Geir Frode Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 Hei Når maskinen jobber "litt" feks. klikker igjenom bilder så starter viften med et sykt bråk. Når jeg spiller så går den i et sett....... Går det ann å bytte vifte? Maskinen er en Dell Inspirion 5100, den er ikke mer enn et år gammel. Kan noen gi meg tips på hva jeg kan gjøre, har ikke råd å bytte pc nå......... Geir F. Lenke til kommentar
Ravenlord Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 Vel jeg mener å huske at det er en P4 desktop cpu i den maskinen og hvis det er så, da må du bare leve med støyen. Hvis du ikke vil begynne å hente fram verktøy og modde litt.. Lenke til kommentar
Geir Frode Skrevet 28. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2004 Yeeeeeeeeeeeessssss Hva må "moddes" litt???? Holder på å bli galen av bråk Noen tips???? Lenke til kommentar
Filla Skrevet 28. juni 2004 Del Skrevet 28. juni 2004 Du har flere muligheter, noen mer drastiske enn andre. Du kan for eksempel laste ned et prgram som heter speedfan (du får google etter det), og sette vifta til å kjøre jevnt hele tiden, istedet for å dra opp på max med (u)jevne mellomrom. Du kan åpne lapen og fjerne DELL sin CPU goo og istedet legge på litt Artic Silver 5 (flere netshoper har den), dette KAN hjelpe noe. Du kan kjøpe en enkel notebook-kjøler fra Microplex til 200 kroner, som er et lite stativ du setter lapen på, som har 2 vifter. Disse blåser luft opp mot bunnen av lapen og kan hjelpe litt med kjølinga (det er en thread om dette her på forumet). - Noen større inngrp enn dette anbefaler jeg ikke. DELL er vel litt vrange ift hvilke inngrep man kan gjøre før forsikring og support ryker, du får kikke litt på DELL sine sider ang dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå