Gå til innhold

Spørsmål om trippel skjerm oppsett

Betroz

Anbefalte innlegg

Jeg har ett Radeon 9800 PRO AGP kort og 1 LCD, 1 CRT og en TV. Saken er at når jeg skal se film på TV'n så må jeg koble ut CRT skjermen min. Lurer da på å kjøpe meg ett PCI skjermkort som jeg kan bare bruke til å se film på TV.

Tenkte da på dette : Sapphire Radeon 7000 32MB DDR PCI,ATI7000,DVI-I,TV-Out som koster litt over 300 kr. Vil ikke bruke særlig penger på dette siden jeg skal bare ha PCI skjermkortet koblet til TV'n.

Vil dette funke bra? 3D ytelsen til AGP kortet blir vel ikke påvirket av at jeg har ett PCI skjermkort i PC'n? Må jeg legge inn ATI driverene på nytt eller finner de det nye PCI kortet?

Takker på forhånd :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det var en annen bruker med et lignende spørsmål (trengte TV-ut), og mener å huske at han endte opp med å kjøpe det 7000 kortet.

Skulle ikke by på for store problemer, spesielt siden du ikke "blander" to leverandører.

Du vil ikke få noen problemer med 3d ytelsen til 9800pro, så lenge du husker å sette den som default kort, og ikke 7000.

Litt usikker på hvorvidt du må oppdatere driverne flere ganger, men jeg tror ikke det. Evt. så kan du oppdatere manuellt via Enhetsbehandling.

Er vi heldige leser han som skaffet seg 7000 PCI for tv-ut også denne tråden, så han kan fortelle deg hvordan han løste det. Evt. så kan du søke etter tråden.

Lenke til kommentar

Fikk oppsettet til å funke! Rota med innstillingene i ATI driverene. Gikk inn på "Displays" tab'n og disabla min Eizo CRT og enabla TV'n. Satt oppløsning til 800x600 på TV'n og vips så funker det! Bra jeg ikke bestilte det PCI kortet da...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...