dimiles Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 Pisspreik. Scootervelt i...: 30: Du overlever høyst sannsynelig. 45: Du kommer sannsyneligvis fra det med noe skader, og det er nokså stor sjanse for å overleve. 80: Du er dødt kjøtt og/eller invalid. Dette VET du? En god venn av meg falt på scooter i 65 km/t. Han var innom legevakten, var der en natt (såvidt jeg vet), og dro deretter hjem uten større skader. Synes forøvrig HalTan, at du må prøve å se denne saken fra flere sider. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 21. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2004 HalTan, fra man er fylt 15 (såvidt jeg vet) så kan man kjøre cross i konkurranser, om man har kjørt cross i flere år og kan takle en mc, mener du at de fortsatt er dårlige sjåfører? Er man dårlig med en gang man har en trimmet moped? Kan man ikke trafikkregler? Man plukker opp noe opp gjennom årene før man starter på teorikurs, det gjorde ihvertfall jeg. Lenke til kommentar
scoot Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 (endret) Altså, om man tar lappen på lett mc går den i rundt 100+, er ikke så mye større fysisk en moped, eneste forskjell er opplæringen. hvorfor i !"%¤!#% kan man da ikke kjøre moped i 80 med bedre opplæring ? Og ang. buss og ting, tenk på de som ikke bor i tettstrøk, litt ute på Landet, som har lite bussruter, og lange veier til byen. At man må lette på fleske og sykle er det dummeste jeg har hørt, om du jobber som 16-17 åring, og må på jobb f.eks klokka 8.. Er det pokker ingen som gidder og stå opp klokka 6 for og rekke det med sykkel! .. Visst du mener dette, skjønner jeg ikke hvorfor bil er akseptert, de kan vell lette på fleske de og! @ Fredrik, du kan begynne og kjøre langt tidligere, da snakker jeg om Trail f.eks.. Endret 21. juli 2004 av Sc0oT Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 21. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2004 Ok, gjør bare saken bedre, man kan jo kjøre fra man liksom er 5 ellerno, men da har man vel ikke lisens? Lenke til kommentar
scoot Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 Ok, gjør bare saken bedre, man kan jo kjøre fra man liksom er 5 ellerno, men da har man vel ikke lisens? Nei, men man kan kjøre f.eks på en trail klubb, hadde lyst til det rundt 10 års alderen, men prisen på sykkel ødela det! Søskenbarnet mitt kjørte 250ccm når han var 15-16.. ( sansynligvis sånn med lisens som du snakker om) pappa ville prøve den, fikk beskjeden: Ikke røkk på gassen, da flyr du på bakhjulet! .. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 Dette VET du? Nei, det var satt på spissen og egentlig bare en illustrasjon på at det ER forskjell på å falle i 45 og 80 km/t. Synes forøvrig HalTan, at du må prøve å se denne saken fra flere sider. Flere sider som i min side, og "jeg vil råne"-siden? Lenke til kommentar
scoot Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 "råne" faktisk.. Latterlig, er vell ikke og råne når man prøver og følge fartsgrensen eller? Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 21. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2004 trim har da ingenting med råning å gjøre, du er forvirret. Lenke til kommentar
scoot Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 trim har da ingenting med råning å gjøre, du er forvirret. .. MEget forvirret! Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 HalTan, fra man er fylt 15 (såvidt jeg vet) så kan man kjøre cross i konkurranser, om man har kjørt cross i flere år og kan takle en mc, mener du at de fortsatt er dårlige sjåfører? De færreste kjører cross. Jeg har ikke sagt at alle er dårlige sjåfører, jeg har bare sagt at de fleste og/eller mange er det, i hvert fall i startfasen. Er man dårlig med en gang man har en trimmet moped? Nei, men man er en (i de fleste tilfeller) større trafikkfare. Kan man ikke trafikkregler? Nei, mange mopedister, sånn generellt, er dårlige på trafikkregler. I hvert fall etter mine erfaringer, og ikke minst det jeg har hørt om "kursene" dere gjennomgår. Man plukker opp noe opp gjennom årene før man starter på teorikurs, det gjorde ihvertfall jeg. Nei så flink. Nå er du offisiellt hevet over loven. *klappe på hodet* Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 21. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2004 (endret) Nei, jeg er ikke hevet over loven. MEN, du vet ingenting om jeg, dimiles, ScOot, Bjaa eller noen andre er dårlige sjåfører. Tror du alt man lærer kommer fra kurs? Nei, men man er en (i de fleste tilfeller) større trafikkfare. Nei, selv om man har trim, betyr det ikke at man kjører med stram vaier konstant. Det er trinnløs gassjustering vet du, ikke Throttle ON eller OFF. Endret 21. juli 2004 av fredrikrb Lenke til kommentar
dimiles Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 Nei, det var satt på spissen og egentlig bare en illustrasjon på at det ER forskjell på å falle i 45 og 80 km/t. Ja, selvfølgelig er det forskjell på det, logisk nok. Det er også forskjell på å kræsje med en bil i 45 og 80 km/t. Innlysende? Flere sider som i min side, og "jeg vil råne"-siden? Ja. For eksempel. Selvom ikke du synes det er så fett, er det mange som liker det vet du. Du behøver forresten ikke sette alt på spissen hele tiden. Det jeg fortalte om vennen min som falt i 65 var visst usynlig for deg...Eller overså du det? Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 21. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2004 Nei, det var satt på spissen og egentlig bare en illustrasjon på at det ER forskjell på å falle i 45 og 80 km/t. Til å svare på den, mange ulykker i norge er møteulykker, og om du kjører i 45km/t og en bil kommer i 60 er du dømt til å dø uansett. Hjelper lite om du kjører sakte da. Lenke til kommentar
scoot Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 (endret) Bare så det er sakt, jeg har da ikke tatt lappen enda, om dere tror det.. Men kjører dog moped innimellom Kjørte btw bak 2 scootere i dag da vi kom fra besøk hos bestefedre, forsåvidt ENIG i at de er dårlige sjafører!. De viftet med hendene , kjørte med en hånd, hilset og dunket seg på hodet.. alt i 70 km/t.. Jeg vil tørre og påstå de var ganske dårlig opplært, vinglet gjorde de og.. Men alikevell klarte de og kjøre i 70.. Fartsgrensen på 45 burde stå til moped"kursene" blir forbedret ytterlig! Endret 21. juli 2004 av Sc0oT Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 21. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2004 jeg brukte deg bare som et eksempel på folk som man kan finne på veien Det er TEIT å leke i trafikken, men alle bør ikke være idioter fordet. Lenke til kommentar
scoot Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 jeg brukte deg bare som et eksempel på folk som man kan finne på veien Det er TEIT å leke i trafikken, men alle bør ikke være idioter fordet. .. Skjønte det, men ville bare få det med .. Jeg skal og prøve og gå for 125 lappen, men så er det pengene, jeg er ikke i en slik familie at man får 20-30 tusen i en konfirmasjon, så jeg må nok spare/jobbe for og klare det, noe jeg vil prøve på! Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 21. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2004 Samme her, jeg får ikke mangfoldige tusen kroner om jeg har lyst på noe, jeg måtte betale mopeden selv f.eks. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 Personlig så synes jeg at plomben burde settes på 60km/t. Det er nemlig i tettbygde strøk eventuelle forbikjøringer er farlig. Men, så kommer jo spørsmålet: Hvor mange vil fjerne plomben selv om den hadde blitt satt til 60 kontra 50km/t? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå