thomie6600 Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 Dersom man skriver inn en internett-URL i Kjør/Run i startmenyen, så åpnes som kjent denne URL automatisk i Internet Explorer. Det jeg irriterer meg over noen ganger er dersom jeg allerede har et Internet Explorer-vindu oppe, og skriver inn en URL i kjør/run, så åpnes denne nye URL'en i det allerede åpnede Internet Explorer-vinduet. Mitt spørsmål er altså; er det mulig å konfigurere windows slik at når man skriver inn URL's i kjør/run så åpnes alltid et nytt Internet Explorer-vindu - og ikke et evt allerede åpnet et... Håper problemstillingen min er forståelig... hvis ikke, spør! Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 Har ofte irritert meg over det samme. Det skjer også når du åpner en link f.eks fra Email. Men nå har jeg begynnt å bruke Opera i stedet, og da er det slutt på det problemet. Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 ....Men nå har jeg begynnt å bruke Opera i stedet... Samme her, har blitt kvitt browser hijacking osv... MHT problemet til trådstarter så kan du jo alltids prøve ett google søk (på engelsk) Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 Du kan jo prøve å sende kommandoer til explorer.exe direkte. Dette innebærer mer skriving, men i det minste løser det problemet. Skriv følgende i START>RUN: explorer.exe /E /N=http://www.hardware.no Lenke til kommentar
thomie6600 Skrevet 24. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2004 Du kan jo prøve å sende kommandoer til explorer.exe direkte. Dette innebærer mer skriving, men i det minste løser det problemet. Skriv følgende i START>RUN: explorer.exe /E /N=http://www.hardware.no e-hey fancy Men jeg siktet heller til om det kanskje var mulig å endre registeret eller no, slik at dette skjedde hver gang?? Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 25. juni 2004 Del Skrevet 25. juni 2004 Prøv å endre innstillingen som heter "reuse windows for launhing shortcuts" (ihvertfall på engelsk XP ) Screenshot Lenke til kommentar
thomie6600 Skrevet 25. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2004 Prøv å endre innstillingen som heter "reuse windows for launhing shortcuts" (ihvertfall på engelsk XP ) Screenshot Glimrende!! Du løste problemet Thnx Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå