tofo1 Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 Har problemer med at bekjærte bilder blir uskarpe ved framkalling. Framkaller jeg de samme bildene uredigerte er de skarpe. Bildene er så stor fil at de skal tåle beskjæring. Hva skyldes dette? Kamera jeg bruker er Canon G3, og det er innstilt på beste kvalitet (pixel). 4 megapixel. Hilsen fortvilet amatør... Lenke til kommentar
Kjetil-H Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 Hvor mye beskjærer du, og hvor stor utskrift lager du? Mvh Kjetil Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 svarte ikke jeg nettopp på denne? Gidd å lag 2 tråder... Lenke til kommentar
Jens Hansen Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 Udover at en kraftig beskæring også begrænser de størrelser, man kan printe de færdige billeder i, bliver billeder også mere uskarpe, når man fx sætter dem ned i størrelse. Prøv at bruge Unsharp Mask, hvis du har Photoshop, som det aller sidste du gør, inden du gemmer det færdige billede. Andre billedbehandlingsprogrammer som Paint Shop Pro har en lignende funktion. Mvh JH Akamera.dk Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 Dobbeltpost. Denne stenges. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg