Gå til innhold

Hvoradn ødelegge 120 harddisker helt, all data vek

dalri

Anbefalte innlegg

hva med å pakke de i en slik kompost/kvist ophøgger?, du vet slik en man freser opp gammle kvister o.l til flis. den burde da gjøre jobben?, eller så kan du jo gå langt ute i skogen og grave de ned....., eller ta ut alle platene og fore de til en ganske sterk makuleringsmaskin (den som de testet her for non uker siden, den malte opp cdplater som ingenting)......, eller bruke sirkelsag/robbemaskin til å borre ca 200 hull i hver plate :D.

Tror metall blir litt i seigeste laget for de knivene. Må nok noen andre kværnegreier til enn en simpel kompostkvern ja. :roll:

Endret av G
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kansje noen har sagt det før meg men..:

Legg de i en pappeske, teip den igjen. Så kaster du pappesken i bossdunken som står utafor huset ditt.

Tror faktisk du er temmlig trygg da.

Eventuelt kan du vente til bossbilen kommer og hive esken i bossbilen personlig, da er du ekstra trygg...

Lenke til kommentar

Kunne kjørt over en og en plate med båndsliper på begge sider. Hadde nok gjort susen med grovt papir.

Men som nevnt dette er jo 120 disker, og da deppe privat. Privat så hadde jeg nok bare gitt faen og dumpen dem på skjøen.

Du kan jo finne en stor sinna platesaks og lage strimmler av diskene, er disse tynne nok så tviler jeg IBAS og hvem pokker som driver med slikt hadde klart å finne denne. Eller smelta alt drite sammen og laget deg en sykkel.

Ingenting hadde vært tøffere å ha en sykkel laget av harddisker :D

Bor du på vestlande så er det mange bedrifter som driver med å lage og vedlikeholde utstyr for plattformer, der er det f.eks firma'er som XXXX (har jernteppe akuratt nå så, kommer ikke på navnet) som har utstyr til å kveste det meste med tanke på at de også lager ventiler o.l. som skal tåle mye trykk.

Men er dette et stort fima så har de sikkert også penger nok til å la noen profesjonelle folk til å utføre jobben.

Stable alle diskene i en firkantet form og fyll med betong, hiv den på vannet etterpå og bruk den som bunnfeste til båten.

Lenke til kommentar
jeg har en slik en på jobben! Den sletter harddisken din 100% sikkert ;)

DU jobber ikke for Ibas du vell? :whistle:

Hey, han foreslo å gjøre jobben for 300kr for alle 120 diskene, så han jobber nok neppe for IBAS. De ville sikkert tatt 500kr per disk eller noe i den duren.

Lenke til kommentar
Kansje noen har sagt det før meg men..:

Legg de i en pappeske, teip den igjen. Så kaster du pappesken i bossdunken som står utafor huset ditt.

Tror faktisk du er temmlig trygg da.

Eventuelt kan du vente til bossbilen kommer og hive esken i bossbilen personlig, da er du ekstra trygg...

Eventuellt sleng den på havet.

Lenke til kommentar

Herrejesus, for en morsom tråd :D

Er litt kjedelig at trådstarter forlot diskusjonen, for det som er mest interessant er jo å få vite om han virkelig HAR 120 disker, og hvordan en magnet som kan løfte 30 tonn ser ut.

On-topic: Hvis du gidder, skaff deg et heftig bor, for så å bore alle 120 jævlene til støv. Deretter samler du alt støvet i en svær søppelsekk, som du så tar med opp i et fly og bruker til å slukke en skogbrann/gjødsle masse åkre med.

Da kan IBAS og sheriffen bare komme :)

Endret av Oovz
Lenke til kommentar
Måtte bare tenke på Mount Doom da jeg leste dette :ermm:

Åh.. du forveksler den ene herskerdisken som ble laget av den Sauron i Mount Doom med de 120 vanlige harddiskene som ble laget og gitt til vanlige dødelige menn. Ingen vet hvor herskerdisken er nå... selv om jeg personlig tror den er i Bill Gates laptop.

Lenke til kommentar
Ingen vet hvor herskerdisken er nå... selv om jeg personlig tror den er i Bill Gates laptop.

han kan nok ikke ha den enda, for da ville det vært ute med oss. Men regner med at windos og automatiske oppdateringer er metoden hans for å finne den

Lenke til kommentar
Kapp dem med vinkelsliper

Sandblås diskene

Lån en skjærebrenner å smelt dem, sikkert morsomt.

kanskje morsomt for noen, men ekstremt tidkrevende i hvertfall. Her er det snakk om 120 disker så det kan jo ta sin tid å benytte den metoden. Dessuten avhenger det svært mye av den som gjør dette, om man før ødelagt alle dataene fullstenndig eller glemmer små områder på enkelte disker. Ergo: Jeg ville sikret meg på en annen måte.

Lenke til kommentar

Grav dem ned på bunnen av sjøen en plass da

Send dem til island eller no å få noen til å dumpe dem i en aktiv vulkan :p

Det er jo lett å ødelegge, men enkleste måten er å få dem smeltet en plass... skulle dumpet dem på et stort St.hans bål, sikkert totalskadet eter noen timer med intens varme

Lenke til kommentar
Grav dem ned på bunnen av sjøen en plass da

Send dem til island eller no å få noen til å dumpe dem i en aktiv vulkan :p

Det er jo lett å ødelegge, men enkleste måten er å få dem smeltet en plass... skulle dumpet dem på et stort St.hans bål, sikkert totalskadet eter noen timer med intens varme

Harddisker, kretskort, brikker, loddepunker og slikt inneholder en mengde miljøfarlige materialer. Det å skre disse stoffene i naturen på den måten syn jeg jeg ikke er riktig. Selv i en vulkan, på havbunnen eller i en smelteovn. Det er ikke noe alibi at "det forurenses jo så mye fra før at litt til gjør ingenting".

Benytt heller en sikker metode for sletting av dataene (Enten dagaussing via en egen maskin, eller via programvare og diskens egne lesehoder). Deretter kan man sende diskene til forsvarlig avfallshåndtering gjennom renholdsverkets sorterings-stasjoner eller forhandlere som selger harddisker og dermed plikter og ta det i mot.

Lenke til kommentar
Ingen vet hvor herskerdisken er nå... selv om jeg personlig tror den er i Bill Gates laptop.

han kan nok ikke ha den enda, for da ville det vært ute med oss. Men regner med at windos og automatiske oppdateringer er metoden hans for å finne den

LOL.

Hva med å skrive\lage en remake av LOTR? Gates (Sauron) som leter etter herskerdisken. Men den har Linus (Frodo) fått, og har lagt ut på tur til Silicon Valley (Mt. Doom) for å ødelegge den. Nazgulene kan være MS sine advokater som saksøker alt i sin vei for å finne disken.

Kom med ideer folkens :!:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...