trn100 Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 Hei, Jeg har etterhvert blitt lut lei av støyen fra mitt Chieftec kabinett som har standard Chieftec PSU, boxed vifte til en 2,8Ghz P4 samt to gamle 80x80 Papst kabinettvifter montert. Jeg bestilte derfor fra Microplex i går: 1 stk. MIST Black Silence P4 CPU kjøler 3 stk. 80x80 smartccoler vifter 47m3/t, 9-21 dB (kabinettvifter) 1 stk. MIST 430W PSU 1 stk. sett MIST støydempingsmatter til Chieftec 1 stk. Digital Doc 5+ +runde IDE/Floppykabler Håper selvsagt dette vil virke etter hensikten til den prisen Det jeg lurer på er om noen kan gi meg tips om hvor jeg skal plassere temperaturfølerene, hvordan og hvilke vifter jeg kan/bør styre fra Doc'e, og hva slags innstillinger jeg bør sette Doc'en opp med? I kabinettet er det plass til en innsugsvifte i fronten samt to utblåsningsvifter bak som jeg tenker å sette smartcoolerviftene i. Dessuten har vi CPU vifte samt 2 vifter i PSU'n hvorav den ene kan tilkobles HK'et for avlesning av RPM. HK'et har forøvrig 3 viftekontakter for CPU, PSU og chassis. I kabinettet har jeg 3x200GB WD disker, DVD spiller, CD-brenner, DVD-brenner, Audigo 2 lydkort samt et Parhelia skjermkort, så det er viktig med litt gjennomtrekk. Styrer jeg også CPU vifta over Doc'en, eller bør denne fremdeles kobles direkte på HK'et? Håper noen har noen gode tips å komme med! Takker på forhånd! PS! Jada, har vurdert vannkjøling også, men falt på denne løsningen. Overklokker ikke. Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 25. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2004 Ingen som vet? Nåvel, har mottatt pakken fra Microplex (Lynkjapp levering som vanlig ) Har et par nye spørsmål i den forbindelse: Viftene jeg kjøpte har innebyggde temperaturfølere og skal kunne justere hastigheten etter temp'en. Hvordan vil disse fungere sammen med Digital Doc? Så vidt jeg har forstått fra bruksanvisningen har DigDoc ikke muligheten (Hvilket jeg trodde) til å gi viftene variabel spenning, bare på eller av, men er avhengig av egne følere for å virke?! Om jeg setter en DigDoc sensor rett ved hver av de som er montert i hver enkelt vifte, er min formodning at DigDoc vil slå spenningen av/på avhengig av temperatur, mens viftene vil justere hastigheten avhengig av hvilken temp. deres egne sensorer registrerer?? Noen som er med så langt? ;-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå