Gå til innhold

Hva er det beste av disse "old-timerne"?

dkvam

Anbefalte innlegg

Holder på å mekke sammen PC av oldtidskomponenter her.(Pentium500Mhz,egentlig 667Mhz , men hovedkortet støtter d ikke! :roll: )

Har i denne sammenheng 2 skjermkort å velge imellom.

Det er

ATi Rage 128

VS

3dfx Voodoo 3 3000

Hvem er verstingen av disse 2?

B.T.W , Hvis noen skulle ha noe SD-RAM eller et Slot-1 kort som støtter 133Mhz som dere vil kvitte dere med til gibort pris så Bare si ifra! :w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Seriøst: Du har vel ikke tenkt å bruke noen av de kortene til 3D? Ingen av de duger til det formålet. Men hvis det er til 2D-bruk du tenker på så ville jeg satset på ATi Rage 128. Jeg tror RAMDAC'en er raskere på den så du får bedre bildekvalitet i 2D. Dessuten tror jeg ikke Voodoo3 har støtte for 32bit farger i 2D en gang.

Lenke til kommentar

Vel , 3fdx , det ligger i navnet :p , neida , planen er kun å ha noe å gjøre imorgen(er syk) Prøvde å spille Warlords 4 og Rise of nations på denne gamle kverna igår , men det gikk så treigt at jeg ga opp(det var med ATI Rage 128)

Endret av dkvam
Lenke til kommentar

Siden du tydeligvis har begge kortene og god tid så kan du sikkert laste ned noe gammel benchmark programvare og teste begge kortene med. F.eks 3DMark 99 bør duge til dette. Fortelle gjerne om resultatet i denne tråden så vi andre får vite hvordan det gikk.

Lenke til kommentar
ATI'en hadde vært valget mitt, uten tvil.

Neh, voodoo 3, det er jo 3000 og ikke 2000. 3000 var faktisk ganske greit. Du kan spille cs greit på en pIII 500 med et voodoo 3 3000. Det gjorde jeg, back in the day... Betalte masse penger for det kortet når det kom ut.... :)

Lenke til kommentar
Neh, voodoo 3, det er jo 3000 og ikke 2000. 3000 var faktisk ganske greit. Du kan spille cs greit på en pIII 500 med et voodoo 3 3000. Det gjorde jeg, back in the day... Betalte masse penger for det kortet når det kom ut.... 

Det gjorde jeg og! :no: , det var rykende hett dengang! :devil:

Lenke til kommentar
ATI'en hadde vært valget mitt, uten tvil.

Hehheehee ... velger ATI selv om det suger ... voodoo 3000 er mye raskere i 3d enn rage 128. Så kom ati rage maxx med 2x rage 128 gpu på et kort, denne var litt raskere enn voodoo 3000.

Lenke til kommentar

Kan si at det beste er Nvidia av de gamle korta.

i 96 deres riva 128 var raskere enn voodoo

videre tnt var raskere enn rage 128 og voodoo 2

Tnt 2 var raskere enn voodoo 3000

og tnt 2 ultra raskere enn voodoo 3500

så kom G-Force era ....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...