JamesATaber Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 Hva med å mate haiene med hardiskene? noen som har prøvd det? Kast dem ut i verdensrommet, så er vi kvitt dem forever Lenke til kommentar
bergaloevera Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 Skaff deg et fjernstyrt romskip, last det med harddiskene og send hele sulamitten på en sommerferie til nærmeste stjerne... esp eller bare degauss dem... Lenke til kommentar
espboot Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 (endret) Skaff deg et fjernstyrt romskip, last det med harddiskene og send hele sulamitten på en sommerferie til nærmeste stjerne... esp eller bare degauss dem... Her har vi en kar som ikke gir seg med det første... enkle løsninger er ikke alltid det artigste! esp Endret 24. juni 2004 av espboot Lenke til kommentar
Lugmeister Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 Kobl strøm på diskene fra ei høyspent ledning. Da smelter den nok fort. Lenke til kommentar
dr_k Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 (endret) Dersom du virkelig skal ha ting fjerna, anbefaler eg at du sender dei til Hellik Teigen AS, Loesmoveien 1, 3300 Hokksund. Dei tar større kvantum også. Hellik er godkjent av forsvaret for destruksjon av gradert matriell opp til Hemmelig. Ellers finnes det ett program godkjent av forsvaret for softwaresletting av data. http://www.blancco.com/english/index_ie.htm Blancco Data Cleaner. dR_k Endret 24. juni 2004 av dr_k Lenke til kommentar
texaco Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 (endret) gjør som far, grav ned 500mb's disker en meter under bakken ved hytta vår som ligger oppi gokk. for å være ærlig: 1.hvor viktig er det å få ødelagt dataene på harddisken kontra å bare kaste dem? 2.er det viktige data på dem eller er det bare en prinsippsak å hindre at f.eks en russisk spion skal harve rundt på søppeldynga etter norske tannlegearkiv fra 94' som ligger lagret på gamle 1gigs harddisker? ... Endret 24. juni 2004 av texaco Lenke til kommentar
kons Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 Hadde samme spørsmål her om dagen, fant denne: http://dban.sourceforge.net/ en linux basert eraser som booter fra floppy, kan slette alle disker på maskinen med en enkel kommando. den kan kjøre forskjellige algoritmer, så greit ut for det bruket jeg hadde. Etter noen overskrivinger med godt valgte mønstre bør det bli svært liten mulighet til å redde noe i det hele tatt. IBAS or not. Lenke til kommentar
Anderssb Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 Mange kreative forslag her Lenke til kommentar
Fumle Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 ta med diskene ut på havet og dump dem på 600 meter`s dyp tror ikke det er noen som finner de. Lenke til kommentar
Roskov Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 (endret) hvis du har noe 7.62 ammo liggende kan du prøve denne løsninga: Disk1 Disk2 skal vel hindre de fleste vanlige folk unna dine data, med mindre de du frykter at kan få tak i dine data har et par millioner på bok og kvantums rabatt hos IBAS.. Overnevnte løsning gir deg også noe fint å pynte triste hyller med.. Endret 24. juni 2004 av Roskov Lenke til kommentar
Rufati Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 (endret) Men.. hva har vi hagler for da? Leirdueskyting med harddisker hadde nok vært utrolig morro! Jojo, du mister kanskje ikke alle data med et skudd, men du kan jo alltids gi jævelen et hs etterpå! Hoho.. nå fikk jeg lyst til å prøve EDIT: Doh!!! At jeg glemte... Microbølgeovn gjør nok susen Men husk å bruk en du kanksje skal kaste uansett Kan ikke si med 100% at det funker, så det i en hacker film at en kastet HD'n sin i microbølgeovnen når han skulle dekke over noe sheit Verdt er forsøk? Endret 24. juni 2004 av Rufati Lenke til kommentar
GulliveR Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 (endret) Det er to måter data kan fjernes på: Programmvare eller fysisk ødeleggelse av disken. Programmvare er så vidt eg veit ikkje heilt sikkert. Det er mulig å få data frem igjen viss du bruker programmvare, men med mindre diskene inneholder Forretnings hemeligheter eller pasientopplysninger osv ville eg ikke brydd meg om noe mere. Fysisk ødleggelse av disken: Her er det bare fantasien som setter grenser + fil, for så å ro støvet midtfjørds, en Blikksaks gjør nok oså nytten, en dreiebenk er nok også fin å bruke viss du har tilgang til det. Edit: Eraser funker fint ja Endret 24. juni 2004 av GulliveR Lenke til kommentar
joh-so Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 Legg dem i en stor balje saltvann, eller annen elektrisk ledende væske. Ta deretter et bilbattri el. og kortslutte det i væsken. Vil trolig gjøre susen!!! Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 (endret) Hvis det er så sykt sensitive data her at du må utslette hele harddisken fysisk begynner jeg å lure her Og siden du tydeligvis ikke har tid til å kjøre et program på hver av disse, kast de ned i sjøen Edit: Hvordan i all verden kan data som er slettet og formatert fremkalles igjen? Det skjønner jeg ikke.. Dataene er jo BORTE..? Sjukt Endret 24. juni 2004 av Dr.X Lenke til kommentar
Rufati Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 Hvis det er så sykt sensitive data her at du må utslette hele harddisken fysisk begynner jeg å lure her Og siden du tydeligvis ikke har tid til å kjøre et program på hver av disse, kast de ned i sjøen Edit: Hvordan i all verden kan data som er slettet og formatert fremkalles igjen? Det skjønner jeg ikke.. Dataene er jo BORTE..? Sjukt Burde kanskje la noen andre svare, men data forsvinner ikke før de fysisk er blitt overskrivd på nytt. Om du sletter en fil blir det bare gitt beskjed til harddisken at den plassen der fila du slettet lå, nå er ledig plass som det kan skrives på. Disken "fjerner" ikke filen før du overskriver dens plassering med annen data. Derfor er det noen program som skriver over disken din en eller flere ganger, slik at dataene som engang lå der for sikkerhet er borte. Lenke til kommentar
GulliveR Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 Vil du hvirkelig vise at du mener alvor kan du jo skyte dei med Railgun Lenke til kommentar
Granskog Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 Noen gjerrig kanner med bensin, hardisker i en dunge, fyrstikk (ikke stå for nærme, du blir hårløs). Gjenta dette noen ganger så er alt borte Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 Jeg ville gitt platene i harddisken en kraftig heisatur ved den største magneten jeg fant. (500w subwoofer duger vel). Så ville jeg kjøpt den kraftigste kaustik soda'en jeg fant, for så å gi den en rimelig dose svovel/salt-syre og så legge de i ett oljefat med teknisk sprit og tent på. Derretter ville jeg sveiset på lokket til oljefatet og og dumpet det ute ved midthavsryggen i Atlanteren.... (beklager skrive feil, er sent blitt, orker ikke fikse på alt) Lenke til kommentar
Yazfat Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 Ta de med til meg, kan garantere at IBAS ikke har noe å arbeide med etterpå. Eramet Lenke til kommentar
tuvmarke Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 hvis du kjenner noen som driver med ved hogging å har traktor med en sånn greia bakpå som kutter hele vedkubbene opp i mindre vedkupper(den størelsen du fyrer i ovnene med)... den tror jeg vil gjøre susen... Jaha??? Det er forskjell på å skjære i metall og tre...man risikerer å drepe seg eller kveste seg alvorlig på en vedkapper hvis man prøver med noe av metall i en slik...er folk som har drept seg på småbusker i en slik en... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg