Gå til innhold

6800gt kommer i morra

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hehe, jeg tror vi får vente å se dere! Tviler på x800 pro blir noe bedre en 6800gt på half life 2!

Den testen der viser jo bare fra betaen, men tror det kommer til å se slik ut når den ekte versionen kommer også.

Lenke til kommentar
Fikk lyst på ett 6800GT jeg også nå, blir litt vanskelig å velge :wow:

6800GT har jo PS3.0 noe som visstnok ikke blir utnyttet fullt ut av spill idag, men uti 2005 regner man med å få utnyttet PS3 bedre (leste dette en plass) GT har jo også 16pipelines mot for X800pro sine 12.. men, X800pro skal være opptil 40%raskere på HL2, mens GT er bedre på Doom3 grunnet OpenGL..

Mange her som har tenkt på X800pro, men som går over til 6800GT?

Kan du vise meg en test der X800 pro yter opptil 40% bedre en 6800gt på half life 2?

var noe jeg leste på ett forum på engelsk, er vel kanskje ikke så mye som 40%, men Ati scorer bedre enn Nvidia på HL2, kan poste den testen hvis jeg kommer over den igjen.. :roll:

Her:Doom 3 is likely to run better on Nvidia cards as it uses opengl at its core and therefore every game that uses the Doom 3 engine (Quake 4 and the other countless games using the engine that will no doubt come out next year) will run better on a 6800U.

But then we have Half-life2, which in the past ran better on the ATI cards but know know what will happen when it is finally released.

url:

http://www.hardforum.com/showpost.php?p=10...924&postcount=1

Hvordan kan de teste med HL2 når det ikke har kommet ut?

Warez version?

Og nå kommer hw.no teste korta?

har vel testa på en beta version eller no sånt da, så en offisiell test der ATi scorer mye høyere, men, har ikke noe url.. :ermm:

Endret av Freeman84
Lenke til kommentar

Offisiell eller en side som har blitt betalt av ATi?

:p

Neida, ikke riktig så ille men HL2 i fullversjonen har jo ikke kommet enda og betaversjonen som ble lekket ut for en god stund siden synes ikke jeg var spesiellt imponerende men ;)

Lenke til kommentar

vel når jeg får det nye kortet mitt kan jeg jo legge inn noen bilder

av x800pro og 6800gt. må bare si at jeg gleder meg og prøve kortet.

kommer med en test av x800pro og 6800gt før hardware.no gjør det :p hehe

Endret av kirjogra
Lenke til kommentar
6800GT har jo PS3.0 noe som visstnok ikke blir utnyttet fullt ut av spill idag, men uti 2005 regner man med å få utnyttet PS3 bedre (leste dette en plass)

Den største forbedringen ligger i VS3.0, men på en annen side har X800 støtte for 3Dc som bl.a Half-Life 2 vil bruke.

GT har jo også 16pipelines mot for X800pro sine 12..

X800Pro er i gjengjeld klokket en del høyere så de har nærmest identisk fillrate (5700 vs 5600).

men, X800pro skal være opptil 40%raskere på HL2, mens GT er bedre på Doom3 grunnet OpenGL..

Det er ikke bare pga OpenGL at 6800GT vil være bedre i Doom3, men også pga bl.a Ultrashadow3.

Lenke til kommentar
Kan du vise meg en test der X800 pro yter opptil 40% bedre en 6800gt på half life 2?

Det er ingen tester som viser det. Dette var en kommentar Gabe kom med under lanseringen av X800. Og bare så det er sagt, alpha leaken er ikke bevis på at dette ikke stemmer.

Lenke til kommentar
Den største forbedringen ligger i VS3.0, men på en annen side har X800 støtte for 3Dc som bl.a Half-Life 2 vil bruke.

X800Pro er i gjengjeld klokket en del høyere så de har nærmest identisk fillrate (5700 vs 5600).

men, X800pro skal være opptil 40%raskere på HL2, mens GT er bedre på Doom3 grunnet OpenGL..

Det er ikke bare pga OpenGL at 6800GT vil være bedre i Doom3, men også pga bl.a Ultrashadow3.

ok.. hehe, 3dc har jeg ikke hørt noe om.. blir sikkert bra d:) men uansett, fristende å kjøpe 6800Gt pga PS3.0 og 16pipelines, men jeg tror nok jeg går for X800pro..

finnes det noen tester av 6800GT på nettet forresten? noen som har prøvd kortet?

Lenke til kommentar

finnes det noen tester av 6800GT på nettet forresten? noen som har prøvd kortet?

En her på guru3d har de (p)review på 6800GT (benchmark imot 6800Ultra, ATI x800Pro og x800XT)

http://www.guru3d.com/article/Videocards/135/

Her hos firingsquad tester de 6800 (Non Ultra) og sammenligner i benchmark opp i mot 6800GT, 6800Ultra og ATI X800Pro

http://www.firingsquad.com/hardware/geforc...king/page13.asp

Dette er noen av første titlene som er blitt fortalt skal støtte SM3.0:

Lord of the rings; Battle for Middle-Earth, Stalker, Vampire; Bloodlines, Splinter Cell X, Driver 3, Grafan, Painkiller, Far Cry (patch 1.2 når den kommer)

Lenke til kommentar
Det er ingen tester som viser det. Dette var en kommentar Gabe kom med under lanseringen av X800. Og bare så det er sagt, alpha leaken er ikke bevis på at dette ikke stemmer.

Ville bli svært overasket hvis 6800 skulle vise seg å være bedre enn x800 . Halflife 2 skal være det mest shaderintense spillet inntil nå og da vil ytelsen gjenspeile seg i fillrate . X800 har høyere fillrate enn 6800 og vil altså da ha en fordel . 3dc hjelper også x800 siden det frigjør resurser til andre operasjoner takket være komprimeringen . X800 vil ikke ha fullt så stor fordel dersom man kan bruke dxtc 5 kompresjon for de andre grafikkkortene . Det blir ikke en sm3.0 path til Halflife2 . Litt dumt egentlig fordi det fjerner en fordel for 6800

Alt i alt trur jeg at både 6800 og x800 vil begge være svært gode alternativer til Halflife 2

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Noen som vet strømforbruket på 6800GT? Hvordan det går i en Shuttle? Vet at X800 funker i Shuttle's med 240 w psu, men gjør 6800GT det også?

Lenke til kommentar
X800 vil ikke ha fullt så stor fordel dersom man kan bruke dxtc 5 kompresjon for de andre grafikkkortene.

Men er det så lurt å ha en fallback til dxt5 med tanke på kvalitetstapet? Det er kanskje en grunn til av dxtc for normal maps ikke brukes.

Valve kommenterte for en stund tilbake (før X800) ved spørsmål om 256MB minne vil være nyttig at normal maps tar opp masse minne siden det ikke finnes noen brukelig komprimerings format for det.

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar
Alt i alt trur jeg at både 6800 og x800 vil begge være svært gode alternativer til Halflife 2

Jeg er enig i dette. Såvidt jeg har sett er det ikke allverdens forskjell mellom GT og Pro kortet i HL2 lengre. Nvidia hadde store problemer på tidlige beta benchmarks men det så ut til å være ett driverproblem som er fikset nå.

Det samme gjelder vel Doom III. Når ATI får fikset litt på driverne kommer de nok nærmere Nvidia i Doom III tipper jeg.

Lenke til kommentar
Jeg er enig i dette. Såvidt jeg har sett er det ikke allverdens forskjell mellom GT og Pro kortet i HL2 lengre. Nvidia hadde store problemer på tidlige beta benchmarks men det så ut til å være ett driverproblem som er fikset nå.

Det eneste som har blitt testet på X800 og GF6800 er en tidlig alpha versjon av HL2 og her har ikke GF6800 hatt noe problemer. Dette er et tynt grunnlag å trekke en konklusjon fra om ytelsen i det ferdige spillet.

Lenke til kommentar
Det eneste som har blitt testet på X800 og GF6800 er en tidlig alpha versjon av HL2 og her har ikke GF6800 hatt noe problemer. Dette er et tynt grunnlag å trekke en konklusjon fra om ytelsen i det ferdige spillet.

Tull og tøys.. Når jeg snakket om GT kortets eventuelle problemer siktet jeg til nvidia ytelsen generelt, og på første alfa tester klarte ett 5950 kort f.eks knapt nok å få en håndfull fps.

Senere benchmarks har blitt bra, ikke bare på 6800 men og tidligere nvidia modeller.

At de bare har testet på tidlige alfa versjoner er direkte feil.

http://www.xbitlabs.com/articles/video/dis.../r420-2_12.html

Her er benchmarks med HL2.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...