Gå til innhold

Skjermkort (9800 pro) mm gir ikke så bra ytelse

Palmad

Anbefalte innlegg

Jeg har oppgradert pcen min til:

Amd64 3000+ prosessor

512 MB 400Hz Ram

Powercooler 9800 Pro skjermkort

MSI Neo-K8t Hovedkort (med Cool n Quiet).

Likevel får jeg problemer med å kjøre FarCry når jeg velger alt i High på video innstillinger. Oppløsningen er 1024*768*32. Feilen er at bildet hakker med jevne mellomrom. Bildet er i og for seg veldig fint.

Har fjernet alle programmer i bakgrunnen.

Har også kjørt virus/spybot sjekk med nyeste programvare.

Noen som har noen gode tips?

Endret av Palmad
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

tenkte jeg skule si ifra at hos meg går FarCry glatt i 1024*768 med settingene High på alt. min hardware er :

AMD XP2800

ABIT An7 Nforce2 Ultra 400

Twinmos PC3200 512 MB

PowerColor Rad9800Pro

jeg bruker alt av de nyeste chipset og skjermkort drivere.

Epz.

Lenke til kommentar

eg har alt på medium og 1024 i resoulution..

Det går silkeglatt og eg har på det lågaste 40 fps og på det høgaste ca 65 fps.

men eg har dårligare specs en det han har:

p4 2.0 ghz

512 ddrram PC 2100 (dårlig ram)

Radeon 9800pro

Eg påstår det enten er antialiasing som står på høgt ELLER dårlig driver..

Eg føler vertfall at med den maskina han har burde han FINT klare å køyre far cry på "high"..

Lenke til kommentar

Som sagt tidligere har ram endel å si i farcry..

Jeg oppgraderte nylig fra 512mbyte ram til 1.5gbyte ram, og forskjellen i spillet er godt merkbar. Ikke noe særlig hakking med alt på high.

specs:

barton2500@3200+

3x512 Twinmos PC3200

Sapphire radeon 9800np@pro

Husker ikke fps i farcry, men vil kalle det akseptabelt. Har forøvrig innstillingene i kontrollpanel på balanced og kjører omega drivere.

Billig løsning, sjekk aa og af

Dyrere løsning, mere ram! :)

[edit]

Spiller i 1024x768x32

Endret av vgard
Lenke til kommentar

Ved Medium og 1024x768 bruker Far Cry ca 500 MB minne. Dette øker til ca 750 MB ved High og enda høyere ved Ultra High. Ved High vil det dermed gå helt greit helt til en kommer til et nytt område på spillet og hardisken må laste inn brettet i pagefila. Dette gjør at spillet hakker. Du kan sjekke om dette er problemet ved å teste et lite multiplayer brett. Disse trenger ikke like mye minne. Merk at du med ditt oppsett faktisk ikke kommer til å greie å kjøre alt helt på maks. Men High 1024x768 burde gå greit. (Dersom du da investerer i en 512 brikke til og helst kjører dual-channel)

Gi et hint om tipset med multiplayer funka :)

Endret av B_A_R_T
Lenke til kommentar

naa er det flere traader her med folk som klager over ytelsen sin paa FAR CRY med sitt radeon 9800pro... og alle har 512mb ram.. kanskje paa tide aa legge sammen to og to.. eller 512+512 > 1024mb ;) kjoerer ikke far cry glatt paa high med 512mb ram voett. sjekk hvordan hardisken jobber, saa ser du hva som er feilen.

edit> hvordan vet man at minnet kjoere dual channel egentlig? staar det noen plass? har ikke sett noe noe sted liksom

Endret av ChainDoG
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...