Gå til innhold

Kommer jeg til å merke forskjell?


Magnus_S

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Må jeg kjøpe nytt hovedkort hvis jeg skal ha AMD Athlon 64? Hva er forskjellen?

 

Takk for hjelpen.

 

mvh Magnus S.

Ja, du må ha nytt hovedkort hvis du skal ha AMD 64... Forskjellen er at AMD 64 er 64-bit prosessor, og socket A er en 32-bit prosessor.

Lenke til kommentar

Jo, og en Socket A-CPU får ikke fysisk plass i et Socket 754-hovedkort ;)

 

Socket A (Socket 463) hovedkort har som navnet tilsier, 463 hull, og prosessorene har 463 pinner som skal nedi hullene.

Socket 754 hovedkort har 754 hull, og prosessorene har 754 pinner.

Endret av Dingot0m
Lenke til kommentar

Jeg anbefaler et du kjøper et 64-bits oppsett, som tidligere nevnt. Du må også kjøpe nytt HK for det. Du kommer til å tjene på det, siden 64-bits kommer til å vare en god del år fremover. 32-bits på sin side er flere år gammelt og er nå på vei ut.

 

Men, ja, du kommer til å merke en dramatisk forskjell mellom en 2200+ og 3000+ hvis du kjører tunge oppgaver. MHz er ikke alt her i verden, det er mange andre kriterier som angir hastigheten til en prosessor. Men en 2200+ kan sammenlignes men en Intel P4 2,2 GHz og en 3000+ med en Intel P4 3,0 GHz.

Ytelsen som du kommer til å merke blir med andre ord på 800 MHz, målt i "Intel-skala".

Lenke til kommentar

Da kjøper du et hovedkort basert på Nforce 3 250. Den er ikke på langt nær så sær som via sitt chipsett.

 

Epox har et rimelig ett hos komplett.

 

Husk du skal ha en Amd 64 (754 pins) hovedkortet skal også være for 754pin,

 

a64 er ikke bare en 64 bit prosessor dog, den er en hybrid, altså en 32 bit prosessor som kan prosessere 64 bit i tillegg.

Lenke til kommentar

Vel, jeg kunne spille Battlefield; Forgotten Hope på 1024x768 og maks detaljer med 1gb Twinmos'n, så jeg har ikkenoe å klage på.

 

Takk for all hjelpen, har bestemt meg for CPU og Hovedkort og det blir nok bra :).

Endret av Magnus_S
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...