Gå til innhold

Mandrake 10.0 i586

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jepp er den du skal laste ned ja. last ned alle cd`ene og brenn ut cdene som image med Nero e.l. kan ta litt tid med nedlastingen da men, så lenge du har ADSL går det fint.

har selv linje på 2 mbits så her går det fort :D

Lenke til kommentar

Dette var håpløst. Prøvde å laste ned kun CD1, men den stoppet på 151Mb :dontgetit:

Det er litt rart, at det alltid skjer sånn når jeg skal laste ned Linux-ISOer - og aldri ellers :hrm:

Jaja, da får jeg klare meg med Windows på den stasjonære også tenker jeg - inntil videre.

Lenke til kommentar

nå har jeg faktisk lasta ned 14 iso filer med Opera jeg da. en og en fil riktig nok, men har aldri hatt trøbbel jeg. den har stoppet et par ganger, men da har jeg trykka på resume. men dette skjedde en skjelden gang. tror det har noe med hvilken server du laster fra. sunet.se, sunsite.uio.no eller hva det heter. disse serverene er bra, men bra med hastighet.

Lenke til kommentar

det er jo det jeg sier, Opera har resume funksjon. aldri i verden om jeg kommer til å bruke IE til å laste ned filer noe mer. for min del bruker jeg aldri IE mer jeg da men. det er den mest sugende Nettleseren i verden synes jeg da. ikke har den popup stopper heller.

forresten hvilke problemer har dere hatt med nedlastingen når dere laster filer fra Opera? det lurer jeg litt på. hvorfor har ikke jeg disse problemene da? noen som kan si meg det?

Lenke til kommentar
det er jo det jeg sier, Opera har resume funksjon. aldri i verden om jeg kommer til å bruke IE til å laste ned filer noe mer. for min del bruker jeg aldri IE mer jeg da men. det er den mest sugende Nettleseren i verden synes jeg da. ikke har den popup stopper heller.

forresten hvilke problemer har dere hatt med nedlastingen når dere laster filer fra Opera? det lurer jeg litt på. hvorfor har ikke jeg disse problemene da? noen som kan si meg det?

Ja, jeg vet at opera har en 'resume'-funksjon, men noen ganger ville ikke denne heller fungere. Opera trodde den hadde fått ned hele filen, men den gang ei. Enig i at IE er en dårlig nettleser, burde ikke brukes til noe som helst.

Kjære wil. Vi har jo beskrevet problemene våre tidligere, det samme har trådstarter. Noen versjoner hadde problemer med å laste ned store filer. Den stoppet bare opp og trodde at den var ferdig. Grunnen til at du ikke har samme problemet kan være fordi du muligens har en annen versjon av opera. Jeg er også usikker på om denne feilen ble rapportert til Opera, men jeg er sikker på at den var der. Dette fordi både jeg, og flere andre jeg kjenner hadde samme problemet.

Lenke til kommentar

Nå er CD1 og CD2 lastet ned (de var ferdig før kampen) også skjedde det et eller annet med CD3 når den var 1 lusen MB unna å bli ferdig. Jævlig surt det der, spesielt siden jeg begynner å bli trøtt! :mad:

En fuckings time og et kvarter til, bare å laste den ned, for så noen minutter med brenning, før installasjonen kan fortsette. Jaja, jeg er vel sjuk i morgen også, så jeg har hele dagen på meg, nesten :ermm:

Endret av Complexion
Lenke til kommentar

Opera har det problemet at hvis du ikke konstant overvåker fila så kan den termineres hvis websurfing krever en del båndbredde i et par sekunder. Iallefall slik jeg har opplevd det. Løser det her ved å ha tranferspanelet oppe hvis jeg laster ned 700MB-filer i Opera. Men jeg bruker helst andre programmer til det tho, programmer som har støtte for å laste ned flere tråder av fila samtidig.

Ha er egentlig 586, 386 og alt det der? Forskjellen er?

Lenke til kommentar

386 er ein type maskin. Eigentleg heiter det 80386. Når det gjelder betegnelsen på ISO filene til Linux osv så betyr det at det er kompilert for å kunne kjøre på 386 eller kraftigare.

Etter 80386 så kommer 80486, og deretter 80586 (Pentium). Det vil med andre ord sei at ISO filer med betegnelsen 586 er kompilert for 80586 eller kraftigare maskiner.

Lenke til kommentar

jeg overvåker Linux-Iso`ene som jeg laster ned med Opera. bruker å holde på med andre ting som å trikse litt med forskjellige programmer på pc`en og høre på musikk. jeg surfer aldri for da går tiden opp og mindre hastighet. nå kjører jeg som sagt Opera 7.50 på den pc`en jeg laster ned Linux til å dette går fint. nå husker jeg ikke 100% hvilken versjon av Opera jeg hadde når jeg lasta ned DVD-Iso fila til Fedora Core 2 til laptopen. men også dette gikk fint. det hente at den stoppet et par ganger, men det gikk normalt å trykke på resume igjen. var litt kjipt da hvis den stoppa mens jeg sov om natta :D men jeg sletta DVD iso fila for det hadde tatt så lang tid å overføre ISO fila over nettverket vårt. hvis man skal laste ned filer fra en web side så må man jo laste ned filen med en nettleser. ja, jeg har prøvd Getright og alle de programmene der å jeg likte dem ikke noe særlig. var heller mer glad for å holde på med Opera når jeg lastet ned filer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...