Fotofashion Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 (endret) oppsett: 2 pc'er knyttet mot trådløst router (di-624). pc1. knyttet mot router via net kabel pc2. knyttet mot router trådløst. Begge pc'ene kommer seg på nett uten problemer. Begge pc'ene ser hverandre. Pc1: får ikke tilgang til filene på pc2. pc2: får tilgang og har fulle rettigheter på pc1. Ikke noe brannmur, slått av brannmur på begge nic'ene, internet security er satt til low. Begge pc'ene benytter windows xp pro. Netverket fungerte perfekt (med tanke på fildeling) før jeg reinstallerte pc2. Hva annet kan man gjøre? ps! pc2 er en shuttle, som har innebygget nic.. 1394 Connection 3, disable Local Area Connection 3, disable kun trådløse kortet som er enablet. Endret 24. juni 2004 av DeViSoR Lenke til kommentar
Irons Skrevet 25. juni 2004 Del Skrevet 25. juni 2004 Hva kjører du for os på pc'ene dine? Har vært borti noe lignende, og det jeg gjorde var å lage en bruker på den pc'en som jeg ikke fikk mappet opp, med samme navn og passord som den jeg skulle koble meg opp fra. mulig det kan være noe av det samme.. evt så kan du gå i utforsker/explorer og koble opp mappen du skal nå og velge en annen bruker: om pcen du skal nå heter pc2 og sharet heter musikk, brukeren som er logget på pc'en heter per, så skal du da mappe opp \\pc2\musikk og velge pc2\per og tast inn passordet. mulig det var litt klønete forklart, men pm meg eller noe om du lurer på noe.. lykke til! \\Sp33D Lenke til kommentar
wolf5 Skrevet 25. juni 2004 Del Skrevet 25. juni 2004 Gjør denne enkle testen: Legg til IPX/Netbios protokollen på begge nettverk. Se om ting ikke funker litt bedre da. Har løst tilsvarende problemer for meg. (PS. Husk å ikke ha åpen netbios portene ut på nett - 135, 137-139 tror jeg de var) -Wolf5 Lenke til kommentar
deggaj Skrevet 25. juni 2004 Del Skrevet 25. juni 2004 har du 'file and print shareing' enablet på begge pcene? innstillingen finnes på NIC det kan også være NIS, du bruker NIS2004 på begge pcer? du må sette opp Trusted zone på begge pcene, dette gjør du i 'personal firewall' oppsettet. Lenke til kommentar
Fotofashion Skrevet 25. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2004 NIS? som i Norton internet security? har ikke brannmur på pc'ene ja.. begge pc'ene har file and printer sharing enable. Lenke til kommentar
wolf5 Skrevet 25. juni 2004 Del Skrevet 25. juni 2004 Det er 2 måter å dele filer på i LANet mellom PCer: TCP/IP og IPX/Netbios. Standard er kun TCP/IP installert. Selv om brannveggen på den ene PCen blokkerte all titting på data på den maskinen, så kunne jeg fint komme inn på den straks jeg installerte IPX/Netbios drivere på nettverkskortet. Dette fordi en annen protokoll er brukt i tillegg. Prøv dette og si i fra om det ikke virker. -Wolf5 Lenke til kommentar
proffelina Skrevet 25. juni 2004 Del Skrevet 25. juni 2004 Les dette her: http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;no;304040 Kanskje det hjelper. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 26. juni 2004 Del Skrevet 26. juni 2004 Regner med at du har Windows? Denne posten passer bedre under programvare -> windows i såfall Lenke til kommentar
Fotofashion Skrevet 26. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2004 Jaha? problemet er jo et netverksproblem som jeg ser det.. Uansett.. Har enda ikke klart å løse problemet, hvordan får jeg til at netverks aksess via lan krever brukernavn passord. Ja windows xp pro Lenke til kommentar
TCi Skrevet 26. juni 2004 Del Skrevet 26. juni 2004 Har du aktivert gjestekontoen på begge pc'ene? Av en eller annen grunn så er det veldig store problemer med å få passord over lan på XP. Har strevet veldig mye med det. Men jeg kan gi deg samme tips som noen fra MS gav meg på en chatsession (virket ikke da men). Deaktiver fast userswitching og use welcome screen i brukerinstillingene (hvordan de logger seg på). Du må også deaktivere enkel fildeling (i mappealternativer). Lenke til kommentar
Fotofashion Skrevet 27. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2004 hjalp ikke det heller.. er det ikke mulig å få til spørsmål om bruker/passord blir forespurt den pc'en som prøver å koble seg på da? Lenke til kommentar
wil Skrevet 27. juni 2004 Del Skrevet 27. juni 2004 (endret) egentlig så skal det være bare å koble seg opp å du er rett opp på nett. hvis du ikke hadde en firewall. selv har jeg hatt både Norton Internet Security og PC-Cillin og der var jeg rett opp å gikk med en gang på nettverket. ikke noe problem. å jeg har ikke aktivert noen ting, ikke filsharing eller noe. hvis jeg skal deler partisjoner så velger jeg bare filesharing eller noe sånt. husker ikke helt. Endret 27. juni 2004 av wil Lenke til kommentar
Fotofashion Skrevet 27. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2004 ja veit, sån har det jo alltid vært før. Men av en eller annen grunn så spurte ikke windows xp noe om netverk under installasjonen denne gangen. Hmmm begynner å lure på om jeg skal sette den i netverk under installasjon og se om det hjelper. Lei av å prakkes nå. Lenke til kommentar
wil Skrevet 27. juni 2004 Del Skrevet 27. juni 2004 ja, det kan være en grei måte å løse problemet på. men da må du jo formatere/reparere installasjonen, å det kan være litt kjedelig noen ganger Lenke til kommentar
Fotofashion Skrevet 27. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2004 ja sant.. men hvis jeg hadde gjort det for noen dager siden så har jeg spart meg mye tid Lenke til kommentar
Fotofashion Skrevet 27. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2004 reinstallering av xp så funker alt fint igjenn.. morro. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå