Gå til innhold

minnekort: compact Flash

Anbefalte innlegg

Jeg har bestilt Canon 300D, men jeg lurer på om det er riktig at det ikke følger med minnekort i kiten.

Er det noen som veit dette?

Dersom jeg må kjøpe det utenom, er jeg i tvil om jeg skal kjøpe type 2 eller type 1. ER det noen som kan si meg forskjellene på de to typene?

Type to er vel raskere, men har dette mye å si?

Jeg synes det er ganske stor forskjell i pris mellom de to typene, er hurtigheten til type to vert prismellomlegget?

Til slutt lurer jeg på om noen veit om billige steder man kan få kjøpt CompactFlash type I eller type II. Gjeren nettbutikker.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Type II CF kort er ikke nødvendigvis raskere enn type I. Den eneste spesifikasjonsmessige forskjellen er at type II er tykkere.

Det er naturligvis hastighetsforskjeller mellom CF kort men det er ikke noe poeng å se etter type II for sin egen del.

Lenke til kommentar

Rob Galbraith's CF Performance database har jo med 300D; du får veie pris/ytelse og se hva du ender opp med...

Men legg merke til at Sandisk sine Ultra II og Extreme kort er bare 30% raskere en Hitatchi Microdrive eller et "30x" Transcend 512MB kort. Et 256MB kort er vanligvis tregere enn et 512MB kort i samme serie fra samme produsent, som igjen er tregere enn et 1GB kort. Å vurdere 45x vs 30x lønner seg veldig lite med dette kameraet, da det nok er litt hindret ytelsesmessig fra fabrikk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...