Fredrik Skrevet 20. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2004 Selvfølgelig er det flere dødsulykker i Hellas, når du ser hvordan de kjører. Bruker man ikke hjelm så er jo sjansen for å få store skader ved kræsj\fall MYE høyere enn om du bruker det. Og når trafikkulturen er på trynet ellers, da går det lite bra. Lenke til kommentar
rockingchair Skrevet 20. juli 2004 Del Skrevet 20. juli 2004 Mopeder og andre transportfarkoster som forbruker fossilt brensel bør totalforbys. Apostlenes hester tar deg hvor som helst. lol, gærning Lenke til kommentar
LilleG Skrevet 20. juli 2004 Del Skrevet 20. juli 2004 .. Brukte de hjelm, ville nok tallene falt ned litt! Færre ulykker fordi de bruker hjelm? Lenke til kommentar
scoot Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 heh, var i hellas i mai, grunnen til ulykkene er : * De kjører uten hjelm.. * De kjører med EN hånd * De kjører som gærninger! * De kjører moped i 80 km/t! Fiksa. .. Brukte de hjelm, ville nok tallene falt ned litt! Færre ulykker fordi de bruker hjelm? NEI! JEg snakket om DØDSTALL! Dessuten, som sakt før, er ikke noe farlig og kjøre i 80.. Bare du har opplæring nok! ( Bare så det er sakt, de kjører LANGT mer en 80 der nede ) Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 Tviler på at de kjører i langt mer enn 80, for selv i tettbebygde strøk (chania, platanias, hersonisoss osv) er tettheten av disse kapellene like tett. Selv petter solberg hadde ikke lagt i 80 gjennom der. Forøvrig, hvis du faller av en moped i 80 km/t så er du pretty much fucked uansett om du har hjelm eller noe.... Lenke til kommentar
scoot Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 Tviler på at de kjører i langt mer enn 80, for selv i tettbebygde strøk (chania, platanias, hersonisoss osv) er tettheten av disse kapellene like tett. Selv petter solberg hadde ikke lagt i 80 gjennom der. Forøvrig, hvis du faller av en moped i 80 km/t så er du pretty much fucked uansett om du har hjelm eller noe.... Jepp, men de kjører som griser i forhold til Norsk ungdom, den kan du umulig si noe på! .. Dessuten, du får betydelig mindre skader MED hjelm, en uten! Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 Dessuten, som sakt før, er ikke noe farlig og kjøre i 80.. Bare du har opplæring nok! Pisspreik. Scootervelt i...: 30: Du overlever høyst sannsynelig. 45: Du kommer sannsyneligvis fra det med noe skader, og det er nokså stor sjanse for å overleve. 80: Du er dødt kjøtt og/eller invalid. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 21. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2004 HalTan, hva er det med motstanden din mot fart? Om man har opplæring til lett-mc kvestes man like jævla mye i 80km/t, eller tung mc. Dette med skader gjelder ikke bare moped vettu. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 HalTan, hva er det med motstanden din mot fart? Om man har opplæring til lett-mc kvestes man like jævla mye i 80km/t, eller tung mc. Dette med skader gjelder ikke bare moped vettu. Forskjellen er at en som har lett-MC-lappen har opplæringa til det, mens en som har mopp-lappen har et barnehagekurs i trafikkregler. Farlig er det uansett. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 21. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2004 Dessuten, som sakt før, er ikke noe farlig og kjøre i 80.. Bare du har opplæring nok! Pisspreik. Scootervelt i...: 30: Du overlever høyst sannsynelig. 45: Du kommer sannsyneligvis fra det med noe skader, og det er nokså stor sjanse for å overleve. 80: Du er dødt kjøtt og/eller invalid. ScoOt sier da "om vi har opplæring nok", og om jeg kjører i 45 i to måneder, så øker til å kjøre i 60, så videre så vil jeg si at det er opplæring, selvlæring. Man lærer en del av å kjøre. Alt man lærer lærer man nødvendigvis ikke på en kjøreskole. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 Han sa da ganske tydelig at å kjøre i 80 er ufarlig. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 21. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2004 Vel. Men det er like farlig om man kjører scooter eller mc. Og hva med det med opplæring jeg sa, uenig i det? Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 Opplæringen burde være bedre, uansett hvor mye erfaring man får ved å kjøre 1, 2, eller ørten måneder. Den gjennomsnittlige norske fjortissen er en putrende dødsfelle, uansett om han ligger i 10 eller 1000, 1000 er, dog, noe mer risikabelt. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 HalTan introduserer bruken av kommaet. Men, jeg må si meg enig i det HalTan sier. At en liten gutt kan suse rundt i 70-80 km/t på en liten putt-putt er for meg uforståelig. Skulle ha hatt kontroller av slikt oftere. (Plombesjekk og lignende) Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 21. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2004 Synes du det er ok at folk som ikke bryter den loven blir skadet nettopp fordi de følger den? At de skal kjøre ut av veien fordi noen idioter trykker seg forbi? http://www.f-b.no/apps/pbcs.dll/artikkel?S...40720012&Ref=AR Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 Kan de ikke f.eks ta bussen som jeg gjorde før jeg kjørte opp til bil da? Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 21. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2004 Dårlig argument det der, mange steder går ikke bussen så ofte som i f.eks oslo, de har heller ikke trikk. Og det koster mer penger å ta bussen hver gang man skal ut eller til skolen enn å kjøre moped. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 Det er ikke en menneskerett å kjøre moped. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 Ser heller at den late norske ungdommen letter litt på flesket og går eller sykler enn at de setter seg selv og sine medbilister/motorsyklister i fare. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 21. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2004 Det er ikke en menneskerett å kjøre moped. Det er ikke en menneskerett med trikk og buss 24/7 heller. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå