ATWindsor Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 500-1700mb disker? Hadde ikke betalt 1 krone for den stabelen. hehe eller kanskje jeg hadde betalt en krone for å se hva han virkelig hadde der Tenkte på det samme selv, la oss si 100 gb, det kunne jo kanskje ha vært mulig å solgt for en 500-lapp, om de ikke hadde vært distribuert over 120 disker, og dermed i praksis ubrukelige. En dvd-plate koster 6 kr, og det er plass til 4-5 av hver eneste av de diskene, og det er mye enklere å hanskes med en masse disker. AtW Lenke til kommentar
dan1el Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 Send de til IBAS for destruksjon, knus harddiskene med alt du finner og eier, send dem til nærmeste smelteverk og få de tilbake i en stor klump. Send så denne klumpen ned på et par tusen meters dyp. TADA. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 Send de til IBAS for destruksjon, knus harddiskene med alt du finner og eier, send dem til nærmeste smelteverk og få de tilbake i en stor klump. Send så denne klumpen ned på et par tusen meters dyp. TADA. ...eller bare sende dem til IBAS og hive dem i bosset (siden det muligens er firma/skole disker det er snakk om bør det gjøres profesjonelt) Ellers er ikke en forbrenningsovn i et gjenvinningsanlegg (i Bergen heter det Rådalen, BIR) en dårlig idé Lenke til kommentar
Kimble Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 Hm.. denne tråden får meg til å tenke på at harddisker må være verdens mest sikre lagringsmedium for viktig data? Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 Hm.. denne tråden får meg til å tenke på at harddisker må være verdens mest sikre lagringsmedium for viktig data? Sikkert for dem som kan finne det igjen, men mang en disk (og verdifulle data) går tapt hos den vanlige bruker (til stor fortvilelse, kan jo begynne å lese på harddisk kirkegården) Lenke til kommentar
Gjest bruker-45896 Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 LOL! mange teite forslag, men et likte jeg: det med osama bin laden's hule... og danskeferja... n2 (n1 x 2) Lenke til kommentar
--7 Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 Haha ja! Genialt tema. Noen få bra forslag, resten stort sett bare morsomme. Sort hull du... You bunch of comedians! Lenke til kommentar
havfal Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 Allt dette begynner vel å bli gjenntatt litt mange ganger snart... synes det er på tide denne tråden havner under humor. Hm.. denne tråden får meg til å tenke på at harddisker må være verdens mest sikre lagringsmedium for viktig data? tror ikke det. i en rekke tester utført over hele verden kommer man fram til att dataene på en HD er ulesbare etter ca. 50 år eller noe sånnt. men han kan jo(som folk foreslår) bare kaste de i søppla. hadde det vært disker med sensitiv informasjon hadde ett hvert profesjonelt firma (staten/privat) sendt de til f.eks IBAS. Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 hva med aa smelte platene i en mikrob0lgeovn? er ikke sikker paa hva som ville skjedd om man gjor det, men i teorien virker det jo som en effektiv l0sning? kanskje i kombinasjon med magnetst0v lagt som et lag over platene..? Jeg vil anta at plater ikke veldig lett blir skadd av det ihvertfall, iogmed at trådløse basestasjoner bruker akkurat de samme frekvensene, når er det såklart snakk om en helt annen effekt, men om det skal være sikkert må det være fordi du smelter hele driten, ikke fordi det er felter som er sterke. AtW Jeg kan huske å ha lest at dette faktisk fungerer utmerket, til de grader. Det elektromagnetiske feltet fjerner effektivt all informasjon, og gjør det praktisk talt umulig å få det tilbake igjen. Selv ikke avanserte metoder som avlesning av magnetstyrken på hvert enkelt element, som faktisk greier å hente tilbake informasjon som er overskrevet, kan etter en slik behandling redde harddisken. En grei løsning, med andre ord. Lenke til kommentar
Kimble Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 tror ikke det. i en rekke tester utført over hele verden kommer man fram til att dataene på en HD er ulesbare etter ca. 50 år eller noe sånnt. Hvor gammel er harddisken da? ;-) Var jo noen som mente at cd plater vil bli uleselige etter 10 år, mens mamma's gaamle cd samling enda spiller som bare det.. Vet at det er litt anerledes med harddisker.. Magnetismen i disken svekkes vel etter så mange år uten å bli frisket opp? Lenke til kommentar
Demolish Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 Hvis du tar en tur oppom Bardufoss så er sikkert panzerdivisjonen der svært interesert i nye mål for skyteøvelse. Skulle mene et "direct hit" med panzerbrytende evt. eksplosive skudd skulle holde. Hvis ikke, kan du jo la noen engineører få øve seg med C4 på harddiskene. Lenke til kommentar
WikingTOR Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 Hmm, heter det gjerrig-kanner? Har alltid trodd det var Jerry-kanner. (oppkalt etter tyskerene eller noe slikt, selv om jeg egentlig aldri har hørt tyskere bli omtalt "jerry"). Noen som vet? Vet det er OT, men ble litt nysgjerrig. AtW Jerry - Brits called the Germans this in WWII. They thought it was a common German name. Jerry seems simply to be a bastardization of the word German. men grunnen til at det ble hetende jerry-kanner er dette. To expand on the Jerry theme, let's not forget that's where our term Jerrycan derives from: the British liberated tons of these handy German fuel containers during the North African campaign and found them far superior to their own 5 gallon (I seem to remember) containers, so they adopted them. According to some of my sources, this is also why the Stengun was calibred at 9mm : there was so much captured German 9mm ammo just lying around... så disse tyske bensin-kannene ble hetene jerry-cans , eller jerry kanner Lenke til kommentar
hart Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 Siden tiden er moden for å komme med meningsløse forslag så må jeg be alle som lar seg støte av dette hoppe over denne posten.... Ta diskene med til IBAS.. slett innholdet. Kle deg selv så med mørke klær en mørk høstkveld og ta turen innom nærmeste kirkegård... husk stor pose/søppelsekk. Finn stedets urnesamling og evt grav opp 120 urner. Hell ut en passe mengde aske fra hver urnes innhold over i din medbrakte pose og stapp deretter en disk i hver urne.. Urnen settes så på plass på opprinnelig sted. Etter endt udåd (alle diskene!), tar du med deg posen hjem (med innholdet fra urnene) og slapper av mens du starter en ny tråd her på forum.hardware.no om hvordan du skal kvitte deg med all asken du nå har skaffet deg. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 Hmm, heter det gjerrig-kanner? Har alltid trodd det var Jerry-kanner. (oppkalt etter tyskerene eller noe slikt, selv om jeg egentlig aldri har hørt tyskere bli omtalt "jerry"). Noen som vet? Vet det er OT, men ble litt nysgjerrig. AtW Jerry - Brits called the Germans this in WWII. They thought it was a common German name. Jerry seems simply to be a bastardization of the word German. men grunnen til at det ble hetende jerry-kanner er dette. To expand on the Jerry theme, let's not forget that's where our term Jerrycan derives from: the British liberated tons of these handy German fuel containers during the North African campaign and found them far superior to their own 5 gallon (I seem to remember) containers, so they adopted them. According to some of my sources, this is also why the Stengun was calibred at 9mm : there was so much captured German 9mm ammo just lying around... så disse tyske bensin-kannene ble hetene jerry-cans , eller jerry kanner Ok, mente det var noe sånt, men i alle filmer så kaller de jo tyskerene for fritz, så jeg ble litt forvirret Takk for infoen ihvertfall. AtW Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 hva med aa smelte platene i en mikrob0lgeovn? er ikke sikker paa hva som ville skjedd om man gjor det, men i teorien virker det jo som en effektiv l0sning? kanskje i kombinasjon med magnetst0v lagt som et lag over platene..? Jeg vil anta at plater ikke veldig lett blir skadd av det ihvertfall, iogmed at trådløse basestasjoner bruker akkurat de samme frekvensene, når er det såklart snakk om en helt annen effekt, men om det skal være sikkert må det være fordi du smelter hele driten, ikke fordi det er felter som er sterke. AtW Jeg kan huske å ha lest at dette faktisk fungerer utmerket, til de grader. Det elektromagnetiske feltet fjerner effektivt all informasjon, og gjør det praktisk talt umulig å få det tilbake igjen. Selv ikke avanserte metoder som avlesning av magnetstyrken på hvert enkelt element, som faktisk greier å hente tilbake informasjon som er overskrevet, kan etter en slik behandling redde harddisken. En grei løsning, med andre ord. Har du noen lenker på dette? Er litt rusten på dette, men mener da å huske at mikrobølger i utgangspunktet ikke påvirker, eller lar seg påvirke i noen særlg grad av magnetiske felter. Som sagt, kan hende det hjelper når singalstyrken er stor, men det har ihvertfall ingenting å si på moderate/svake signalstyrker. AtW Lenke til kommentar
Foxtrot Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 Hvor gammel er harddisken da? ;-) Var jo noen som mente at cd plater vil bli uleselige etter 10 år, mens mamma's gaamle cd samling enda spiller som bare det.. De cd'ene som vi kjøper i butikken holder lengre enn de som vi brenner selv. Lenke til kommentar
Kjellrs Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 Huff, så mye tull 1. Koble opp fire og fire disker (eller så mange du får til på en gang) 2. Kjør et standard wipe-program som holder DoD-standard (7 ganger) fra bootdisk/CD. Finnes gratis og er ikke akkurat vanskelig. 2b. Gjør noe annet nyttig. Dette tar tid. 3. Om noen av diskene er defekte, send de til IBAS for degaussing. 4. Slapp av med en jobb vel gjort. På denne måten er du sikkert på at all informasjonen er overskrevet, og at restmagnetismen fra de opprinnelige dataene (det IBAS leser av når de finner overskrevet data) er under støygrensen. Folk har så mange sære ideer om hva som fungerer. Men dataene ble skapt av et skrivehode, og er best egnet til å bli slettet med et skrivehode. Har du en fungerende disk, bruk den magneten som ligger 0.000002m fra plata. Er disken defekt, trenger du en KRAFTIG magnet for å gjøre i prinsippet AKKURAT det samme, så send den til IBAS. Skal du gjøre det fysisk må du utslette (les: smelte eller pulverisere METALL) platene inni disken. Det er hverken en jobb for slegga, vinkelsliperen eller engangsgrillen. Da er til og med planen om å dumpe dem / grave dem ned bedre for sikkerheten. Og til alle som ikke fatter det... 120 disker? Det er fra 120 gamle arbeidsstasjoner, ikke en enkeltmanns samling. Da hadde de vært byttet ut med noen få store disker for leeeeenge siden. Lenge leve konspirasjonsteoriene. Tipper helseopplysninger jeg, noen som tar dette litt seriøst. Du kan banne på at 99% av slike disker aldri har gått til IBAS. Hurtig-formatert og gitt til nærmeste skole er vel mer sannsynlig. Kjella Lenke til kommentar
Juva Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 Hvordan kan jeg ødelegge inholdet på 120 harddisker?Enkelt og greit helst. Harddiskene ligger i en huaug her. på300 - 1700mb øks det er svaret Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 4. juli 2004 Del Skrevet 4. juli 2004 (endret) Drill hull i de og lever dem til ett kommunalt mottak for EE-avfall. Endret 4. juli 2004 av Nisje Olm Lenke til kommentar
px Skrevet 4. juli 2004 Del Skrevet 4. juli 2004 (endret) Smelt de mens de er under påvirkning av en veeeldig sterk elektromagnet. Naturlige magneter er vel f.eks vanlig jern hvor alle atomene ligger samme vei, (+ - ender osv), og du kan magnetisere vanlig jern ved å påvirke det med en sterk magnet. Hvis det da i tilleg er flytende må jo dette være perfekt for å gjøre alle bit'ene på disken den samme verdiene, enten en eller null, og i tillegg, vel, den er nå smeltet da.... Kvern opp klumpen til støv etterpå, og spre det fra stranda eller noe... sleng det i sanda, så tar bølgene seg av det etterhvert.... Tviler på at trådstarter leser dette, siden tråden har tatt litt av med lamme innlegg, mitt inkludert... Endret 4. juli 2004 av petter; Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg