Gå til innhold

ATI vs. Nvidia

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Et poeng som det kan bli vanskelig å dømme virkningen av før man får neste generasjons spill i hendre er jo om ATI sitt valg om å ikke implementere nye standarder er ett godt eller dålig valg.

Jeg tror det er der det vill stå eller falle 1 - 1 1/2 år fram i tid.

Men uansett så yter jo både den nye geforcen og den nye ATI'en så det jomer da, og jeg tror ikke noen vill være missfornøyd med kjøpet av noen av kortene. Iaffal ikke med det første. :thumbup:

Lenke til kommentar
I siste runde var det opplagt hvem som kom dårligst ut.   

I denne runda synes jeg ting ser uavgjort ut.  Vet ikke engang om jeg skal gå for X800 Pro eller GF6800 GT.    :cry:

nei ikke jeg heller.. :cry: hvis ikke GT viser seg å være en del bedre går jeg for PRO..

Endret av Freeman84
Lenke til kommentar

Det har allerede vært en post om akkurat det samme der tråstarteren fant alle testene på nett og den som vant flest tester var 6800Ultra exstrem eller noe sånt. Men det var på hengende nippet og X800XT PE var og pustet 6800Ultra exstrem i nakken. Men det er tydelig at det nok er vilket spill du liker best og hvilken platform du er på som er avgjørende. HL2 = ATI

Doom3 og Linux=Nvidia

Endret av Macfan
Lenke til kommentar

en link til testen for å dokumentere påstanden. personlig er jeg ati-fan men må si at foreløpig synes jeg nvidia har levert best med tanke på at 6800gt yter litt bedre og koster ca det samme som x800pro, bare så synd at det er først nå 6800gt begynner å komme seg ut i butikkene. hvem som er raskest av high-end-kortene gir jeg f... i og der tror jeg ikke jeg er alene om, selvsagt fint for et selskap å briefe med at det har det raskeste kortet men når nesten ingen kjøper det raskeste kortet så har det lite å si... min generelle erfaringer er også at det er mindre bugs med nvidia sine drivere, noe jeg synes er viktig, men ati vinner på tv-ut (alt + F5) som default er smart! kommer jo mye an på hvilke spill du liker, noen kjører best på ati-kort, andre på nvidia :yes:

Lenke til kommentar
så lenge kortet du har klarer å kjøre spillene du spiller så er d ikke så farlig...hvis man spiller f.eks ut03 og kan ha alt på max med et 9700pro hva skal man da med et kort som koster 5000kr når man ikke får mer ytelse i d spillet :laugh:

Fordi det finnest UT2k4, FarCry, og snart HL2 og Doom3

Lenke til kommentar
Jeg har et slikt Pc gamer blad, der de også sa noe med at X800 vant over 6800 :yes:

Hva er vitsen med å begynne med Ati sin X800XT er bedre enn 6800ultra??? Vent til de nye drivere og spill som kommer ut snart. Da får vi vite hvilken er best :devil:

Lenke til kommentar

hei folks. har vært borte i noen dager. Men jeg har scannet inn testen, og som noen sa er det fra Pc Gaming World. man må bare zoome 2 til 3 ganger for å se hva som står. men problemet er at jeg ikke har noen hjemme side, eller går det ann å legge de inn rett på forumet???

Lenke til kommentar

Og en ting til når dere ser testen og de spillene de har blitt testet på tror dere att nvidia vinner men den gjør ikke det. Og det er sant skal man spille HL2 så skal det ha vist seg at ATI flyter best på, mens Nvidia flyter best på Doom 3. og faktisk som Nvidia sa at de skulle få til en bra motor til Far cry det er feil. for ATI slår Nvidia med 50 fps på inne brettene og ATI ligger noen fps bak på ute brettene.

Lenke til kommentar
Og en ting til når dere ser testen og de spillene de har blitt testet på tror dere att nvidia vinner men den gjør ikke det. Og det er sant skal man spille HL2 så skal det ha vist seg at ATI flyter best på, mens Nvidia flyter best på Doom 3. og faktisk som Nvidia sa at de skulle få til en bra motor til Far cry det er feil. for ATI slår Nvidia med 50 fps på inne brettene og ATI ligger noen fps bak på ute brettene.

Har du lagt hele din lit til den testen?

Flere nyere tester viser et mye jevnere resultat i farcry. Slik jeg ser det er det ingen som kan kåre en vinner enda.

Lenke til kommentar

En test i et eller annet spill-blad er jo ikke avgjørende da. Det finnes, som sagt over, haugevis med detaljerte tester på nettet, der hvert av kortene kommer ut bra eller ikke like bra, alt okkesom. Men legg ut testen hvis du vil (selv om det kanskje bryter mot opphavsreglene til bladet da, ikke kan jeg huske åssen lovverket der er)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...