tofo1 Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 Kan noen hjelpe meg? Bildene jeg tar har jeg innstilt på best på kamera dvs høgest pixel. Kamera mitt er 4 mp (Canon G3). Når jeg beskjærer bildene, og deretter framkaller de over nettet er de uskarpe når de kommer i posten. Hvis jeg framkaller samme bilde uredigert, er det skarpt. Hva skyldes dette? Bildene mine er jo så stor fil at de skal tåle å bli bekjært. Hilsen fortvilet! Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 Hvor mye beskjærer du dem? Hva er oppløsninga når du sender dem inn? Er de fine når du sender dem inn? La oss kanskje se litt av det Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 Hvor hardt komprimerer du dem når du lagrer de etter redigering? AKIRA Lenke til kommentar
tofo1 Skrevet 25. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2004 Takk for svar... Jeg beskjærer max 1/3 av bilde. Størrelsen på bildefilene når jeg sender dem til framkalling er rundt 1700 * 1200 pixel. Jeg lagrer bildene som jpg max kvalitet 12 i Photoshop 7. Jeg burde sikkert linket noen bilder til, men vet ikke hvordan jeg skal få det til... (det var et uhell at innlegget kom to steder) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå