Gå til innhold

Hvoradn ødelegge 120 harddisker helt, all data vek

dalri

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tror vel at trådstarter har fått vel mange forslag til måter å destruere diskene sine på.

Trådstarter har etter det jeg ser ikke svart på noen innlegg i det siste og har heller ikke gitt noen tilbakemelding på status for diskene. Jeg skjønner ikke hvorfor denne tråden forsetter i det uendelige med flere og flere gjentagelser av tidligere tråder. Vil foreslå å legge denne tråden til Søppel.

Lenke til kommentar

Ok, har flyttet den til søppel nå, så slipper vi å se en "useriøs" off-topic tråd på toppen av "lagringsmedier" forumet hele tiden. Ville helst ikke stenge den, da det virker som mange har glede av tråden.

Så det er bare å fortsette å poste sprø forslag til hvordan man skal herpe harddiskene sine best mulig.

Lenke til kommentar
Foxtrot:

Det er vel mange som har kommet med samme kommentar som du da ;) Har du lest alle postene?

Jeg har lest dem alle + at jeg har bidratt med et par som ikke var en gjentagelse av tidligere innlegg. :D

Endret av Foxtrot
Lenke til kommentar

er vel på tide at gutten for svare for deg, men hadde det vært meg så hadde jeg gjort følgende:

Er dette data man syntes ikke andre burde få tak i bare på "trass", så hadde jeg gjort som nevnt tidligere i tråden: "formaterte" med no gratis software som legger 0 over hele harddisken.

Er dette data som DU syntes er sensitive og du vil at ingen andre skal få tak i det, så ville jeg ha kjørt nuller over hele harddisken, etterfulgt av sleggemetoden for deretter dumpe i sjøen. Da vil ikke mannen i gata få tak i dette.

Er dette data som pålagt skal slettes og være uleselig for enhver, så ville jeg ha fått IBAS til å få utført jobben. Koste hva det koste vil. Er det såå viktig data, så er det verd pengene.

Alle har forskjellige behov. JEg hadde bare gått til vedkommende som kan slette diskene for 300,-. (ved hjelp av DG).

Lenke til kommentar
er vel på tide at gutten for svare for deg, men hadde det vært meg så hadde jeg gjort følgende:

Er dette data man syntes ikke andre burde få tak i bare på "trass", så hadde jeg gjort som nevnt tidligere i tråden: "formaterte" med no gratis software som legger 0 over hele harddisken.

Er dette data som DU syntes er sensitive og du vil at ingen andre skal få tak i det, så ville jeg ha kjørt nuller over hele harddisken, etterfulgt av sleggemetoden for deretter dumpe i sjøen. Da vil ikke mannen i gata få tak i dette.

Er dette data som pålagt skal slettes og være uleselig for enhver, så ville jeg ha fått IBAS til å få utført jobben. Koste hva det koste vil. Er det såå viktig data, så er det verd pengene.

Alle har forskjellige behov. JEg hadde bare gått til vedkommende som kan slette diskene for 300,-. (ved hjelp av DG).

en tur retur til Danmark med båten, sånn ca mitt utpå slenger du de over bord. De vil bli tatt med strømmen noen KM i en eller annen reting og bli liggene på bunnen til de ruster helt vekk.

Ikke pokker i Ipas,Ibas,Kripos, Purken hvem F. Finner noe til de diskene da.

Lenke til kommentar
Tror Cola hjelper lite, da IBAS redder ut data fra disker som er dyppet i "kongevann" og svovelsyre

Tipper at vis du hadde latt den ligge en månde i Kongevann så hadde det ikke vært mye igjen *oppløst* :yes:

Lenke til kommentar
Tror Cola hjelper lite, da IBAS redder ut data fra disker som er dyppet i "kongevann" og svovelsyre

Tipper at vis du hadde latt den ligge en månde i Kongevann så hadde det ikke vært mye igjen *oppløst* :yes:

Neida, IBAS koker vekk kongevannet og pusler sammen HD'en igjen atom for atom og bruker sin 10.000 kroners software til å redde alt tilbake :p

Lenke til kommentar

Få deg langt hvitt skjegg og lang kappe. Finn så noen småvokste personer med hårete føtter. Server så en historie om at mørkemannen selv er ute etter diskene, og disse smårollingene til Mount Doom for å kaste dem i vulkanen.

Lenke til kommentar

hva med å pakke de i en slik kompost/kvist ophøgger?, du vet slik en man freser opp gammle kvister o.l til flis. den burde da gjøre jobben?, eller så kan du jo gå langt ute i skogen og grave de ned....., eller ta ut alle platene og fore de til en ganske sterk makuleringsmaskin (den som de testet her for non uker siden, den malte opp cdplater som ingenting)......, eller bruke sirkelsag/robbemaskin til å borre ca 200 hull i hver plate :D.

Lenke til kommentar

Neida, IBAS koker vekk kongevannet og pusler sammen HD'en igjen atom for atom og bruker sin 10.000 kroners software til å redde alt tilbake :p

Husk nok mengde kongevann da. Fordi hvis du har for lite så er det ikke nok syreatomer (molekyler) til å rive mer metall løs. Hvis ikke ligger jo en metallklump igjen i en væskepytt (laget av noen spennende molekylstrukturer). :p

Endret av G
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...