvorfor syns du dette er sykt? jeg har sagt hvorfor jeg synes det er sykt. Les gjennom det du. Prover for hardt? Hva slags tull er det? Ja.. de prøver for hardt. De tar opp så mange ubetydelige småting. Tar stort opp hvor mye Moore "glemmer" å nevne ting så de virker enda sykere. Blåser det skikkelig opp. Men når du leser deres forklaring på feilene, er det enda sykt, og da blir det bare latterlig. Den siden er ikke noe bedre enn Moore. Men det er sikkert fint å lese litt av begge, både av Moore og den siden. Og nei, jeg er hverken hjernevasket av Moore eller noe stor fan av han. Endret 2. juli 2004 av _Julenissen_ Lenke til kommentar
fjotten Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 Vedder en hundrings på at det ikke finnes i noe annet land (kanskje med unntak av Canada). Og jeg ser virkelig ikke interessen av å slenge opp statistikk om hvor stor prosentandel av amerikanske banker som sleger våpen i filmen. At det i det hele tatt finnes var nok for min del. Ja for en tilhenger av tyranni og terror så er det en fryktelig tanke for deg at befolkningen er bevepnet. Lenke til kommentar
fjotten Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 Og nei, jeg er hverken hjernevasket av Moore eller noe stor fan av han. Nei det er jo Adolf Hitler du digger. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 Gjor hva motsatt? Her er enda et gullkorn fra F911: Filmen viser Condi Rice som sier: Og der kutter Moore av resten av utsagnet. Hvorfor? Fordi som det star na, sa ser det ut som Rice sier at det var en forbindelse mellom Irak og 9/11. Men dette er grunnen hvorfor Moore ikke tok med hele utsagnet hennes, fra CBS Early Show: "Oh, indeed there is a tie between Iraq and what happened on 9/11. It's not that Saddam Hussein was somehow himself and his regime involved in 9/11, but, if you think about what caused 9/11, it is the rise of ideologies of hatred that lead people to drive airplanes into buildings in New York. This is a great terrorist, international terrorist network that is determined to defeat freedom. It has perverted Islam from a peaceful religion into one in which they call on it for violence. And they're all linked. And Iraq is a central front because, if and when, and we will, we change the nature of Iraq to a place that is peaceful and democratic and prosperous in the heart of the Middle East, you will begin to change the Middle East...." Wow. Enda et til bevis pa at Moore prover a lure folk. Prov a krype dere vekk fra denne, Moore-elskere... Resten av fyllerøret var uansett ikke verd å ta med. Lenke til kommentar
OeO Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 Ja, du syns det er pirkete fordi du vil beskytte Moore og vil tro pa det han sier... Nå begynner jeg å bli irritert på deg Seixon, hvis du ikke skjønner hvorfor har du store problemer. Hvilke av MM sine filmer/bøker har du sett/lest? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 (endret) Hvor sa jeg dette? Jeg sa bare at jeg anser meg selv som objektiv, og jeg oppfordrer hvem som helst til a bevise annerledes. Hvor sa jeg at jeg var den eneste pa forumet? Nok en gang har du diktet opp noe jeg ikke har sagt, nok en gang.Der kom den ja. Du dikter opp din egen subjektiv mening om hva jeg mener med det jeg sier, isteden for a forholde deg til bare det jeg har sagt. Du dikter opp disse tingene som jeg skal ha sagt fordi du fiendtliggjor meg og ma ditke opp ting for a kunne gjore meg til din fiende, sann at det er kvalifisert for deg selv. Det finnes ikke en eneste ting hvor jeg har sagt/antydet/ment at jeg er den eneste objektive personen her pa forumet, eller at jeg er faktisk objektiv. Jeg sa at jeg anser meg selv som objektiv, og jeg oppfordrer folk til a bevise at jeg ikke er det. Nok en gang viser du dine evner til å klippe ut de deler som passer deg ,vennligst LES ALT jeg skrev . Nei jeg dikter ikke opp ,begynner det ikke snart å ringe en bjelle for deg når du til stadighet ser at 99,99% av alle her på forumet er uenige med deg . Neida istedenfor turer du vidre værre en de 7 vise men og skriker og huier til alle andre etter beviser beviser beviser , det må da gå ann for deg å innse at ditt syn ikke nødvendigvis er det riktige , men neida de som ikke er enige med deg er jo heller politisk forvridde arbeiderpartifolk eller så er de dumme . Endret 2. juli 2004 av Snekker`n Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 Nei jeg dikter ikke opp ,begynner det ikke snart å ringe en bjelle for deg når du til stadighet ser at 99,99% av alle her på forumet er uenige med deg . Galileo Lenke til kommentar
Oovz Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 Hmm. Da har jeg sett filmen. Jeg vil si den er ganske annerledes fra Bowling for Columbine. Flere sitater, dokumenter og ressonementer, færre påfunn og konspirasjonsteorier. Jeg vil påstå at Moore har laget en mer saklig film denne gangen. Det er interessant å se på forholdene mellom Bush og Bin Laden-familien, uansett om man er Seixon eller olsen. Anbefaler filmen, uansett om man er enig med det som blir sagt eller ikke. Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990 Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 BANKEN SOLGTE IKKE VAPENET for svarte helvete.... Men når du leser deres forklaring på feilene, er det enda sykt, og da blir det bare latterlig. Ja, det virker sann fordi du vil heller tro pa Moore enn de andre.Resten av fyllerøret var uansett ikke verd å ta med. Nei, jeg ville bare ta med hele utsagnet sann at ingen anklagde meg for a skjule noe...Hvilke av MM sine filmer/bøker har du sett/lest? Jeg har sett Bowling for Columbine. Og det var nok for meg. Jeg har lest utdrag fra bokene hans ogsa.Neida istedenfor turer du vidre værre en de 7 vise men og skriker og huier til alle andre etter beviser beviser beviser , det må da gå ann for deg å innse at ditt syn ikke nødvendigvis er det riktige , men neida de som ikke er enige med deg er jo heller politisk forvridde arbeiderpartifolk eller så er de dumme . Du sier jeg ikke er objektiv, og jeg spor deg gi ETT eksempel som beviser dette. Og forresten, sa er jeg blant "arbeiderpartifolk". :!: Nok en gang viser du dine evner til å klippe ut de deler som passer deg ,vennligst LES ALT jeg skrev .Nei jeg dikter ikke opp ,begynner det ikke snart å ringe en bjelle for deg når du til stadighet ser at 99,99% av alle her på forumet er uenige med deg . Ja, det er en god del folk pa forumet som er uenige med meg, men det betyr fremdeles ikke at de ikke er objektive. Det gar an a vaere uenig pa en objektiv mate. Sa, jeg sa at jeg ANSER meg selv som objektiv, og jeg har ALDRI SAGT/MENT/ANTYDET at INGEN andre pa forumet er objektiv. Men fremdeles klarer du a si at jeg har sagt nettopp dette. Galileo Newton? Einstein? You know, those "retards". :!: Consensus betyr jo at noe er sant.... Eller....? :!: Flere sitater, dokumenter og ressonementer, færre påfunn og konspirasjonsteorier. Whew, da har du nok klart a se filmen uten a tro pa filmens underliggende tema: konspirasjonsteorier... Hvordan har denne filmen faerre konspirasjonsteorier? Denne filmen er jo stappfull av de! Det er interessant å se på forholdene mellom Bush og Bin Laden-familien, uansett om man er Seixon eller olsen. Ja, kanskje like interessant a se pa forholdene mellom George Soros og Bin Laden familiien. Oi, viste ikke Moore noe om de? Oi sann, det var dumt. :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå