opresterud Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 Kjøpte meg 2 spindler med Verbatim 4x DVD-R plater på Elkjøp i går, og sliter nå med å lese dem etter brenning. Har aldri hatt trøbbel med Verbatim før, og har kjøpt 4x DVD-R plater i 5 pakning tidligere uten trøbbel. Brenner med en NEC ND-2500A med original firmware versjon 1.06. Brenning går greit, men når jeg så forsøker å lese plata igjen på NEC spilleren så feiler den med CRC feil ca. midtveis i datamengden. Platene aksepteres på 8x på denne brenneren, og har forsøkt 8x, 6x og 4x. Samme dårlige resultat med alle. Har også en LiteOn SOHC-5232K Combo DVD-ROM/CD-RW som leser platene som bare det, helt uten trøbbel. Har verifisert dataene mot originalen, og alt er korrekt. Platene identifiseres som "MCC 01RG20" og er "Made in Taiwan" Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 Skal nevnes at NEC ND-2500A er en meget dårlig leser så plater som er litt under perfekt kan ha avspillingsproblemer. Prø gjerne siste 1.07 firmware også. Hvor var de tidligere platene produsert hen? Kanskje det er en grunn til at prisen på Elkjøp er så lav? Tror jeg skal ta en grundig sjekk av disse platene når jeg kommer hjem.... Lenke til kommentar
opresterud Skrevet 24. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2004 (endret) Oppfatter ikke ND-2500A som noen god leser, LiteOn'en er vesentlig bedre (kjøpt etter tips fra deg :-)). Men har aldri opplevd før at den ikke kan lese sine egne brente plater. Oppgraderte nå til 1.07 (original), og har brent en ISO fil på 4.5GB med Nero 6.3.1.15, denne gangen uten trøbbel. Riktignok en annen ISO fil enn tidligere. Brukte Nero på 3 av 4 som gikk galt med 1.06, DVD Decrypter på den andre. For tidlig å si om det har blitt noen bedring, men jeg skal ofre en plate til på forrige image og brenne det på 8x. Sjekket en av de forrige DVD-R platene fra en 5pk, og det var en TY plate. Så den kan i grunnen ikke sammenlignes... :-) Endret 24. juni 2004 av opresterud Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 Brenne platen: Lese platen: Feilnivå på platen: Ingen problemer med Elkjøp sine Verbatim DVD-R her med NEC ND-2500A firmware 1.07. 8x brennehastighet er jo også en bonus Lenke til kommentar
opresterud Skrevet 24. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2004 Hmm... Litt "vaklete" dette her. Brant så ett tidligere image (som feilet med 1.06) nå etter oppgradering, og brant det på 8x med Nero 6.3.1.15. Det feilet... Så brant jeg det på 2.4x med BlindWrite5, og det funka da fin-fint å lese den med NECen igjen. Dvs. jeg valgt 4x som fart, men 2.4x ble visst benyttet. Mystisk, vil jeg si :-) Uansett, LiteOn leseren tar alle uten å blunke. Nå gidder jeg ikke å bruke flere plater på å skjønne dette, får håpe det funker neste gang... Lenke til kommentar
opresterud Skrevet 24. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2004 (endret) Vel, jeg gadd å bruke en til. Nedgraderte først til Nero 6.3.1.10, siden jeg leste at noen hadde trøbbel med 6.3.1.15 og avslutting av DVD-R plater. Nå brant jeg en plate på 8x med samme data som feilet tidligere, og den verifiserte perfekt samt at en scan DVDInfoPro resulterte i kun grønne prikker... Hvorfor det feila med DVD Decrypter aner jeg ikke, BlindWrite produserte en perfekt plate (dog på 2.4x) Endret 24. juni 2004 av opresterud Lenke til kommentar
fjaeran Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 Kjøpte meg 2 spindler med Verbatim 4x DVD-R plater på Elkjøp i går, og sliter nå med å lese dem etter brenning. Har aldri hatt trøbbel med Verbatim før, og har kjøpt 4x DVD-R plater i 5 pakning tidligere uten trøbbel. Brenner med en NEC ND-2500A med original firmware versjon 1.06. Brenning går greit, men når jeg så forsøker å lese plata igjen på NEC spilleren så feiler den med CRC feil ca. midtveis i datamengden. Platene aksepteres på 8x på denne brenneren, og har forsøkt 8x, 6x og 4x. Samme dårlige resultat med alle. Har også en LiteOn SOHC-5232K Combo DVD-ROM/CD-RW som leser platene som bare det, helt uten trøbbel. Har verifisert dataene mot originalen, og alt er korrekt. Platene identifiseres som "MCC 01RG20" og er "Made in Taiwan" Jeg også sliter med samme problemet... Må nok prøve å oppgradere firmwaren.. Hvor kan jeg laste ned ny firmware ? Har lett inn på nec sine sider uten resultat.. Lenke til kommentar
opresterud Skrevet 24. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2004 Her finner du original firmware: http://www.necd.de/softwareoverview2.php/id/557/lang/ENG Har nå brent en plate til, og det ser ut til å fungere etter at Nero ble nedgradert til 6.3.1.10. Har nå kjørt to plater på 8x uten problemer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå