Fredrik Skrevet 19. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2004 MagE: ved å fjerne plomber går mopedene cirka 80+ km/t. Om du slenger på ett effektanlegg går de rundt det, litt over. Spørs på drevingen osv. Lenke til kommentar
scoot Skrevet 19. juli 2004 Del Skrevet 19. juli 2004 Altså, jeg snakket med en fyr som jobber på en "moped og gressklipper" o.l butikk! Han mente det var unødvendig og sløse penger på en tøff racing sykkel som gjør 45 km/t.. Han mente at og ta ut plomba var nødvendig for og kunne utnytte den! .. Han sa jo at han ikke oppfordret til og trimme, men at dette var hans mening! .. Noe som jeg er meget enig i! .. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 19. juli 2004 Del Skrevet 19. juli 2004 Så ikke bruk penger på en racingsykkel, da. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 19. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2004 Man vil jo ha det man liker best selv, de går jo like tregt alle sammen, er like dumt å måtte kjøre i 45km/t om det er racing eller supermotard\cross. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 19. juli 2004 Del Skrevet 19. juli 2004 Så kjøp en racing/whatever og kjør i 45. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 19. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2004 Nei, kjøp hva du vil og skaff deg effektanlegg\ta plomberingene. Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 19. juli 2004 Del Skrevet 19. juli 2004 Ok, nytt eksempel på at de som har råd til moped har råd til 125 vis dem gidder. En god custom 125 (virago, dragstar, rebell etc) = 20000 Lappen = 10000 30000. Moped: Ny moped = 20000 Eldre moped = 10000 lappen = 1000 Eff.anlegg (eller sylinder til de gamle mopedene)= 1500 Bøter: 3200. Pris for ny moped = 25700 Gammel moped = 16700. Er mange som kjører gjennom hele mopedkarieren sin uten bot, men det er folk som har total oppimot 10000. Så når man kan ta seg råd til eventuelle bøter, kan man også ta seg råd til 125.. Hadde selv tenkt å kjøpe ny moped og eff.anlegg, det ville ha kosta 22500. Degraderte heller årsmodell, og kjøpte 125 for 13000 + lappen som kommer på ca 10000, 23000. 500 ekstra for å kjøre lovlig. Ellers kan jeg nevne at trim er som narkotika, først er det eff.anlegg, det er gratisdopet du får i begynnelsen for å bli avhengig, først etter dette blir det dyrt for da skal du ha sylinder, gasser, og masse forsterka deler som tåler effekten. Dermed kan du komme opp i 10000 for trimmen.. Og muligens mer vis du ikke greier å styre deg. Så opp i opp, er 125 ett spørsmål om man gidder eller ikke. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 19. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2004 Dette gjelder jo ikke alle, mange som nøyer seg med effektanlegg og evt. dreving, men jeg er enig i at når man bruker mange tusen kroner på trim så bør man heller kjøpe 125. Lenke til kommentar
scoot Skrevet 19. juli 2004 Del Skrevet 19. juli 2004 (endret) Yngvejos, finnes noen viragoer til rundt 20 000 ja, men få av dem! og hva du regner i "gammel moped" skulle jeg likt og vite.. bare så det er sakt, er jeg helt enig med deg! .. MEN! Er ikke alle som har 20 000 til moped/lappen når de er 16! .. En Mt-5 som er i brukbar stand og rompekjører de nye mopedene koster jo under 10000.. Haltan, dummeste jeg har hørt, kjøper man seg en moped, kjøper man det man har lyst på .. Endret 19. juli 2004 av Sc0oT Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 19. juli 2004 Del Skrevet 19. juli 2004 Haltan, dummeste jeg har hørt, kjøper man seg en moped, kjøper man det man har lyst på .. For all del, kjøp det du har lyst på, så lenge du holder deg til fartsgrensa gir jeg f*en i hvor mange spoilere moppa di har. Lenke til kommentar
scoot Skrevet 19. juli 2004 Del Skrevet 19. juli 2004 Haltan, dummeste jeg har hørt, kjøper man seg en moped, kjøper man det man har lyst på .. For all del, kjøp det du har lyst på, så lenge du holder deg til fartsgrensa gir jeg f*en i hvor mange spoilere moppa di har. heheheh, dette med at og ta plombene burde være en selvfølge gjelder jo for alle mopeder, alle mopeder går ræva i bakker etc.. Sløsing av penger og kjøpe ny moped om du kjører med plomber i nå for tiden! De som vil kjøre orginalt bør heller kjøpe Scooter o.l .. Gamle Tempo Corvette eller Mt-5/TS! Lenke til kommentar
scoot Skrevet 19. juli 2004 Del Skrevet 19. juli 2004 Peugeot Fox Scooter ? Jeg selv må ha gir, synes det er morsomt! Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 19. juli 2004 Del Skrevet 19. juli 2004 har ikke lest gjennom alle postene, men ta deg en tur til hellas. For hver trafikkulykke som ender med døden blir det satt opp et mini-kapell. I følge lokalbefolkningen er 99% av disse ulykkene scooter og moped-ulykker. Tror kanskje det er verdt å nevne at disse kapellene finnes ca hver 20-meter. Om dette har med trafikk-kultur, hjelmbruk, promillekjøring eller uflaks det vet jeg ikke. Alt jeg vet er at hvis du faller i 45 km/t kan du lett komme fra ulykken uten varige mèn. Krasher du i 60 så er du heldig hvis ting går bra, men hvis du har et monster som går i 80 og det skjer en ulykke, så er du fucked. På en annen side så er du også fucked hvis noen kjører på deg i 80 km/t selv om du bare ligger i 45 da. Ikke for å glemme trafikkfarlige situasjoner som oppstår ved en eller annen tulling som ligger foran deg på moped og framtvinger en forbikjøring (for oss bilister). Min mening er at i norge så er 45 km/t passende for en 50cc. Lenke til kommentar
scoot Skrevet 19. juli 2004 Del Skrevet 19. juli 2004 har ikke lest gjennom alle postene, men ta deg en tur til hellas. For hver trafikkulykke som ender med døden blir det satt opp et mini-kapell. I følge lokalbefolkningen er 99% av disse ulykkene scooter og moped-ulykker. Tror kanskje det er verdt å nevne at disse kapellene finnes ca hver 20-meter. Om dette har med trafikk-kultur, hjelmbruk, promillekjøring eller uflaks det vet jeg ikke. Alt jeg vet er at hvis du faller i 45 km/t kan du lett komme fra ulykken uten varige mèn. Krasher du i 60 så er du heldig hvis ting går bra, men hvis du har et monster som går i 80 og det skjer en ulykke, så er du fucked. På en annen side så er du også fucked hvis noen kjører på deg i 80 km/t selv om du bare ligger i 45 da. Ikke for å glemme trafikkfarlige situasjoner som oppstår ved en eller annen tulling som ligger foran deg på moped og framtvinger en forbikjøring (for oss bilister). Min mening er at i norge så er 45 km/t passende for en 50cc. heh, var i hellas i mai, grunnen til ulykkene er : * De kjører uten hjelm.. * De kjører med EN hånd * De kjører som gærninger! .. Brukte de hjelm, ville nok tallene falt ned litt! ( Sier ikke at ALLE ikke bruker hjelm, men jeg så kanskje 10 stk MED ) Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 19. juli 2004 Del Skrevet 19. juli 2004 (endret) heh, var i hellas i mai, grunnen til ulykkene er : * De kjører uten hjelm.. * De kjører med EN hånd * De kjører som gærninger! * De kjører moped i 80 km/t! Fiksa. .. Brukte de hjelm, ville nok tallene falt ned litt! Færre ulykker fordi de bruker hjelm? Endret 19. juli 2004 av HalTan Lenke til kommentar
FiskePinna Skrevet 19. juli 2004 Del Skrevet 19. juli 2004 De kjører moped i 80 km/t! Jeg følte meg mye tryggere når jeg kjørte moped på Kos fyllesjuk og med jente på fanget enn på en "norsk" moped, der bilene suser forbi og presser deg i grøfta og ut i løsgrusen. Ellers er jeg enig med Haltan i at hjelm forbygger ikke trafikkulykker, bare skader som følge av ulykker. Lenke til kommentar
fjotten Skrevet 19. juli 2004 Del Skrevet 19. juli 2004 Mopeder og andre transportfarkoster som forbruker fossilt brensel bør totalforbys. Apostlenes hester tar deg hvor som helst. Lenke til kommentar
Jon@s Skrevet 20. juli 2004 Del Skrevet 20. juli 2004 Haltan, dummeste jeg har hørt, kjøper man seg en moped, kjøper man det man har lyst på .. For all del, kjøp det du har lyst på, så lenge du holder deg til fartsgrensa gir jeg f*en i hvor mange spoilere moppa di har. Hvorfor legger du deg opp i om Sc0oT trimmer eller ei? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå