weeehaaa Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 Hei! Har kjøpt meg nytt skjermkort, et radeon excalibur 9800pro. når jeg skrur på datamaskinen med det nye kortet i skjer det ikke noe, lyset på skjermen blinker grønt to ganger så skjer det ikke no mer. vifta på skjermkortet går rundt, så det får strøm. Har prøvd å oppdatere biosen men det hjalp ikke. Med det gamle skjermkortet funker pcen helt fint. Maskinen består ellers av et abit kr7a-133 hovedkort, en athlon xp 1800+, 512 ddr ram og et 360w powersupply. Har prøvd skjermkortet på en annen maskin, der funka det.... Hadde blitt glad hvis noen kunne hjulpet meg. Lenke til kommentar
vgard Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 Dumt spørsmål, men du plugga i strømkontakten fra psu til skjermkortet? Glemte det sist jeg mekka i pc'en.. Lenke til kommentar
weeehaaa Skrevet 24. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2004 Har plugga i strømkontakta ja Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 Kanskje ogsaa et dumt spörsmaal, men har du prövd pcen med et annet skjermkort? Kan jo hende du har kaalet opp noe annet da du satte i kortet Lenke til kommentar
AshtraY Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 Hei! Har kjøpt meg nytt skjermkort, et radeon excalibur 9800pro. når jeg skrur på datamaskinen med det nye kortet i skjer det ikke noe, lyset på skjermen blinker grønt to ganger så skjer det ikke no mer. vifta på skjermkortet går rundt, så det får strøm. Har prøvd å oppdatere biosen men det hjalp ikke. Med det gamle skjermkortet funker pcen helt fint. Maskinen består ellers av et abit kr7a-133 hovedkort, en athlon xp 1800+, 512 ddr ram og et 360w powersupply. Har prøvd skjermkortet på en annen maskin, der funka det.... Hadde blitt glad hvis noen kunne hjulpet meg. Vifta går rundt uansett om strømkablen er i eller ei. Det samme(?) skjedde med brodern si maskin.. Den straumkabelen som var festa i 3dkortet fungerte ikkje og det va blink lys ved bootinga og pipelydar samt ein error beskjed(forskjellig frå kvart hovudkort). Det vi gjor for å fikse det var å finne ein anna straumkabel. Det ordna seg då. Ei lita sjekkliste: Har du sjekka grundig i manualen? Prøve med ei anna strømkontakt? Går det fint om du byttar tilbake til det andre skjermkortet? starter maskina fint då? Er 3dkortet skikkelig festa i AGP slotten? Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 Mulig PSU'en din ikke takler loaden med det nye kortet, kan være et alternativ. Lenke til kommentar
weeehaaa Skrevet 25. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2004 (endret) tror psuen takler det. - har sjekka manualen står ikke noe der - har prøvd en annen strømkontakt uten hell. - det gamle skjermkortet funker fint - kortet er skikkelig festa. Har en hansol 19", kanskje den ikke takler det? Endret 25. juni 2004 av weeehaaa Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 25. juni 2004 Del Skrevet 25. juni 2004 tror psuen takler det.- har sjekka manualen står ikke noe der - har prøvd en annen strømkontakt uten hell. - det gamle skjermkortet funker fint - kortet er skikkelig festa. Har en hansol 19", kanskje den ikke takler det? Lite sannsynlig... Lenke til kommentar
just Skrevet 25. juni 2004 Del Skrevet 25. juni 2004 Nettopp fått nytt 9800 Pro kort og opplevde det samme som deg med mitt MSI K8N NEO Platinum. Fikk ikke noe som helst skjermbilde med 9800 Pro, men med G-force 4MX funk alt fett. Løsningen var å gå inn i bios da jeg hadde G-force inne og endre et eller annet (husker ikke hva, men var noe med "first graphic" et eller annet tror jeg) fra PCI til AGP, og vips så funka det. Titt litt rundt i bios og se om ikke du finner noe der. Lenke til kommentar
Jim Rager Skrevet 25. juni 2004 Del Skrevet 25. juni 2004 Prøv og reset cmos, en liten jumper på hovedkortet. Lenke til kommentar
weeehaaa Skrevet 26. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2004 har resatt cmos'en, det hjalp ikke. Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 26. juni 2004 Del Skrevet 26. juni 2004 har du prövd det just sa? Kan jo hende at standard settingen etter reset er PCI (selv om det er lite trolig) Lenke til kommentar
flabben2k Skrevet 26. juni 2004 Del Skrevet 26. juni 2004 (endret) Har du den nyste bios til hk korte ditt? http://www.clubic.com/d/drivers/4483.html Fix the compatibility issue that ATI Radeon 9700 Pro failed to boot up with certain power supply unit -TC-350P. With this power supply, 9700 Pro will failed to boot up and need to push reset button once to show the screen. HPT 372 BIOS Version 2.32. The RAID function is only for KR7A-RAID/ KR7A-133R. The BIOS is suitable for non-RAID boards and it would automatic disable HPT BIOS while recognized non-RAID boards Så prøv å se om du får oppdatert bios din. http://www.abit-usa.com/products/mb/bios.p...ries=1&model=85 Fixes the compatibility issue where the ATI Radeon 9700 Pro fails to boot up with a certain power supply unit - TC-350P. With this power supply, the 9700 Pro will fail to boot up, requiring a reset button push to show the boot screen Endret 26. juni 2004 av flabben2k Lenke til kommentar
Trilithion Skrevet 26. juni 2004 Del Skrevet 26. juni 2004 Noen tips til meg?, har samme problem. AMD 2700XP 1GB Ram Abit KD7-E Sapphire 9800 Pro 128MB Samsung SyncMaster 213T 340W-strømforsyning Chieftech Lenke til kommentar
weeehaaa Skrevet 26. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2004 har den nyeste biosen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå