DementedAlbino Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 (endret) Skal flytte nå, og lurer derfor på om jeg skal ta med meg linjen fra ngt, eller om jeg skal benytte meg av tilbudet til canal digital. Får litt rabatter hos dem begge, men er veldig usikker på hva jeg bør velge. Hos ngt betaler jeg 398 for ADSL Charlie 1700 (1700/512), men her må jeg i tillegg betale kr 500 for å få flyttet det med meg. Hos Canal Digital får jeg fri innmelding, og må betale 544 for Mega Symetrisk, dvs 2050/2050 linje... Så hva ville dere ha gjort, er det verdt å betale 150 kr ekstra pr mnd for å få litt raskere ned og opp hastighet, eventuelt kan jeg betale 444 for 1250/1250.. Fint om dere har noen gode argumenter til meg som lar meg bestemme meg. Kan nevne at canal digital kan leverer om senest 2 uker, mens ngt trenger opp til 4 uker fra dags dato. Endret 24. juni 2004 av svortevik Lenke til kommentar
perry Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 Skal flytte nå, og lurer derfor på om jeg skal ta med meg linjen fra ngt, eller om jeg skal benytte meg av tilbudet til canal digital. Får litt rabatter hos dem begge, men er veldig usikker på hva jeg bør velge. Hos ngt betaler jeg 398 for ADSL Charlie 1700 (1700/512), men her må jeg i tillegg betale kr 500 for å få flyttet det med meg. Hos Canal Digital får jeg fri innmelding, og må betale 544 for Mega Symetrisk, dvs 2050/2050 linje... Så hva ville dere ha gjort, er det verdt å betale 150 kr ekstra pr mnd for å få litt raskere ned og opp hastighet, eventuelt kan jeg betale 444 for 1250/1250.. Fint om dere har noen gode argumenter til meg som lar meg bestemme meg. Kan nevne at canal digital kan leverer om senest 2 uker, mens ngt trenger opp til 4 uker fra dags dato. Det virker som det har blitt mye bedre når avidi/alfanett byttet navn til Canal Digital og det ble sendt ut nye modem. Her i Trondheim har man ca 10-15ms i ping ned mot oslo, mens på en tilsvarende NGT-linje ligger pingen på 20-25 ms (icmp ping). Lenke til kommentar
XII Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 (endret) Jeg ville gått for Canal Digitals linje! Mye bedre å få symetrisk linje, og du betaler jo ikke så særlig mye mer for den heller. Så gå for Canal Digital, det er mitt råd! Og du får i tillegg fri innmelding, hvorfor ikke benytte seg av det? Endret 24. juni 2004 av XII Lenke til kommentar
Leetrune Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 Vi bor i borettslag.. vi får det billigere.. 267 lrno for 750/150 og 447 lrno for 2050/2050 Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 24. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2004 Bor ett sted som gjør at jeg får 100 kr i avslag på alle linjene, men den 100 lappen jeg får i avslag går jo ut igjen for å få linjen symetrisk. Leetrune: Er nok samme tilbud vi får, men du har ikke lagt til de 97 for symetrisk linje, eller får du en 2050/2050 linje til 447 uten å betale 97 ekstra for å få den symetrisk? Lenke til kommentar
XII Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 Det er verdt å spytte i den hundrelappen for å få symetrisk linje. Jeg skulle gjerne hatt symetrisk hos meg. Sitter på usle 384 kbps i ul! Lenke til kommentar
Johnx Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 Jeg ville gått for Canal Digitals linje! Mye bedre å få symetrisk linje, og du betaler jo ikke så særlig mye mer for den heller. Så gå for Canal Digital, det er mitt råd!Og du får i tillegg fri innmelding, hvorfor ikke benytte seg av det? JA Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 24. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2004 Det som får meg til å holde litt tilbake er jo at ngt snart kan tilby adsl2 og andre raskere tjenester, så er litt bekymret for at de da vil tilby 10 Mbit til samme prisen som jeg da vil sitte på 2Mbit for. Tror dere CD vil henge like bra med framover med ny teknologi som ngt, eller vil de bli hengende etter? Lenke til kommentar
XII Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 Jeg og har lurt på det angående ADSL2 og lignende. Om man skal vente eller hva man skal gjøre? Jeg tror nok ikke CD kommer til å henge etter, de vil nok ikke være noe dårligere enn NGT. Men dette er bare noe jeg tror, ikke noe fakta til å støtte denne påstanden. Lenke til kommentar
perry Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 tror ikke adsl2 kommer til å bli utbredt tilbydt før neste år uansett Lenke til kommentar
XII Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 nei, du har vel rett i det. Så da er det kanskje like greit å bare gå for en symetrisk linje svortevik! Lenke til kommentar
bergangster Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 Noen som har en prisoversikt over canal digitals tilbud? Finner ikke noe på canaldigital.no... Lenke til kommentar
lommerusk Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 Du letet ikke lenge http://www.canaldigital.no/templates_CD/Ar...ge.aspx?id=2950 Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 24. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2004 Du letet ikke lengehttp://www.canaldigital.no/templates_CD/Ar...ge.aspx?id=2950 En bør ringe og høre om en går under avtalen de har som gir 100 kr i avslag på alle linjene, eller gratis symatrisk linje om du vil. Etter å ha ringt for å snakke med CD, så bestemte jeg meg ganske raskt for å gå over til CD. Tok 1 min, og 14 sekunder før de svarte, og til sammenligning måtte jeg snakke med ngt etterpå, og ventet da i utrolige 43 min, og 47 sekunder. Håper bare at linjen er like stabil og god som ngt sin har hvert i de 3 årene jeg har hvert kunde der. Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 24. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2004 Er det noen her som har linje fra CD og kan si litt om hvordan de er? Sa opp hos ngt nå, og det var nesten litt trist etter så mange år;) Lenke til kommentar
zaico Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 Har CD.. Har kjempegod ping, og hastigheten er alltid over det den skal være. Hyggelig kundeservice har de også, dog kan det være vanskelig å treffe de til tider men ellers upåklagelig. MEN plages av nedetid på natta, opptil 2-3 ganger i uken er internett borte fra i 3 tida på natta. Lenke til kommentar
havfal Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 Har hatt internett fra Avidi/CD i 6 år og må si at jeg ikke var fornøyd med Avidi, men da vi kom under til CD har internett blitt mye bedre og ligger alltid på rett hastighet... Gå for CD mener jeg Lenke til kommentar
SvovelSyre Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 Har store stabilitetsproblemer med Canal Digital-linja mi. Bor for øvrig på et sted i Trondheim hvor de nettopp har oppgradert linjene/byttet modem, og dette har antakeligvis mye med saken å gjøre. I tillegg kan det nevnes at de nye Terayon-modemene har en irriterende, høyfrekvent lyd. Lenke til kommentar
bekkalokk Skrevet 25. juni 2004 Del Skrevet 25. juni 2004 Har selv synkron 2Mbit fra CD og er meget fornøyd med hastigheten og latency når jeg spiller online. Eneste problemet for meg er at jeg faller av nettet noen ganger i døgnet (kan legge til at jeg bor i Bergen) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå