Gå til innhold

Beste luftkjøling for X800Pro?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

kjøp en vanlig CPU vifte og monter den, det har fungert på eldre kort enn X800 og da skulle det sikkert fungere på ditt kort også, er litt stress å få det til men du får igjen bedre kjøling enn orginal kjølingen. og måk på noen gamle kjøleribber på minnet.

Epz.

Lenke til kommentar

Hmrf, kjøpte Iceberg viften, den passet ikke. X800Pro har en litt merkelig festeannordning. Festehullene er klint opptil GUP'en, slik at hullene dekkes av de aller fleste vifters kjøleribbe. Mulig det er sånn på andre ATI kort også, har alltid kjørt Nvidia før.

Klinte på litt Artic Silver og satte på noen ram kjølere, får opp ram hastigheten litt (Enda 10mhz), tempen på GPU ligger dessuten 3-4C under det den gjorde før. Hvorfor ikke ATI spanderer litt ordentlig kjølepasta på high-end kort skjønner ikke jeg..

Får vente til jeg får tak i en ordenlig GPU vannkjølingsblokk tilpasset X800Pro for mer kjøling :hmm:

Lenke til kommentar

Arctic Cooling GPU-kjøler,"VGA Silencer" Rev3

Denne skal funke på x800 pro iallefall, kommer ny versjon (Rev 4) som skal være enda bedre. Vet ikke om microplex kommer til å ta den inn.

Jeg har iallefall kjøpt denne og skal prøve den snart.

Her kan du se på en annen som har clocket sitt x800pro med den:(er bilde av det på side2)

forums.overclockers.co.uk

edit: leif

Endret av Wepz
Lenke til kommentar
Arctic Cooling GPU-kjøler,"VGA Silencer" Rev3

Denne skal funke på x800 pro iallefall, kommer ny versjon (Rev 4) som skal være enda bedre. Vet ikke om microplex kommer til å ta den inn.

Her kan du se på en annen som har clocket sitt x800pro med den:(er bilde av det på side2)

Den passer IKKE til X800pro kort nei!

Kun til 9500/9600/9700 og 9800 serien!!

Det kommer VGA silencer II som er til X800pro kort.

Uansett, støyen på X800pro kort er så lav at du ikke hører den om du legger øret inntil engang. Bare i oppstarten når vifta skal starte på korte at det bråker litt..

Lenke til kommentar
Arctic Cooling GPU-kjøler,"VGA Silencer"  Rev3

Den passer IKKE til X800pro kort nei!

Kun til 9500/9600/9700 og 9800 serien!!

Det kommer VGA silencer II som er til X800pro kort.

Uansett, støyen på X800pro kort er så lav at du ikke hører den om du legger øret inntil engang. Bare i oppstarten når vifta skal starte på korte at det bråker litt..

Les:

http://forums.overclockers.co.uk/showthrea...readid=17247052

Passer fint den.... Der er det tilogmed bilde av den montert på skjermkortet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...