Gå til innhold

Mopedtrim og fartsgrense på 50cc kjøretøy.

Anbefalte innlegg

Selvfølgelig er det flere dødsulykker i Hellas, når du ser hvordan de kjører. Bruker man ikke hjelm så er jo sjansen for å få store skader ved kræsj\fall MYE høyere enn om du bruker det. Og når trafikkulturen er på trynet ellers, da går det lite bra.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
heh, var i hellas i mai, grunnen til ulykkene er :

* De kjører uten hjelm..

* De kjører med EN hånd

* De kjører som gærninger!

* De kjører moped i 80 km/t!

Fiksa. :thumbup:

.. Brukte de hjelm, ville nok tallene falt ned litt!

Færre ulykker fordi de bruker hjelm? :ermm:

NEI! JEg snakket om DØDSTALL!

Dessuten, som sakt før, er ikke noe farlig og kjøre i 80.. Bare du har opplæring nok!

( Bare så det er sakt, de kjører LANGT mer en 80 der nede )

Lenke til kommentar

Tviler på at de kjører i langt mer enn 80, for selv i tettbebygde strøk (chania, platanias, hersonisoss osv) er tettheten av disse kapellene like tett. Selv petter solberg hadde ikke lagt i 80 gjennom der.

Forøvrig, hvis du faller av en moped i 80 km/t så er du pretty much fucked uansett om du har hjelm eller noe....

Lenke til kommentar
Tviler på at de kjører i langt mer enn 80, for selv i tettbebygde strøk (chania, platanias, hersonisoss osv) er tettheten av disse kapellene like tett. Selv petter solberg hadde ikke lagt i 80 gjennom der.

Forøvrig, hvis du faller av en moped i 80 km/t så er du pretty much fucked uansett om du har hjelm eller noe....

Jepp, men de kjører som griser i forhold til Norsk ungdom, den kan du umulig si noe på! .. Dessuten, du får betydelig mindre skader MED hjelm, en uten!

Lenke til kommentar
Dessuten, som sakt før, er ikke noe farlig og kjøre i 80.. Bare du har opplæring nok!

Pisspreik.

Scootervelt i...:

30: Du overlever høyst sannsynelig.

45: Du kommer sannsyneligvis fra det med noe skader, og det er nokså stor sjanse for å overleve.

80: Du er dødt kjøtt og/eller invalid.

Lenke til kommentar
HalTan, hva er det med motstanden din mot fart? Om man har opplæring til lett-mc kvestes man like jævla mye i 80km/t, eller tung mc. Dette med skader gjelder ikke bare moped vettu.

Forskjellen er at en som har lett-MC-lappen har opplæringa til det, mens en som har mopp-lappen har et barnehagekurs i trafikkregler.

Farlig er det uansett.

Lenke til kommentar

Pisspreik.

Scootervelt i...:

30: Du overlever høyst sannsynelig.

45: Du kommer sannsyneligvis fra det med noe skader, og det er nokså stor sjanse for å overleve.

80: Du er dødt kjøtt og/eller invalid.

ScoOt sier da "om vi har opplæring nok", og om jeg kjører i 45 i to måneder, så øker til å kjøre i 60, så videre så vil jeg si at det er opplæring, selvlæring. Man lærer en del av å kjøre. Alt man lærer lærer man nødvendigvis ikke på en kjøreskole.

Lenke til kommentar

HalTan introduserer bruken av kommaet.

Men, jeg må si meg enig i det HalTan sier. At en liten gutt kan suse rundt i 70-80 km/t på en liten putt-putt er for meg uforståelig. Skulle ha hatt kontroller av slikt oftere. (Plombesjekk og lignende)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...