Jarmo Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 Er vel best å ta platene ut og smelte de med en skjærebrenner....... Lenke til kommentar
G Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 de kan ikke brenne metall, så tror desverre ikke det hjelper Aluminiumet kan brenne. Men jeg vet ikke hvor høy temperatur som trengs til dette. Kanskje du må opp i ekstremt høye temperaturer. Det skjer sikkert før du når plasma stadiet tror jeg. Kanskje på gass-stadiet? Eller kan det også skje ved væskestadiet? Noen som har greie på dette eller (angående Aluminium)? Hvilken temperatur brenner aluminium på da? Jern har jo andre karakteristikker en Aluminium igjen. Vet ikke helt hva harddisk plater er laget av. (Fast form, Væske, Gass, Plasma) Plasma er når atomet går i frø. Elektronene og protonene og nøytronene blir ei skikkelig herlig suppe. Så sant det er tilførsel av tilstrekkelig oksygen så kan det faktisk brenne og bli til et slags metalloksyd. Husker ikke kjemisk formel for det oksydet. Men hvem bryr seg egentlig? Lenke til kommentar
hart Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 G: Les fysikkboka di en gang til... :!: Plasma er ikke en vanlig tilstand som gass - væske - fast form Plasma er et resultat av svært høyt trykk og meget høy temperatur. Ved vanlige betingelser (atmosfæretrykk) vil du aldri få noe i plasmaform... Skjønt tanken bak forslaget ditt er jo artig å leke med. Lenke til kommentar
G Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 (endret) G: Les fysikkboka di en gang til... :!: Plasma er ikke en vanlig tilstand som gass - væske - fast form Plasma er et resultat av svært høyt trykk og meget høy temperatur. Ved vanlige betingelser (atmosfæretrykk) vil du aldri få noe i plasmaform... Skjønt tanken bak forslaget ditt er jo artig å leke med. Skjønner poenget. Da må vi vel få materialet til en stjerne da. For på stjerner er det plasma. Sende det til sola vår er vel litt i det dyrest laget tenker jeg. Hvor høyt trykk trengs egentlig? Kan det kun skje i tilstander som på stjernene, eller? Endret 3. juli 2004 av G Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 Hvis dataene på de harddiskene her hadde vært så sensitive at han ikke kan være sikker når han kaster de i et sort hull (Ja, for det er jo lett) så tror jeg neppe han hadde spurt på hw.no Lenke til kommentar
hart Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 Hvis dataene på de harddiskene her hadde vært så sensitive at han ikke kan være sikker når han kaster de i et sort hull (Ja, for det er jo lett) så tror jeg neppe han hadde spurt på hw.no Finnes det noen andre forum hvor man kan få slike svar.....? Lenke til kommentar
G Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 Finnes det noen andre forum hvor man kan få slike svar.....? Muligens her: http://www.experts-exchange.com/ Har sett en del dumme ting der også. Kjekt å være dum og deilig... Lenke til kommentar
G Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 Har sett en del dumme ting der også. Kjekt å være dum og deilig... Sorry, eller skal vi si rare ting. Høres kanskje litt bedre ut. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 som nevt tiligere er ikke slegga oppfunnet uten grunn.. ikke høytaler magneter heller.. Tror ikke det er nok, skulle legge en disk bak i en bil engang, når jeg skulle legge den ned, så ble den trekt oppi høytalermagneten før jeg fikk tenkt meg om, funka tilsynelatende helt fint etterpå den (undersøkte ikke så veldig nøye dog), det skal sies at jeg røsket den vekk igjen ganske fort. (disken altså, etter at den satte seg fast på magneten) AtW Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 Noen gjerrig kanner med bensin, hardisker i en dunge, fyrstikk (ikke stå for nærme, du blir hårløs). Gjenta dette noen ganger så er alt borte Hmm, heter det gjerrig-kanner? Har alltid trodd det var Jerry-kanner. (oppkalt etter tyskerene eller noe slikt, selv om jeg egentlig aldri har hørt tyskere bli omtalt "jerry"). Noen som vet? Vet det er OT, men ble litt nysgjerrig. AtW Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 BRUK FANTASIEN DIN MANN!!!!!!. lek deg med de....... først så knuser du de til grus med slegge, så dypper du de i sirup før du dumper restene i nærmeste foss.... Lenke til kommentar
cliffme Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 Få tilgang på en degausser. Enkelt og greit, men det er kanskje et problem å få lånt/tilgang til en slik... Lenke til kommentar
bergaloevera Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 jeg har degausser fra IBAS på jobben.. har tilbudt med å degausse alle sammen for 300 spenn Lenke til kommentar
kjaks Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 hva med aa smelte platene i en mikrob0lgeovn? er ikke sikker paa hva som ville skjedd om man gjor det, men i teorien virker det jo som en effektiv l0sning? kanskje i kombinasjon med magnetst0v lagt som et lag over platene..? Lenke til kommentar
Geir M Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 jeg har degausser fra IBAS på jobben.. har tilbudt med å degausse alle sammen for 300 spenn hvordan skal han vite om du faktisk degauser da? Lenke til kommentar
Spyder Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 Hmm hvis det virkelig er så viktig info på de diskene så kan du jo spørre han duden i guinnes recordbok om han kan spise de for deg hehe haha :!: :!: :!: hvis ingen av forslagene her er gode nokk så fåreslår jeg at du kaster inn hådklet og gir opp ok P.S nestegang kunne det kansje være lurt å bruke floppy disker hehe lett som f... og ødelegge de hehe måtte bare Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 hva med aa smelte platene i en mikrob0lgeovn? er ikke sikker paa hva som ville skjedd om man gjor det, men i teorien virker det jo som en effektiv l0sning? kanskje i kombinasjon med magnetst0v lagt som et lag over platene..? Jeg vil anta at plater ikke veldig lett blir skadd av det ihvertfall, iogmed at trådløse basestasjoner bruker akkurat de samme frekvensene, når er det såklart snakk om en helt annen effekt, men om det skal være sikkert må det være fordi du smelter hele driten, ikke fordi det er felter som er sterke. AtW Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 Selv dumping i et sort hull trenger ikke være 100,00% sikkert. Hvordan kan man være sikker på at dataene er slettet for godt? Man kan jo ikke bevise dette. Ingen ting kan bevises, lærte vi på ex.phil. Det blir bare et spørsmål om grad av sannsynlighet. Heller ikke oppmaling til fint støv av samtlige disker og smelting til en stor metallklump vil beviselig være 100,00% sikret mot at teknologien en gang i fremtiden gjør det mulig å rekonstruere dataene og at noen faktisk gjør det og misbruker informasjonen. Dersom diskene simpelthen skades vesentlig fysisk (Eks slås flate / brettes /borres opp) og dumpes på Grønnmos fyllingsplass vil det være SVÆRT usannsynlig at informasjonen hentes ut av søppelberget og misbrukes. Kanskje 99,9999% sikkert for å tenke på et tall. Dersom 99,9999% sikkerhet oppnås bør vel dataene anses som slettet på en måte som må vurderes som tilfredsstillende? Hehe, du burde ikke stole på exphil for å få informasjon om verden , når det er sagt, så er det jo greit nok at ingenting er 100% sikkert, men som du sier, det holder å være nærme 100%. AtW Lenke til kommentar
Kimble Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 (endret) Altså disse harddiskene kunne du nok få solgt for en god slant vil jeg tro.. Aner jeg noen ugler i en slags form for mose? 500-1700mb disker? Hadde ikke betalt 1 krone for den stabelen. hehe eller kanskje jeg hadde betalt en krone for å se hva han virkelig hadde der Må bare komme med et sinnsykt forslag jeg også Eller.. det er ikke så sinnsykt.. Får du malt opp diskene kan du jo bare spre dem for alle vinder? Kombiner det med en fyllatur på danskebåten som det ble foreslått tidligere her! Uansett om du får kuttet opp platene og blander delene av de 120 platene sammen.. Hvem i h... vil gidde å pusle disse sammen for å finne ut hvilke som hører sammen? Kanskje usa hadde gjort det om du hadde lagret adressa til Osama Bin Laden's hule, men jeg tror ikke noen andre hadde gidda! Endret 3. juli 2004 av astrox Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg