LoS Skrevet 25. juni 2004 Del Skrevet 25. juni 2004 (endret) kjekt at man kan validiere siden sin som xhtml 1.0 frameset da Endret 25. juni 2004 av LoS Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 25. juni 2004 Del Skrevet 25. juni 2004 kjekt at man kan validiere siden sin som xhmlt 1.0 frameset da at man kan gjøre det betyr ikkje at du skal gjøre det. Du KAN kjøre bilen din med opne dører heile tida - det er dårligare, og det er vel ingen bestemte regler imot det - men du kan gjøre det... Skjønner? Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 25. juni 2004 Del Skrevet 25. juni 2004 kjekt at man kan validiere siden sin som xhtml 1.0 frameset da Så vidt jeg vet er den eneste grunnen til at W3C har vedtatt doctypene Transitional og Frameset (både i HTML og XHTML) at så mange gamle sider fortsatt bruker det, og at disse doctypene i XHTML skal brukes i overgangsperioden fra HTML til XHTML. Det er de som sitter og skriver egenskaper i HTML som egentlig hører hjemme i CSS som bremser hele utviklingen slik at W3C må definere egne doctyper for disse webdesignerne! Lenke til kommentar
LoS Skrevet 25. juni 2004 Del Skrevet 25. juni 2004 Jeg hadde skjønt det hvis det var html4.0 du kunne validiere i. Men når du kan validiere siden i xhtml som frameset så begynner man å lure. Dessuten så tror jeg ikke w3c tar så mye hensyn til andre enn standarer som de lager selv. arve: ja man kan jo kjøre rundt med åpne dører hele tia, men vistnok er det en lov mot det, de bare sies ikke rett ut. btw, så er det livsfarlig off-topic her, noen som veit svaret på problemet? Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 25. juni 2004 Del Skrevet 25. juni 2004 Dessuten så tror jeg ikke w3c tar så mye hensyn til andre enn standarer som de lager selv. Nei. Det er heller ikke meningen, det. Lenke til kommentar
Tanguero Skrevet 25. juni 2004 Del Skrevet 25. juni 2004 Prøv å lese frames-baserte sider på en PDA/Smartphone....ubrukelig Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 25. juni 2004 Del Skrevet 25. juni 2004 Hva F... skal jeg gjøre? Du skal lære deg HTML og CSS, og forstå korleis du lager sider, istede for å få DW til å gjøre en tragisk jobb for deg med rammer og tabeller og ekkel rotekode. Det skal du gjøre. Lenke til kommentar
Titanstig Skrevet 26. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2004 Tusen takk for alle innspill! Jeg skal nå lære meg alt i fra scratch. Har likevel et spørsmål nå: Jeg har laget flotte design i Fireworks, så eksporterer jeg som HTML-format, for å bruke det som bakgrunn i Dreamweaver. Men da jeg skal jobbe med det i dreamweaver, får jeg sånt forbudt-skilt!!! Hvorfor? Fireworks er jo nettopp programmet for å lage design til Dreamweaver! Hva er galt? Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 26. juni 2004 Del Skrevet 26. juni 2004 (endret) Forstår ikke helt hva du mener med å bruke HTML som bakgrunn :| Bilder kan brukes som bakgrunn, ikke HTML Uansett. Ikke bruk Fireworks (eller lignende programmer) til NOE som har med HTML å gjøre. Disse er grafikkprogrammer og skal brukes til nettopp grafikk. Nothing more, nothing less Endret 26. juni 2004 av Loomy Lenke til kommentar
d0ppler Skrevet 26. juni 2004 Del Skrevet 26. juni 2004 Har likevel et spørsmål nå: Jeg har laget flotte design i Fireworks, så eksporterer jeg som HTML-format, for å bruke det som bakgrunn i Dreamweaver. Men da jeg skal jobbe med det i dreamweaver, får jeg sånt forbudt-skilt!!! Hvorfor? Fireworks er jo nettopp programmet for å lage design til Dreamweaver! Hva er galt? Nok en gang Titanstig, jeg anbefaler deg på det varmeste og lære deg HTML fra scratch, det er så ufattelig mye bedre å lære seg teknologi fremfor et bestemt program, siden da har du grunnlaget og fundamentet til å tilpasse deg uansett hvilket scenario du kommer oppi. Lær deg HTML, for deretter og prøv å lage designet du har lagd i dreamweaver fra scratch uten å eksportere dette fra dreamweaver som html format. Da blir det gøy samtidig som det er lærerikt. Massevis av fine html guider på nettet, og feks www.w3schools.com er en fin start å begynne, dem har tom kontroll-spørsmål for guidene sine slik at du sikrer deg forståelse av det du lærer. Og det er mye enklere å få hjelp i dette forumet hvis du da lurer på ting vedrørende HTML-teknologi fremfor et problem du har i et program. Dessuten vil jeg si at man lærer null og niks med copy and paste prinsippet, selv om det sikkert her er mange på forumet som vil si "hvorfor finne opp hjulet på nytt?", så er jeg personlig veldig uenig i denne påstanden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå