Shulgin Skrevet 18. april 2002 Del Skrevet 18. april 2002 Hei, Kjøpte meg Thermaltake's Volcano 7+, og en tube artic silver 3. Hadde en gammel collermaster kjøler som hadde noe gummigreier på seg, når jeg tok av kjøleren hadde gummien blitt smeltet/svidd av og noe av det var på prosessoren. Jeg dreit i klinte på AS3, brukte ca. 10 minutter å spredde det utover, tror jeg gjorde det ganske fint. Satt på kjøleren, startet opp maskina, og tempen så ganske fin ut, men når jeg var kommet helt inn i Windows å så må MBM 5 sin temperatur så var den 45 grader og i løpet av et minutt steg den til 49 og da kjørte jeg kjøleren på low, men det skal da ikke ha så mye å si ifølge overclockercafe.com som hadde en TBird 1000@1400 med en lav temp under load. Hva tror dere det er, det er jo ikke farlig, men hadde ventet meg et bedre resultat... :smile: Det er vel noe med at jeg ikke renset den først, men kan det ha så mye å si? Kan det ha noe å si at jeg ikke smørte det ut ordentlig, det kan da ikke gjøre verre ihvertfall?! Hvis det er slik som jeg tror så er det vel at jeg ikke renset den, men hva skal jeg bruke for å rense den, og hvor for jeg kjøpt det hen?? Er nybegynner og det var første gang jeg monterte ei vifte å smurte på noe goop, jeg har vel gjort noe galt. Lenke til kommentar
Shulgin Skrevet 18. april 2002 Forfatter Del Skrevet 18. april 2002 Idle temp: 52 grader C Full load: Har ikke turt! :sad: Hva er galt? Hva skal jeg rense med? Er det noen andre muligheter for hva som er gått galt?? Lenke til kommentar
Yamato47 Skrevet 19. april 2002 Del Skrevet 19. april 2002 Du har jo egentlig gitt svaret selv, det ville nok være en god idé å få vekk all 'tyggisen' før du la på as3. Jeg vil tro det kan ha mye å si, ja. mvh Are-Harald. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 19. april 2002 Del Skrevet 19. april 2002 Du bør rense proosessorkjernen før du legger på ny kjølepasta. Bruk en q-tips og isopropanol, ikke white sprit, det legger ett fettlag på kjernen. Det skal kun være et tynt lag med kjølepasta, skal kun fylle igjen eventuelle ujevnheter, ikke ligge som et lag mellom kjøler og prosessorkjerne. Ta en titt på http://www.overklokking.no/guides/goopguide/index.html så finner du ut hva du skal gjøre for at resultatet skal bli bra. _________________ Ørjan... [ Denne Melding var redigert av: Orjanp på 2002-04-19 09:17 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå