Ostepølsa Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 er virkelig en WD raptor disk verdt de 900/1700 kr de koster? loader windows raskere da? undrer virkelig på om jeg skal kaste litt penger i sånt.. Lenke til kommentar
Asus Radeon 9800XT Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 (endret) Du skal visst få en raskere oppstart da ja. Du kan jo putte to WD Raptor i Raid-0, da ska ytelsen øke 30-40% i forhold til en Raptor. Men skal du oppnå best ytelse så bør du satse på SCSI Cheetah 15k. Endret 24. juni 2004 av Asus Radeon 9800XT Lenke til kommentar
Gef Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 Jeg kjøpte en 74GB raptor som jeg nå bruker som systemdisk. Oppstarten går betraktelig raskere, og maskinen jobber enklere enn før. Kan vel beskrive det slik at med min "gammle" WD 80GB 7200 rpm som systemdisk, hadde maskinen min en liten forkjølelse i ny og ne, mens nå er den altid frisk! Jeg vil si at det er verdt det Lenke til kommentar
Ostepølsa Skrevet 24. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2004 (endret) Tviler på at mitt hovedkort støtter Raid, men det går vel greit med bare en disk? Edit: skrævleleifv Endret 24. juni 2004 av LenniZ Lenke til kommentar
bajsmaster Skrevet 25. juni 2004 Del Skrevet 25. juni 2004 (endret) Hvis du kun måler en hd`s verdi etter hvor kjapt den kan boote windows i forhold til andre disker så tror jeg du er litt på feil spor....sitter du virkelig og teller sekunder når du kommer hjem og slår på pc`n ? Det som teller er det disken kan yte etter at den er kommet inn i OS..... Uansett etterhvert så du bloater windows med diverse drivere for diverse enheter og diverse programmer som skal startes opp...så vil oppstart ta sin tid.. sånn er det bare. Anyway ... Disken er verdt pengene ja. Har byttet ut min seagate 15k u320 disk mot en raptor disk, har større tro på s-ata for fremtiden. Endret 25. juni 2004 av bajsmaster Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå