The Stig Skrevet 26. juni 2004 Del Skrevet 26. juni 2004 Jeg er enig i dette. Såvidt jeg har sett er det ikke allverdens forskjell mellom GT og Pro kortet i HL2 lengre. Nvidia hadde store problemer på tidlige beta benchmarks men det så ut til å være ett driverproblem som er fikset nå. Det samme gjelder vel Doom III. Når ATI får fikset litt på driverne kommer de nok nærmere Nvidia i Doom III tipper jeg. Altså hva skal ATi fikse på driverne? I og med at X800 baserer seg på nøyaktig det samme brikkesettet som 9800pro/xt så har de ikke noe å gå på. Nvidia derimot har her en helt ny generasjon kort og har nok en god del å gå på driverfronten! Øhh, altså.. "Samme brikkesett som 9800XT??? Tror du skal bare trekke deg stille tilbake... (*host host* RV420) Lenke til kommentar
Nuvian Skrevet 26. juni 2004 Del Skrevet 26. juni 2004 ok har lest igjenom alle innleggene nå og. HL2 vil du nok neppe kunne merke noen stor fårsel på X800 og NV40 ! Begge kortene er gull klasse kort og de beste i verden, utenom de som ligger på test bord nå å testes ! så cut the crap ! har ingen tro på at det vil bli noe forskjell, men dette er ikke noe jeg sier fordi jeg er NV40 fan, men fordi jeg har lest uendelig mange poster om dette ! begge kortene vil funke drit bra på HL2, DOOM3 osv ! Det blir nok tilfelle ja, men Half-Life2 vil bruke mer detaljerte texturer på X800 pga 3Dc. nei,det er feil,det eneste 3dc gjør er å kjøre normal maps raskere,ganske raskere - "3Dc is a compression technology designed to bring out fine details in games while minimizing memory usage" - "Therefore ATI developed 3Dc, which compresses normal maps up to 4:1 without any significant loss of quality" - "With up to 4:1 compression possible, this means game designers can now include up to 4x the detail without changing the amount of graphics memory required and without impacting performance". Lenke til kommentar
Merlin Skrevet 26. juni 2004 Del Skrevet 26. juni 2004 ok har lest igjenom alle innleggene nå og. HL2 vil du nok neppe kunne merke noen stor fårsel på X800 og NV40 ! Begge kortene er gull klasse kort og de beste i verden, utenom de som ligger på test bord nå å testes ! så cut the crap ! har ingen tro på at det vil bli noe forskjell, men dette er ikke noe jeg sier fordi jeg er NV40 fan, men fordi jeg har lest uendelig mange poster om dette ! begge kortene vil funke drit bra på HL2, DOOM3 osv ! Det blir nok tilfelle ja, men Half-Life2 vil bruke mer detaljerte texturer på X800 pga 3Dc. nei,det er feil,det eneste 3dc gjør er å kjøre normal maps raskere,ganske raskere - "3Dc is a compression technology designed to bring out fine details in games while minimizing memory usage" - "Therefore ATI developed 3Dc, which compresses normal maps up to 4:1 without any significant loss of quality" - "With up to 4:1 compression possible, this means game designers can now include up to 4x the detail without changing the amount of graphics memory required and without impacting performance". Men det er fortsatt mer detaljerte texturer som følge av normal maps Lenke til kommentar
Nuvian Skrevet 26. juni 2004 Del Skrevet 26. juni 2004 ja jeg vet,men det er ikke bare ati kort som kan kjøre det... Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 26. juni 2004 Del Skrevet 26. juni 2004 (endret) Kjøre hva da? 3Dc er en egen nyvinning fra ATI og støttes (ikke som jeg vet) fra nVida sine kort. Men de har i gjengjeld den sagomsuste "PS 3.0" Endret 26. juni 2004 av Stikk-kont@kten Lenke til kommentar
Merlin Skrevet 26. juni 2004 Del Skrevet 26. juni 2004 (endret) ja jeg vet,men det er ikke bare ati kort som kan kjøre det... 3Dc støttes kun av ATI. Endret 26. juni 2004 av Merlin Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 26. juni 2004 Del Skrevet 26. juni 2004 (endret) 6800gt = UltraShadow IIikke 3. Ja, en skrive leif fra min side. Det blir nok tilfelle ja, men Half-Life2 vil bruke mer detaljerte texturer på X800 pga 3Dc. nei,det er feil,det eneste 3dc gjør er å kjøre normal maps raskere,ganske raskere Jeg tror du motsa deg selv med å quote dette: - "With up to 4:1 compression possible, this means game designers can now include up to 4x the detail without changing the amount of graphics memory required and without impacting performance". Valve har utalt at HL2 vil by på høyere texture kvalitet med X800 kort. Endret 26. juni 2004 av MistaPi Lenke til kommentar
Nuvian Skrevet 26. juni 2004 Del Skrevet 26. juni 2004 tror ikke dere forstår hva 3dc er,det er normal maps compressed,der er alt,3dc gjør at normal maps går raskere på ATI kort som støter 3dc. 3DC= mer speed på ATI hvis spillet bruker mye normal maps,såklart 3dc gjør at man kan bruke fler normal maps i spill uten at FPS blir for dårlig men blide blir det samme. Lenke til kommentar
Nuvian Skrevet 26. juni 2004 Del Skrevet 26. juni 2004 å valve sier mye rart,de har fåt bra betalt av ATI men har ikke gjort en drit for det ennå,utenom å si at HL blir bedre på ATI kort osv...det blir det samme som sm 3.0 vs sm 2.0 ,speed forskjel ikke mer. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 26. juni 2004 Del Skrevet 26. juni 2004 (endret) tror ikke dere forstår hva 3dc er,det er normal maps compressed,der er alt,3dc gjør at normal maps går raskere på ATI kort som støter 3dc.3DC= mer speed på ATI hvis spillet bruker mye normal maps,såklart 3dc gjør at man kan bruke fler normal maps i spill uten at FPS blir for dårlig men blide blir det samme. Jeg vet godt hva 3Dc er og det gjør ikke bare normal maps raskere men det sparer også video minne. Spill utviklere kan bruke 3Dc til å bedre ytelsen eller bedre kvaliteten på normal maps (opptil 4 ganger mer detaljer enn standard normal maps) eller en blanding av de to. å valve sier mye rart,de har fåt bra betalt av ATI men har ikke gjort en drit for det ennå,utenom å si at HL blir bedre på ATI kort osv...det blir det samme som sm 3.0 vs sm 2.0 ,speed forskjel ikke mer. Forstår du ikke at mer ytelse gir muligheter til å forbedre grafikken? (ikke at jeg tror SM3.0 vil bringe noe store visuelle forbedringer iløpet av NV40's levetid). Endret 26. juni 2004 av MistaPi Lenke til kommentar
Nuvian Skrevet 26. juni 2004 Del Skrevet 26. juni 2004 jeg forstår det,men poenget mit er at det skjer fordi ting går raskere,da kam man ta med enda flere detaljer,ikke fordi 3dc eller ps3 gjør det mulig graphic messig. Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 26. juni 2004 Del Skrevet 26. juni 2004 (endret) Hmm, hva baserer du det utsagnet på Nuvian? Det stemmer at ATI har lagt ut store penger for og få Valve til og spre god omtale om HL2+ATI=Sant, men det du sier at ingen ting er gjort er nok feil. I hvertfall hvis du ser på tester som er gjort av BETA versjonen av HL2, det ser tydelig at det er forskjell mellom ATI sine kort (Spesiellt X800) og nVidia. En av grunnen til dette er at ATI har laget støtte for 3Dc. Så for vi alle se da, jeg gleder meg til 64- BIT versjonen av Hl2 kommer (EDIT: Oi da, *mumler noe om off-topic!!!*) Endret 26. juni 2004 av Stikk-kont@kten Lenke til kommentar
nosto Skrevet 26. juni 2004 Del Skrevet 26. juni 2004 Jeg er enig i dette. Såvidt jeg har sett er det ikke allverdens forskjell mellom GT og Pro kortet i HL2 lengre. Nvidia hadde store problemer på tidlige beta benchmarks men det så ut til å være ett driverproblem som er fikset nå. Det samme gjelder vel Doom III. Når ATI får fikset litt på driverne kommer de nok nærmere Nvidia i Doom III tipper jeg. Altså hva skal ATi fikse på driverne? I og med at X800 baserer seg på nøyaktig det samme brikkesettet som 9800pro/xt så har de ikke noe å gå på. Nvidia derimot har her en helt ny generasjon kort og har nok en god del å gå på driverfronten! Øhh, altså.. "Samme brikkesett som 9800XT??? Tror du skal bare trekke deg stille tilbake... (*host host* RV420) stemmer vel det Lenke til kommentar
Nuvian Skrevet 26. juni 2004 Del Skrevet 26. juni 2004 det eneste vi kan gjøre er å vente å se om det gjør en stor forskjel i grafiken når det gjelder 3dc å ps3,spill/patch som støter disse 2 er ikke ute ennå så.... time will tell Lenke til kommentar
Robin B Skrevet 26. juni 2004 Del Skrevet 26. juni 2004 Altså hva skal ATi fikse på driverne? I og med at X800 baserer seg på nøyaktig det samme brikkesettet som 9800pro/xt så har de ikke noe å gå på. Nvidia derimot har her en helt ny generasjon kort og har nok en god del å gå på driverfronten! Å komme med påstander du ikke har overhodet greie på er tull. Ati holder på å reskrive OpenGl driverne sin p.g.a den dårlige ytelsen sin der. I tillegg har X800 serien en helt ny minne kontroller som Ati selv har uttalt at de trengte tid før de klarte å utnytte den helt. Etter sigende skal det være opp mot 30% mere å hente. Lenke til kommentar
Nuvian Skrevet 26. juni 2004 Del Skrevet 26. juni 2004 Hmm, hva baserer du det utsagnet på Nuvian? Det stemmer at ATI har lagt ut store penger for og få Valve til og spre god omtale om HL2+ATI=Sant, men det du sier at ingen ting er gjort er nok feil. I hvertfall hvis du ser på tester som er gjort av BETA versjonen av HL2, det ser tydelig at det er forskjell mellom ATI sine kort (Spesiellt X800) og nVidia. En av grunnen til dette er at ATI har laget støtte for 3Dc. Så for vi alle se da, jeg gleder meg til 64- BIT versjonen av Hl2 kommer (EDIT: Oi da, *mumler noe om off-topic!!!*) - "This normal mapping technique is one of the key things that makes the new generation of games like Half-Life 2, Doom 3, and Far Cry look so much better than previous titles. The only limitation to the effectiveness of this technique is the size of the textures required. In an ideal case where every surface had both a color texture map and a normal texture map, the texture memory and bandwidth requirements would double compared with just using color maps alone." -"3Dc provides an ideal solution to the normal map compression problem. It provides up to 4:1 compression of normal maps, with image quality that is virtually indistinguishable from the uncompressed version. The technique is hardware accelerated, so the performance impact is minimal. Thus, developers are freed to use higher resolution, more detailed normal maps, and/or use them on all of the objects in a scene rather than just a select few." http://www.hardocp.com/article.html?art=NjEwLDU= Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 26. juni 2004 Del Skrevet 26. juni 2004 Ja vel, men du har fremdeles ikke forklart hva du mente med at Valve ikke har gjort noe for og øke ytelsen til ATI kort? Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 26. juni 2004 Del Skrevet 26. juni 2004 Vi får bare håpe at ikke 3Dc møter samme skjebnen som Trueform... (men er ikke denne tråden veldig offtopic nå ) Ontopic: Jeg venter fortsatt på mitt 6800UE, men fint og se at gt-korta begynner å bli tilgjengelig i butikkene, Lenke til kommentar
Nuvian Skrevet 26. juni 2004 Del Skrevet 26. juni 2004 Ja vel, men du har fremdeles ikke forklart hva du mente med at Valve ikke har gjort noe for og øke ytelsen til ATI kort? jeg mente at valve har ikke gjort stort for de pengene de fikk,de har ikke levert HL2 med noen skjermkort ennå,å de setter ATI i en vansklig situsjon med dem som kjøpte ATI kort fordi de fikk med HL2,kan godt hende at HL2 kommer til å virke bedre på ATI kort,det kommer det sikker til å gjøre,poengt mit var at valve kan si mye nå,men vi vet ikke 100% hvilket kort som kommer til ø kjøre HL2 raskere,bare fordi valve/ati/nv sier at xxxxx spill er xx% raskere på xxx kort mener ikke at det er sånn det kommer til å bli. Lenke til kommentar
Merlin Skrevet 26. juni 2004 Del Skrevet 26. juni 2004 jeg mente at valve har ikke gjort stort for de pengene de fikk,de har ikke levert HL2 med noen skjermkort ennå,å de setter ATI i en vansklig situsjon med dem som kjøpte ATI kort fordi de fikk med HL2,kan godt hende at HL2 kommer til å virke bedre på ATI kort,det kommer det sikker til å gjøre,poengt mit var at valve kan si mye nå,men vi vet ikke 100% hvilket kort som kommer til ø kjøre HL2 raskere,bare fordi valve/ati/nv sier at xxxxx spill er xx% raskere på xxx kort mener ikke at det er sånn det kommer til å bli. Så du tror Valve ljuger oss opp i trynet? Det tror ikke jeg da benchmarksene uansett må bli avslørt på et tidspunkt uansett og da virker ikke Valve særlig troverdig dersom GF6800 funker bedre i HL2, og følgene blir da masse pepper fra ATI community. Gabe Newell sier selv at HL2 vil kjøre best på ATI hardware og slik vil det også bli. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå