Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nettverk mellom xp og 98?

Anbefalte innlegg

Hei, jeg vil gjerne sette opp et nettverk mellom min maskin som har windows Xp (home edition) og win98.

Går dette?

Hva er det jeg trenger for å gjøre noe slikt?

skal bare dele internett forbindelse.

Så på pakken på http://www.elkjop.no til 800 (nettverkspakke)

er dette ideelt for meg?

Håper på svar så fort som mulig

mvh

aliens

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det settet (NETGEAR SB105GE 795,-) er brukenes, hvis det var den du mente, nettverkspakke till 800Kr. Men, det er jo ingen hastighet i den, den er jo bare på 10 Mbits, som er litt lite i dag, men kortene (nettverkskortene) støtter 10/100mbits som er positivt. Eller så kunne du ha gått på PSData.no og skjøpt denne:

Unex Network Kit

Leveres med 5 port 10/100Mbit Switch og 2stk 10/100mbit kort.

795,-

som er mye bedre.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-nw52MweC

Trenger ikke nødvendigvis hub for å sette opp nettverk mellom to PC-er...

Hvis du skal dele ADSL:

- 2 stk nettverkskort i WinXP PC-en

- 1 stk nettverkskort i Win98 PC-en

- Krysskbabel (crossover)

ADSL modemet trenger jo et nettverkskort, derfor trenger du to i winXP PC-en. Så deler du denne oppkoblingen via det andre nettverkskortet til Win98 maskinen. Hvis du bare skal dele ISDN eller modem, så trenger du selvsagt bare 1 nettverkskort i hver pc.

Lenke til kommentar

Det burde ikke være for vanskelig med 2 vanlige nettverksporter på hver pc...

Jeg kobler opp en stasjoner win2000pro med en bærbar win98 hele tida. Det er bare noen innstillinger som må rettes på i dette tilfellet.. Jeg mener å tro at xp og 2000 er ganske like der, men tar jeg feil så er det vel bare å prøve de andre forslagene...

Eneste tullet med win98 er at den ikke merker koblingen om du kobler inn kabelen mens maskina er på... Eller, det tar en stund ihvertfall.. Den reagerer med en gang hvis du startern opp med kabelen i kontakta... Men vil du kunne koble den ut og inn mens maskina er på, er det enklest å lage et lite dosbatch program som finner ip adressen, osv.

En ting til: er winxp lik nok 2000 som jeg tror den er, så er det absolutt ikke nødvendig å sette opp en proxy server.. (win98 leter uansett da,,,bare for sikkerhetsskyld liksom).. :o)

Joachim

[ Denne Melding var redigert av: The_Lobster på 2002-04-18 17:00 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...