Anders81 Skrevet 10. juli 2004 Del Skrevet 10. juli 2004 Joda, hk'et er spesifisert for 400mhz, men det hk'et der skal visstnok klare vesentlig høyere hastigheter. Gå for PC3200 (400mhz) hvis du ikke skal klokke eller kjører med en CPU med 133mhz fsb som default. (XP2400+ og tidligere), ellers kan du kanskje kjøpe PC3700 (450mhz) hvis du ønsker å klokke, kan bli litt dyrt med klokke-ram når du skal ha 1gig brikker da.. Lenke til kommentar
Vortexsurfer Skrevet 11. juli 2004 Del Skrevet 11. juli 2004 Krever ikke så store ram-brikker at du kjører med noe høyere timings, derav mindre ytelsesforb. kontra dual 512 eller tar jeg helt feil Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 11. juli 2004 Del Skrevet 11. juli 2004 Ok! Men uansett så får jeg litt lavere ytelse faktisk, ettersom jeg må kjøre RAM'en på lavere frekvens. Tror jeg velger 2.5,3,3,6 @ 190MhZ++ og CPU'en på 2,3 GhZ++ (må øke litt og litt) Kan også kjøre CPU'en på 2,3 GHz og RAM'en på 3,3,3,6 @ 230MHz . Men å kjøre DDR400 på 230 MHz er vel ikke så veldig sunt egentlig?? =) Sett opp spenningen og prøv 2-2-2-5 på 200mhz (DDR400). Hvor mye spenning er maks på hovedkortet der? Hvis du kan gi dem noe mere enn 2,9 så tror jeg det er best at du kjøper noen kjølere, da får du en mye mer stabil maskin Lenke til kommentar
Kento Skrevet 11. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2004 Det gikk fint å kjøre maskina med RAM og FSB på 230MHz, så lenge jeg ikke spilte spill =) Benchmarks (Memtest86+, prime95, PCMark04 osv) ga ingen feil. Men ettersom jeg liker å spille iblant satt jeg bare FSB'en ned til 200MHz igjen. Så nå kjører jeg uten OC ihvertfall så lenge jeg ikke har no stort behov for bedre ytelse for øyeblikket. Jeg kan kjøre med bedre timeings på RAM'en, men det blir så lite ytelsesforskjell at jeg kjører med 3,3,3,8. Hovedkortet er ikke AGP/PCI låst heller så det er ikke så OC-vennlig uansett. Litt kjedelig igrunn ettersom jeg har vannkjølig =) Har klokket opp skjermkortet da, så det koser seg med vannkjøling. Har lært en del mer om OC'ing i det siste så etterhvert blir det nytt utstyr og OC'ing på høyt nivå =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå