TCK Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 Hei, En kamerat av meg har nettopp fått seg en splitter ny Dell Dimension 8300. I den står det en 250GB hardisk fra før, og dette er en S-ATA disk. Han har også en 120GB IDE (Vanlig) hardisk som han vil putte inn. Problemet er at vi finner ikke hardisken inne i OS'et. Jeg har ikke fått sett på maskinen enda, men jeg er ganske sikker på at det er IDE kontrolleren som ikke er aktivert. Noen tips om hva det kan være (hvis det ikke er kontrolleren) ?? Noen som vet hvordan man enabler IDE kontrolleren i BIOS på disse maskinene? Kameraten min fant det aldri ut. Lenke til kommentar
deve87 Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 (endret) Siden han har kjøpt en Dell, får han helt sikkert med en manual. I den finner du mye info. Endret 24. juni 2004 av Hevley Lenke til kommentar
TCK Skrevet 24. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2004 Okay. Kan skjekke ut manualen imorgen. Noen andre tips? Lenke til kommentar
T.F.T Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 Okay. Kan skjekke ut manualen imorgen. Noen andre tips? jepp ring dell, og spør dem. de har god kundehjelp ivertfall mine erfaringer du finner tlf numre på www.dell.no Lenke til kommentar
tiger.no Skrevet 25. juni 2004 Del Skrevet 25. juni 2004 (endret) <edit> - leste ikke spørsmålet godt nok.. Endret 25. juni 2004 av tiger.no Lenke til kommentar
TCK Skrevet 25. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2004 (endret) Har skjekket manual. Der stod det bare at vi skulle sette den i cable select. Fant den ikke i bios. Skal ringe til Dell support på mandag. Hardisken vet vi at funker. Den funker i den gamle. Noen flere tips? EDIT: Problemet ble fikset ved å sette disken som master. Med andre ord, ikke hør på manualen! Endret 25. juni 2004 av TCK Lenke til kommentar
Umbra Skrevet 26. juni 2004 Del Skrevet 26. juni 2004 EDIT: Problemet ble fikset ved å sette disken som master. Med andre ord, ikke hør på manualen! Cap'en kan bare stå på "Cable select" dersom harddisken står alene på en kabelen. Har du to harddisker på en kabel bør den harddisken med operativsystemet stå som master og den andre som slave. Har du en harddisk og et optisk drev på samme kabel bør harddisken stå som master og det optiske drevet som slave. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå