Gå til innhold

Mopedtrim og fartsgrense på 50cc kjøretøy.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Altså, jeg snakket med en fyr som jobber på en "moped og gressklipper" o.l butikk! Han mente det var unødvendig og sløse penger på en tøff racing sykkel som gjør 45 km/t.. Han mente at og ta ut plomba var nødvendig for og kunne utnytte den! ..

Han sa jo at han ikke oppfordret til og trimme, men at dette var hans mening! .. Noe som jeg er meget enig i! ..

Lenke til kommentar

Ok, nytt eksempel på at de som har råd til moped har råd til 125 vis dem gidder.

En god custom 125 (virago, dragstar, rebell etc) = 20000

Lappen = 10000

30000.

Moped:

Ny moped = 20000

Eldre moped = 10000

lappen = 1000

Eff.anlegg (eller sylinder til de gamle mopedene)= 1500

Bøter: 3200.

Pris for ny moped = 25700

Gammel moped = 16700.

Er mange som kjører gjennom hele mopedkarieren sin uten bot, men det er folk som har total oppimot 10000. Så når man kan ta seg råd til eventuelle bøter, kan man også ta seg råd til 125..

Hadde selv tenkt å kjøpe ny moped og eff.anlegg, det ville ha kosta 22500. Degraderte heller årsmodell, og kjøpte 125 for 13000 + lappen som kommer på ca 10000, 23000. 500 ekstra for å kjøre lovlig.

Ellers kan jeg nevne at trim er som narkotika, først er det eff.anlegg, det er gratisdopet du får i begynnelsen for å bli avhengig, først etter dette blir det dyrt for da skal du ha sylinder, gasser, og masse forsterka deler som tåler effekten. Dermed kan du komme opp i 10000 for trimmen.. Og muligens mer vis du ikke greier å styre deg.

Så opp i opp, er 125 ett spørsmål om man gidder eller ikke.

Lenke til kommentar

Yngvejos, finnes noen viragoer til rundt 20 000 ja, men få av dem! og hva du regner i "gammel moped" skulle jeg likt og vite..

bare så det er sakt, er jeg helt enig med deg! .. MEN! Er ikke alle som har 20 000 til moped/lappen når de er 16! ..

En Mt-5 som er i brukbar stand og rompekjører de nye mopedene koster jo under 10000..

Haltan, dummeste jeg har hørt, kjøper man seg en moped, kjøper man det man har lyst på ..

Endret av Sc0oT
Lenke til kommentar
Haltan, dummeste jeg har hørt, kjøper man seg en moped, kjøper man det man har lyst på ..

For all del, kjøp det du har lyst på, så lenge du holder deg til fartsgrensa gir jeg f*en i hvor mange spoilere moppa di har.

heheheh, dette med at og ta plombene burde være en selvfølge gjelder jo for alle mopeder, alle mopeder går ræva i bakker etc.. Sløsing av penger og kjøpe ny moped om du kjører med plomber i nå for tiden!

De som vil kjøre orginalt bør heller kjøpe Scooter o.l .. Gamle Tempo Corvette eller Mt-5/TS!

Lenke til kommentar

har ikke lest gjennom alle postene, men ta deg en tur til hellas. For hver trafikkulykke som ender med døden blir det satt opp et mini-kapell. I følge lokalbefolkningen er 99% av disse ulykkene scooter og moped-ulykker. Tror kanskje det er verdt å nevne at disse kapellene finnes ca hver 20-meter.

Om dette har med trafikk-kultur, hjelmbruk, promillekjøring eller uflaks det vet jeg ikke. Alt jeg vet er at hvis du faller i 45 km/t kan du lett komme fra ulykken uten varige mèn. Krasher du i 60 så er du heldig hvis ting går bra, men hvis du har et monster som går i 80 og det skjer en ulykke, så er du fucked.

På en annen side så er du også fucked hvis noen kjører på deg i 80 km/t selv om du bare ligger i 45 da. Ikke for å glemme trafikkfarlige situasjoner som oppstår ved en eller annen tulling som ligger foran deg på moped og framtvinger en forbikjøring (for oss bilister).

Min mening er at i norge så er 45 km/t passende for en 50cc.

Lenke til kommentar
har ikke lest gjennom alle postene, men ta deg en tur til hellas. For hver trafikkulykke som ender med døden blir det satt opp et mini-kapell. I følge lokalbefolkningen er 99% av disse ulykkene scooter og moped-ulykker. Tror kanskje det er verdt å nevne at disse kapellene finnes ca hver 20-meter.

Om dette har med trafikk-kultur, hjelmbruk, promillekjøring eller uflaks det vet jeg ikke. Alt jeg vet er at hvis du faller i 45 km/t kan du lett komme fra ulykken uten varige mèn. Krasher du i 60 så er du heldig hvis ting går bra, men hvis du har et monster som går i 80 og det skjer en ulykke, så er du fucked.

På en annen side så er du også fucked hvis noen kjører på deg i 80 km/t selv om du bare ligger i 45 da. Ikke for å glemme trafikkfarlige situasjoner som oppstår ved en eller annen tulling som ligger foran deg på moped og framtvinger en forbikjøring (for oss bilister).

Min mening er at i norge så er 45 km/t passende for en 50cc.

heh, var i hellas i mai, grunnen til ulykkene er :

* De kjører uten hjelm..

* De kjører med EN hånd

* De kjører som gærninger!

.. Brukte de hjelm, ville nok tallene falt ned litt!

( Sier ikke at ALLE ikke bruker hjelm, men jeg så kanskje 10 stk MED )

Lenke til kommentar
heh, var i hellas i mai, grunnen til ulykkene er :

* De kjører uten hjelm..

* De kjører med EN hånd

* De kjører som gærninger!

* De kjører moped i 80 km/t!

Fiksa. :thumbup:

.. Brukte de hjelm, ville nok tallene falt ned litt!

Færre ulykker fordi de bruker hjelm? :ermm:

Endret av HalTan
Lenke til kommentar
De kjører moped i 80 km/t!
Jeg følte meg mye tryggere når jeg kjørte moped på Kos fyllesjuk og med jente på fanget enn på en "norsk" moped, der bilene suser forbi og presser deg i grøfta og ut i løsgrusen.

Ellers er jeg enig med Haltan i at hjelm forbygger ikke trafikkulykker, bare skader som følge av ulykker.

Lenke til kommentar

For all del, kjøp det du har lyst på, så lenge du holder deg til fartsgrensa gir jeg f*en i hvor mange spoilere moppa di har.

Hvorfor legger du deg opp i om Sc0oT trimmer eller ei?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...