colakork Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 Jaja. Nå har dagen kommet, dagen som jeg må innse at rammen min ikke lenger er hva den en gang var. Jeg har spilt cs en god stund, og i det siste har jeg fått opp feilmeldinger som avslutter cs og det står "Could not read from memory *READ*" eller noe slikt. Jeg er ihvertfall ganske sikker på at det er rammen som har dratt sin vei.. Uansett, rammen er SD133 eller hva det nå heter, sånn gammel dritram. Hovedkortet mitt aner jeg ikke hva er, men det er ihvertfall MicroATX(anbefales IKKE!), og kabinettet mitt er et stygt, lite drittkabinett som bråker som bare pokker.. Uansett, skjermkortet mitt fungerer fortsatt. Det er et radeon 9700. Problemet mitt er at jeg sparer opp til bil nå. Derfor vil jeg bruke så lite som mulig for å få en brukbar pc igjen. Jeg har strømforsyning, HD, grafikkort, cdrom(kanskje jeg kunne trengt en cdbrenner eller dvdspiller/brenner?). Det jeg kanskje også trenger er et lydkort. Mitt lydkort.. SUGER. Creative PCI 128.. Og jeg ANER ikke hvor gammel det er gammelt iaffal! Uansett, har dere noen forslag? Bare kom med det så skal jeg vurdere hvor mye jeg kommer til å betale.. Tusen hjertelig takk for all hjelp Lenke til kommentar
tiboine Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 (endret) Abit nf7 koster 585,- på komplett.no Og xp2500 koster rundt 600,- på komplett. Og du trenger vel ikke mer enn 512 mb med ram. koster vel ca 7-900kr for 2x256 DDR 3200 på komplett.no Det er vel en billig og bra oppgradering spør du meg:) Edit: og så og si alle nye hovedkort har innebygget lydkort. så det slipper du å tenke på. men mindre du er VELDIG kresen på lydkvalitet:) Endret 24. juni 2004 av MallRaT Lenke til kommentar
Marius_EV Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 Et kabinett bråker ikke. Støykilder-> CPU-vifte og PSU (harddisk, skjermkort) Hvilken PSU har du? Lenke til kommentar
colakork Skrevet 25. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2004 Nei det har du jo rett i, et kabinett bråker ikke hvis alt sitter godt fast. Her har jeg noe plastikk drit som jeg godt kunne klart meg uten.. Knekker overalt veitu. Er PSU powersupply? Er ikke helt sikker på hvordan powersupply jeg har. Jeg kjøpte ihvertfall en ny en da jeg kjpte skjermkortet, siden powersuplyen som fulgte meg kabinettet var på 130 watt eller noe slikt.. altfor lite. Da skal jeg snakke litt med faren min, så blir det kanskje en bestilling i den nærmeste fremtiden Lenke til kommentar
colakork Skrevet 25. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2004 (endret) Hva syntes dere om dette kabinettet? http://komplett.no/k/ki.asp?sku=121763&cks=PRL forresten, siden jeg allerede har en 550 watts strømforsyning, går det an å kjøpe kabinettet da uten strømforsyningen, og med det spare noen kroner? Edit: hva med denne rambrikken? http://komplett.no/k/ki.asp?sku=113518&s=sc kom gjerne med forslag om hva jeg kan ta annet Endret 25. juni 2004 av colakork Lenke til kommentar
Sky_Hawk Skrevet 25. juni 2004 Del Skrevet 25. juni 2004 Du trenger ikke en til strømforsyning nei, så da er det ingen vits og kjøpe ett som det følger med i, og da sparer du og litt penger Har selv den rammen og er veldig fornøyd Lenke til kommentar
scream Skrevet 25. juni 2004 Del Skrevet 25. juni 2004 Når det gjelder kabinettet ditt vil jeg faktisk anbefale dette ! Kommer uten strømforsyning , men var ett av de bedre kabinett jeg har vært borti! Fikk mitt i dag . å er kanonfornøyd! Rikelig plass til kjøling , 3 92 mm vifter og 2 80 mm! Å hardiskene monteres inn fra siden og ikke mot fronten som de fleste andre har Lenke til kommentar
tellus Skrevet 25. juni 2004 Del Skrevet 25. juni 2004 (endret) smaken er som baken, delt på midten. men det kab syntes jeg var mindre pent. har man penger kjøp et lian li hos microplex.no hvis ikke er det masse andre billige kab som både er greie og jobbe i og ser bra ut. er sikkert noen tester her i hw. Endret 25. juni 2004 av tellus Lenke til kommentar
colakork Skrevet 27. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2004 Jeg har en athlon 1,3 ghz prosessor som jeg kan ta fra den gamle datamaskinen min. Ellers tenker jeg på å kjøpe en ny en, en athlon xp2600+1,917 ghz. Blir det en nevneverdig forskjell? Eller bør jeg drite i det og bare fortsette med min gamle? Lenke til kommentar
colakork Skrevet 28. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2004 en ting til. Hva med raid? Kan noen nevne et godt hovedkort som støtter raid? behøver ikke være socket a.. kan noen komme med forslag til både cpu, hovedkort og minne? så skal jeg prøve å finne ut hvilket kabinett jeg skal ha selv. ok? Lenke til kommentar
Dingot0m Skrevet 28. juni 2004 Del Skrevet 28. juni 2004 (endret) AMD Athlon 64 3000+ 2.0 GHz Socket 754, 512 KB cache, BOXED kr. 1970,- MSI K8N NEO Platinum Edition S754 nForce3 250GB,SATA,GbLAN,ATX,Raid kr. 1195,- Corsair XMS3200 DDR-DIMM 512MB PC3200 kr. 1025,- Totalt: kr. 4190,- (Komplett.no) Endret 28. juni 2004 av Dingot0m Lenke til kommentar
colakork Skrevet 28. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2004 hadde ikke tenkt meg 64 bits system, det blir litt for dyrt.. noen andre forslag? jeg vil gjerne bruke flere harddisker og cdrommer osv i systemet mitt. Lenke til kommentar
colakork Skrevet 7. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2004 jeg har fortsatt ikke bestilt ny pc, og noe som jeg mener jeg kunne ha trengt er s-ata og raid støtte på hovedkortet, og muligens 4 plasser for ram, firewire, usb 2.0 og doble minnekanaler(dette betyr 2 identiske rambrikker gir dobbel hastighet, right?) tenkte jeg skulle bestille fra komplett, siden jeg har mye god erfaring derfra fra før av.. men kom gjerne med andre evt billigere steder å bestille fra. Jeg har veldig lyst på et snaxent kabinett som ikke alle andre har, som f.eks lian-li kabinettet på microplex til.. hmm.. 1600 kr? men det blir litt dyrt, tror jeg, pluss at da må jeg betale dobbel frakt. kom med forslag! dere er ekspertene, jeg harke peiling! grunnen til at jeg vil ha raid er at jeg vil ha flere hardisker samtidig, istedenfor bare 4 som går på vanlige kh. jeg vil liksom ha gode muligheter til oppgraderinger i fremtiden. Lenke til kommentar
Maynard James Skrevet 7. juli 2004 Del Skrevet 7. juli 2004 (endret) AMD Athlon 64 3000+ 2.0 GHz Socket 754, 512 KB cache, BOXED kr. 1970,- MSI K8N NEO Platinum Edition S754 nForce3 250GB,SATA,GbLAN,ATX,Raid kr. 1195,- Corsair XMS3200 DDR-DIMM 512MB PC3200 kr. 1025,- Totalt: kr. 4190,- (Komplett.no) dette er det beste forslaget, gå for dette du Edit : agh, for mange smilefjes Endret 7. juli 2004 av Shade22 Lenke til kommentar
colakork Skrevet 7. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2004 (endret) jo, men forslaget til fflex er 1500 kr billigere.. og forslaget til Dingot0m har ikke et kabinett i seg, så da blir det litt for mange kroner en hva jeg vil bruke på oppgraderinga.. eneste problemet mitt nå er å finne kabinett. kabinettet til fflex var sånn bygge sjøl sak uten vifter osv.. blir for mye surr for meg! noen gode forslag på noen stilige kabinetter? ikke chieftech, av en eller annen grunn hater jeg chieftech.. må være at alle har det Endret 7. juli 2004 av colakork Lenke til kommentar
Maynard James Skrevet 7. juli 2004 Del Skrevet 7. juli 2004 hva med et fra aopen? dette er et bra kabinett =) jeg ville absolutt gått for 64, da har du noe som er fremtidsrettet Shade Lenke til kommentar
fflex Skrevet 7. juli 2004 Del Skrevet 7. juli 2004 han har allerede en PSU, så det aopen kabinettet blir litt "verdiløst" sånn sett. Han ville også bestille alt fra komplett. Hva med bare et thermaltake kabinett til 1000 kr da? eller kanskje et q-tec uten PSU, det er jo dritbillig da (selv om kvaliteten sikkert ikke er helt maks).. Hvis du bryr deg så veldig om utseende så kan du sjekke ut dette Lenke til kommentar
Ulvestad Skrevet 7. juli 2004 Del Skrevet 7. juli 2004 kabinett 550 cpu 675 cpuvifte 195 hovedkort 675 hk innfo minne x 2 1100 Totalt 3195 + evt frakt. Fann ikkje eit kabinett som falt i smak på Komplett, så leita på Netshop. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå