eTerNity Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 (endret) Jeg hadde en del stress med telenor her forleden, og måtte fornye passordet til ADSL'en. Etter det er det enkelte ting som har sluttet å fungere. Dvs, programmer som IRC (også mirc.no) og DC klarer ikke koble opp mot serverene... Jeg har dobbelt sjekket alt, startet PCen på nytt og har ingen brannmur på. Hva kan det være som blokkerer de eventuelle portene? Feilmeldingen på IRC og forøvrig DC er: [16:50:50] * Connect retry #33 irc.homelien.no (6667) [16:50:50] Local host: pc-torsun (192.168.0.1) [16:50:59] * Unable to connect to server (Connection attempt timed out) Endret 24. juni 2004 av eTerNity Lenke til kommentar
eTerNity Skrevet 24. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2004 Ingen som vet hva dette kan være? Lenke til kommentar
truder Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 Hei. Har også problemer med at når jeg er på nettet så er det enkelte sider som ikke kommer opp, hvis jeg oppdaterer siden går det som regel. Får heller ikke lastet ned filer fra nettet. "Kontakten med server brutt" Det går heller ikke å se web tv. Dette problemet er noe som har kommet nå i det siste, uten at jeg vet hva det skyldes. Formaterte hele hardisken, Problemet var borte en stund men nå er det kommet igjen. Lenke til kommentar
bekkalokk Skrevet 25. juni 2004 Del Skrevet 25. juni 2004 eTernity, problemet ditt ser ut til å være at de nevnte programmene bruker din lokale IP-adresse (192.168.0.1) i stedet for din eksterne. For å finne din eksterne IP adresse kan du åpne et DOS vindu og kjøre ipconfig. Du skal der kunne se begge IP adressene dine. Du kan så prøve å skrive inn din eksterne IP-adresse manualt i MIRC or DC. Et annet alternativ jeg brukte da jeg hadde ADSL fra Telenor var å de-aktivere TCP/IP på nettverkskortet i Nettverkskonfig. i Windows, sprøtt men sant. Virker kun hvis Telenor ADSL fortsatt bruker dial-up ADSL da (PPPoE). lykke til! Lenke til kommentar
eTerNity Skrevet 28. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2004 Hmmm, dette var snålt... Jeg gjorde først som bekkalokk sa og deaktiverte TCP/IP på nettverkskortet uten noen merkbar forandring. Når jeg så forandret dette tilbake fungerte alt som det skulle Velvel, jeg driter i hvordan det plutselig begynte å fungere igjen så lenge det fungerer. Lenke til kommentar
eTerNity Skrevet 1. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2004 err.. straks jeg kobler av og på igjen skjer det samme, programmer som f.eks. IRC og DC funker ikke. For å få disse til å funke på jeg gå gjennom samme prosedyre igjen...... litt tungvint Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå